כל המידע על השכרת רכב בישראל

מה חשוב לדעת לפני שניגשים לשכור רכב? ממה צריך במיוחד להיזהר ולמה החיוב על הדלק גבוה יותר בחברות ההשכרה? ( מדור פרסומי ).

ששי כהן 22 בינו, 2014

השכרת רכב היא הבחירה הראשונה של יותר ויותר אנשים בישראל. בעוד שבעבר לקיחת רכב מושכר נחשבה אצל רובנו כחלק מטיול בחו"ל, כיום משכירים רכבים במצבים רבים. אנשים נוהגים להשכיר רכב יוקרה להגעה לאירוע מרגש ויוקרתי כמו נשף גדול או החתונה שלהם. הרבה פעמים אנשים שוכרים רכב גדול בשביל מעבר דירה, ובכלל, עולם השכרת הרכב בשנים האחרונות למקום שנותן מענה להרבה מאוד צרכים.
השכרת רכב בארץ לרוב אפשרית במחירים נוחים במיוחד, לישראלים ולזרים כאחד, ועם כל הפינוקים שאתם צריכים. ניתן להשיג רכב בסיסי ללא תוספות כלל, או רכב יוקרה עם כל התוספות שחלמתם עליהם ברכב. שלא כמו לפני עשר או עשרים שנים, כיום מגוון הרכבים הזמינים בשוק הישראלי רחב בצורה בלתי רגילה, והוא מאפשר לכם בחירה רחבה במיוחד, כמעט מכל הרכבים בשוק.
מה לדעת לפני שניגשים לשכור רכב?
הדבר הראשון והחשוב במעלה לפני שחותמים על המסמכים הוא לקרוא את ענייני הביטוח. מומלץ לקחת ביטוח מלא עם הכיסוי הרחב יותר, שכן אתם נוסעים ברכב לא מוכר, והדבר מעלה את הסיכון. הכירו את הביטוח המוצע ע"י חברת ההשכרה, מי מבטח בפועל, מה המחירים השונים, ומה הכיסוי. לדוגמא: מה הכיסוי והתמיכה שיש לכם במקרה שיש לכם תקר בגלגל, או תאונה באמצע הדרך?
הדבר השני שצריך לברר הוא מהם הטלפונים החשובים. כיו, נהוג כי חברת ההשכרה תיתן לכם פרוספקט עם כל מספרי הטלפון לכל מקרה שתיתקלו בו. ובכל זאת כדאי לוודא כי יש לכם את המספר של שירות הגרירה, שירות התיקונים, המשרד ממנו השכרתם, וכל טלפון אחר הכרחי לכל מקרה שיעלה.
כבר שכרתם רכב? מה חשוב לזכור:
הדבר הראשון הוא לוודא כי המסמכים שמסמנים את המכות ברכב תואמים לחלוטין את המציאות. לפעמים מתוך חוסר תשומת-לב יכול המשכיר לפספס משהו ברכב שהוא כבר ראה עשרות פעמים. אתם פוגשים ברכב בפעם הראשונה, אז עיניכם פנויה לזהות פרטים שיכולים להיעלם מעיניו. שימו לב ובדקו איתו את הרכב בדקדוק.
הדבר השני הוא בדיקה של המערכת החשמלית ברכב. היכנסו לרכב לפני שיצאתם לדרך, ובדקו את כל האורות, כולל אורות הבלימה. פתחו וסגרו את כל החלונות, הפעילו את הרדיו ואפילו את הצופר. בידקו שהכול עובד כראוי, ורק אז צאו לדרך.
הדבר האחרון שחשוב לזכור קשור דווקא להחזרת הרכב לחברה. כשאתם שוכרים רכב, אתם תקבלו אותו עם מיכל דלק מלא. שימו לב שבחוזה כתוב, ולרוב גם מובהר בשיחה עם נציג השירות, כי מצופה מכם כי תשיבו את הרכב עם מיכל מלא. אם תשכחו או תתעצלו, המחיר שתשלמו יהיה גבוה הרבה יותר ממחיר הדלק במיכל, שכן תכסו הוצאת זמן מיותרת של העסקת עובד אשר יצטרך לנסוע לתחנה ולמלא במקומכם.