כבש בעור נמר: קופרה לאון תוצע בקרוב גם בגרסאות משפחתיות יותר.

קופרה מרחיבה את משפחת הלאון הספורטיבית ולצידה של גרסת הביצועים המצוידת במנוע 300 כ"ס, יוצעו בעתיד הקרוב גם גרסאות 150 ו-190 כ"ס עממיות יותר, שיעניקו את המראה הנחשק, אך עם ביצועים משפחתיים יותר ותג מחיר נמוך יותר שעשוי להביא לקוחות חדשים רבים לדגם.

ששי כהן 11 באוג, 2022
קופרה לאון 2022

מותג קופרה שמגיע כבר היום להיקף יצור של 200 אלף מכוניות בשנה בעולם, מעוניין להמשיך ולצמוח במהירות, ולצידן של ארבעת המכוניות החדשות שהציג היצרן בברצלונה לפני כחודשיים, אך אמורות להתחיל להגיע לשווקים ראשונים רק משנת 2024, בינתיים יוזם היצרן רעיונות מהירים וקלים ליישום שעתידים להגדיל משמעותית את המכירות כבר בשנה הקרובה, ואחד מהם הוא התחלת שיווקה של הקופרה לאון הספורטיבית גם בגרסאות עממיות, וצנועות הספק.


הרעיון לציודה של הלאון בגרסאות מנוע צנועות יותר, הוא לא חדש בקופרה, ודגם הפורמנטור (הקופרה הראשונה שאין לה אחות חורגת בסיאט), מוצע כבר מתחילת הדרך בגרסאות עממיות כמו ה-1.5 ליטר טורבו בנזין 150 כ"ס, שמשווקות לצידן של גרסאות הספורט. למרבה ההפתעה, למרות ה-D.N.A הספורטיבי שמאפיין את המותג, דווקא הגרסאות החלשות שלו מובילות את מכירות הדגם בעולם ובגדול. הסיבה: הופעה חיצונית ופנימית כמעט זהה לחלוטין, שילוב של מנוע שמספק שילוב מוצלח של ביצועים נאים וצריכת דלק נמוכה, ותג רכישה נמוך משמעותית המלווה גם בעלויות אחזקה זולות יותר. בקיצור: "זאב בעור של כבש". בישראל אגב, במחצית הראשונה של 2022, מתוך 1,271 מדגמי קופרה פורמנטור שעלו לכביש, רק 323 היו מגרסת הביצועים החזקה.
קופרה לאון 2022

כעת מודיעה קופרה שגם דגם הלאון יעודכן בקרוב בדגמי 1.5 ליטר טורבו 150 כ"ס וגרסת 2.0 ליטר טורבו 190 כ"ס, שיציעו ביצועים נאים לצד צריכת דלק נמוכה יותר ותג מחיר זול משמעותית מגרסת הספורט שמפיקה 300 כ"ס. כדי לבדל את הלאון מאחותה העממית "סיאט לאון", ניתן בהחלט לצפות לחבילת עיצוב ספורטיבית משולבת צבע הנחושת שיציעו דגמי הקופרה העממיים ויעזרו לגרות את החושים. בינתיים בקופרה מבטיחים בלאון הבסיסית החדשה אבזור סטנדרטי שיכלול תאורת LED חיצונית מלאה, חישוקי "18 בגימור כסף או נחושת לבחירה, פגושים קרביים עם דפיוזר אחורי, ובתא הנוסעים מושבי ספורט קדמיים עם אופציה לריפודי עור עם תפירה מיוחדת של קופרה, הגה ספורטיבי ואופציה למושבי באקט.

מחיר קופרה לאון מתחיל כיום ב-239,900 שקלים לגרסה החזקה כמובן. בהתחשב בכך שמחיר קופרה פורמנטור מתחיל היום מ-175,900 שקל, ניתן לצפות שהלאון 1.5 ליטר תחל אפילו בפחות. מחברת צ'מפיון מוטורס היבואנית נמסר שהדגם צפוי להגיע לארץ ברבעון הראשון של 2023.

עוד מחדשות רכב