כלי רכב היברידיים בתקינה אמריקאית יוזלו בקרוב

לא הכל מתייקר: שיטת החישוב החדשה שמובילים רשות המיסים והמשרד להגנת הסביבה, תוביל להפחתה משמעותית במיסוי של דגמים היברידיים מסוימים המיובאים מארצות הברית.
.

ששי כהן 24 בדצמ, 2014
טויוטה קאמרי היבירידית

רשות המיסים פרסמה אתמול עדכון נוסחת "ציון ירוק" לכלי רכב היברידיים בתקינה אמריקאית. העדכון החדש שגובש בשיתוף משרד התחבורה, רשות המסים והמשרד להגנת הסביבה, יביא בתחילת 2015 להוזלה של מספר דגמים היברידיים המיובאים מארה"ב ובראשם טויוטה קאמרי ההיברידית שצפויה להוזלה משמעותית במחיר.


לדברי רשות המיסים: " השפעה משמעותית ביותר צפויה להיות על דגמים ששובצו עד כה לדרגת זיהום 3 ובעקבות השינוי, יוכלו להשתבץ בדרגת זיהום 2. בעוד כיום, מחויבים כלים אלה במס קנייה בשיעור של 83% (בהפחתת הזיכוי בהתאם לדרגת הזיהום), הרי שבעקבות שינוי הנוהל יחול עליהם מס קנייה בשיעור של 30% בלבד ממחיר הייבוא, הטבה שתחולתה הוארכה לאחרונה למשך שלוש שנים נוספות. גם בדגמים שיוותרו בדרגת זיהום 3 ומעלה עשויה לחול הפחתת מס, בתנאי שהם יזכו לדרגת זיהום נמוכה יותר מזו של לפני השינוי".
עם שיטת המיסוי החדשה, צפויה יבואנית טויוטה ליישר קו עם היבוא המקביל ( ובעיקר של חברת אלבר ), ולהפחית מחירים, מכיוון שעד כה הוכרה טויוטה קאמרי ההיברידית המיובאת ע"י יוניון מוטורס ( היבואן הרשמי ) כבעלת דרגת זיהום 3, ואצל היבוא המקביל של אלבר, הוכרה המכונית כדרגת זיהום 2, מה שאפשר להם להציע את המכונית במחיר נמוך משמעותית מהיבואן הרשמי.