כך תמנעו מנזק לרכב בשטפונות

החורף הגשום שמלווה אותנו גם השנה, מביא איתו לצד גשמי הברכה גם שלל אסונות לצערנו ונזקים במאות מיליוני שקלים מנזקי מזג האוויר. במדריך הבא תלמדו איך לשמור על רכביכם משטפונות.

מדור שיווקי 03 בפבר, 2020
מיצובישי אאוטלנדר PHEV

השיטפונות להם היינו עדים ברחבי העולם וגם בישראל ממחישים לנו עד כמה הרכב רגיש לתנאי מזג אוויר קשים. חלק מהרכבים נפגעו מבחינה חשמלית, אחרים מעצים שקרסו ויש נהגים רבים שנפגעו כתוצאה מניסיון לנהוג בתנאי ראות קשים כאשר הרכב אינו מתוחזק כראוי. במאמר זה ננסה להכין אתכם לשיטפון הבא ולהימנע מפגיעה בנוסעי הרכב וברכבים עצמם.


לא מחנים ליד עצים

בימים חורפיים בהם צפויות רוחות חזקות ומבול, כדאי לנסות ולהחנות את הרכב רחוק מעצים שענפיהם עשויים ליפול על הרכב או עצים חלשים ששורשיהם עשויים להתנתק בגלל הרוחות העזות והאדמה הרטובה. חשוב לדעת, כי גם עמודי חשמל ותקשורת מועדים לפורענות בזמן סופות קשות. נכון, באזורים רבים בארץ לא קל למצוא חנייה, אך נסו לפני שאתם מחנים את הרכב בלילה לגלות האם נשקפת לו סכנה כלשהי?

רחובות נמוכים המועדים להצפות

אם הרחוב שלכם הוצף בחודשים האחרונים, סביר להניח שהוא יוצף שנית בסופה החזקה הבאה. לכן, שימו לב לתחזית ואם אתם מודעים לסכנה כלשהי מוטב להחנות ברחובות גבוהים יותר או בחלק העליון של עלייה ברחוב שלכם. בנוסף, אם פתחי הניקוז ברחוב שלכם סתומים על ידי עלים ושאריות פסולת, חשוב להתקשר לעירייה ולבקש לשחרר פתחי ניקוז אלה.

מכינים את המגבים לחורף

אם עדיין לא החלפתם את המגבים שלכם מאז הקיץ והם אינם מנקים את שמשת הרכב בצורה מושלמת מומלץ להשקיע סכום קטן ולהחליפם. במקרה של מבול הראות חשובה מאד והיכולת שלכם לנקות את השמשה עשויה להציל חיים. כדאי גם לוודא כי יש במכל של נוזל השמשות חומרי ניקוי למקרה שיש לכלוך רב על השמשה גם בימים חמים יותר בהם הגשם אינו מנקה באופן טבעי את הרכב.

ודאו כי ביטוח הרכב שלכם בתוקף

למרות הניסיון להימנע מתאונות דרכים ונזקים לרכב בחורף, לעתים מתרחשות תאונות שלא באשמתכם. הידעתם שהביטוח המקיף שלכם, למשל, מכסה נזקים שנגרמו כתוצאה מעץ שנפל על הרכב או שיטפון שהשבית את החיישנים המכניים? חשוב לבדוק כי יש לכם ביטוח רכב מתאים ולנסות לא להסתפק רק בביטוח החובה. אם יש לכם רכב ישן שחברות הביטוח אינן מאפשרות לרכוש לו פוליסת ביטוח מקיף, תוכלו להוסיף לו כיסוי צד ג' מלבד ביטוח החובה.

טיפול חורף בדקו את הבלמים שלכם, הפנסים והצמיגים בחורף,

יכולת הבלימה שלכם חשובה הרבה יותר. בלמים שאינם תקינים או מגיבים לאט מדי עשויים לגרום לכם להתנגש במכונית שלפניכם במקרה של עצירת חירום. בחורף, כאשר הראות לקויה מתרחשות תאונות רבות בגלל בלמים לא תקינים או רפידות שלא הוחלפו בזמן. גשו למוסך הקרוב ובקשו לבצע טיפול חורף בו יבדקו הבלמים, הצמיגים וכן עוצמת התאורה שלכם ואם צריך לבצע שדרוגים לרכב אל תמתינו. כי נסיעה בטוחה מתחילה מתחזוקה יסודית של הרכב.