כך הפכה אפקון תחבורה חשמלית לרשת הטעינה המרכזית בישראל

עם פריסה של אלפי עמדות טעינה ביתיות וציבוריות, התקנת עמדות טעינת ה- Supercharger הראשונות בישראל, פעילות בשוק האוטובוסים החשמליים ומהחודש החולף גם המתקינה של טסלה בישראל, כך הפכה אפקון תחבורה חשמלית לשם המוביל בטעינת רכבים חשמליים בישראל.

ששי כהן 06 באפר, 2021
עמת טעינה מהירה אפקון

שנתיים וחצי לאחר שנכנסה אפקון תחבורה חשמלית לשוק טעינת הרכבים החשמליים, מובילה כבר החברה את רשת הטעינה החשמלית בישראל, עם פריסה רחבה של עמדות טעינה לרכבים חשמליים, אוטובוסים, עמדות טעינה במרכזי קניות ומעתה גם המתקינה הבלעדית של עמדות הטעינה של טסלה ללקוחות החברה בישראל. אז הנה כמה מהסיבות הבולטות להצלחת החברה בישראל.


גב כלכלי חזק

אפקון תחבורה חשמלית, הינה חברה מקבוצת אפקון החזקות, הנסחרת בבורסת תל-אביב והינה מהקבוצות הוותיקות, המנוסות והמובילות בישראל בביצוע ומתן פתרונות כוללים לפרויקטים עתירי מערכות וטכנולוגיות בתחומי התשתיות, מערכות אלקטרומכניות, בקרה ואוטומציה ותקשורת. מדובר באחת החברות הוותיקות בארץ בתחום התשתיות, הוקמה ב-1949, ומאז שנת 2003 נרכשה על ידי שלמה שמלצר ז"ל, בעליה של קבוצת שלמה (המוכרת לכם יותר משלמה סיקסט – חברת הליסינג וההשכרה הגדולה בישראל).

ניסיון רב בהתקנת עמדות טעינה

לא פחות מ-500 עמדות טעינה ללקוחות פרטיים ועסקים התקינה אפקון עד לשנת 2018, בה החליטה להיכנס גם לשוק הקמת ותפעול עמדות הטעינה הציבוריות ברחבי הארץ, אשר אם תאמינו או לא, בעתיד שכבר לא כל-כך רחוק, עשויים להיות "תחנות הדלק" הבאות שלכם. כיום מדווחת החברה כבר על 250 עמדות טעינה ציבוריות, ואלפי עמדות טעינה בבתים פרטיים, משותפים ועסקים המחברים כיום כ-2,300 נהגים של רכבים חשמליים, עם פריסה ארצית מקריית שמונה ועד אילת. בנוסף, הקימה אפקון את התשתית לטעינת האוטובוסים החשמליים של חברת מטרופולין ברעננה ושל חברת קווים במודיעין, כחלק מפיילוט של חברות האוטובוסים לקראת מעבר לעידן החשמלי.

עמדות הסופרצ'ארג'ר הראשונות בישראל

אספקת המכוניות הראשונות של טסלה טרם החלה בישראל, אך את עידן עמדות הטעינה האולטרה מהירות בישראל החלה אפקון כבר לפני כמעט שנתיים (מאי 2019) עת הקימה בשיתוף אאודי את צמד עמדות הטעינה 150KW האולטרה מהירות (סופרצ'ארג'ר) הראשונות בארץ, המאפשרות טעינה מהירה מ- 0% עד 80% של טווח הק"מ בתוך כחצי שעה בלבד.

פריסת עמדות טעינה ברשת מרכזי הקניות של BIG

בשנת 2020 סיימה אפקון תחבורה חשמלית את פרישת רשת הטעינה הגדולה בישראל במרכזי הקניות של ביג, עם פריסה של כ-100 עמדות טעינה ציבוריות (חלקן עמדות טעינה מהירות מסוג DC) ב-22 מרכזי קניות פתוחים, קניונים ומתחמי קניות לייף סטייל. כמו בכל עמדות הטעינה הציבוריות של החברה, גם כאן לחברה מערכת ניהול ובקרה מתקדמת ואפליקציה ייחודית המאפשרים מציאת עמדה פנויה, הפעלת העמדה דרך היישומון וחיוב כרטיס האשראי של בעל כלי הרכב.

שיתופי פעולה נרחבים עם מלונות, חברות ויבואני רכב

בין לקוחותיה הרבים של אפקון EV, תמצאו גם את רשת מלונות דן שהתקינה כבר במרבית מלונותיה בארץ את עמדות הטעינה של אפקון, עיריית חולון, חברת החשמל, תחנות הדלק של דור אלון ויבואני רכב רבים, לרבות צ'מפיון מוטורס, קבוצת לובינסקי, דלק מוטורס, אורכיד ספורטס קארס יבואנית פורשה ועוד.

המתקינה הרשמית של טסלה בישראל

עם כניסתה הרשמית לפעילות בישראל בפברואר 2021 של טסלה, יצרנית רכבי היוקרה החשמליים המובילה בעולם, נבחרה אפקון תחבורה חשמלית להיות הספקית והמתקינה הרשמית של עמדות הטעינה המקוריות של Tesla בבתים/ עסקים של הלקוחות בישראל. בטסלה ששואפים לעבוד עם הטובים ביותר בכל תחום בו הם פועלים, נראה שאין צורך להרחיב בנושא…