כל מה שרציתם לדעת על ביטוח רכבי יוקרה

בין אם רכשתם רכב יוקרה חדש או משומש, או אולי בכלל אספנות, הנה כמה דברים שאתם צריכים לדעת אודות ביטוח הרכב.

מדור שיווקי 14 ביול, 2022
ביטוח רכב יוקרה

ניתן להסכים ולומר כי רכבי יוקרה הם בעלי מאפיינים ספציפיים, מחירם גבוה במיוחד, הם מסמלים סטטוס, מעמד ואפילו מקום מגורים וגובה הכנסה חודשית. הבחירה ברכב מסוג זה יכולה להיעשות באופן מודע ומתוך רצון להקרין מאפיינים מסוימים כלפי חוץ, אך לעיתים, הבחירה אינה דווקא בגלל היוקרה שהוא משדר, אלא כיוון שזהו רכב בטיחותי יותר, אמין יותר או מופיע בקבוצה הדגמים לבחירה דרך מקום העבודה.



בין אם הסיבה נעוצה ברצון להקרין מעמד ואיכות, ובין אם הבחירה היא מתוך רשימה קבועה מראש, יש צורך לרכוש ביטוח שיתאים לרכב, ובתחום זה יש להתחשב בכמה גורמים.

הגדרות שונות של חברות הביטוח

רכב יוקרה מוגדר בהתאם למחירו במחירון, ברגע שמחירו של הרכב עולה על הרף הקבוע בחברה, הוא יוגדר "יוקרתי" והתייחסותה של חברת הביטוח אליו הופכת לשונה לחלוטין מאשר לרכב "רגיל".
חשוב לדעת כי כל חברת ביטוח מציבה רף מעט שונה מאחרות. ישנן חברות אשר קובעות כי רכב שמחירו 250,000 שקלים יחשב כיוקרתי, ואילו אחרות ינקבו בסכום של 400,000 שקלים.
כיוון שביטוח רכב מסוג זה הופך להיות עניין מאתגר, שונה ובעל דרישות מיוחדות, אם הרכב הנרכש אינו עולה על 350,000 שקלים, כדאי לבדוק אילו חברות יסכימו לבטח אותו בתנאים רגילים ולבדוק תחילה הצעות מחיר דרכן.

עבר ביטוחי ובחינת מצב כלכלי

כאשר מבטחים מכוניות אלו, מבררים לעומק כמה נתונים חשובים, שעשויים להשפיע על מחיר הביטוח.
ראשית, יש לקחת בחשבון כי אדם יכול לבטח רכב יוקרה, רק כאשר הוא מציג עבר ביטוחי (היסטוריית תביעות) של רכב יוקרה קודם שהיה על שמו. נראה שזה מצב לא הגיוני של ביצה ותרנגולת, שהרי תמיד תהיה הפעם הראשונה שאדם רוכש רכב כזה.
במקרים כאלו, ייתכן וחברת הביטוח תרצה לבדוק את מצבו הכלכלי של המבוטח, הרקע שלו, תחום עיסוקו ועוד, כדי לאשר שאכן ביכולתו לרכוש רכב כזה. ייתכן וייבדק גם מקום חניית הרכב בשעות היום ובשעות הלילה ופרמטרים נוספים בהתאם לנהלי החברה.

תנאי ביטוח מיוחדים

בדומה לביטוח מקיף עבור רכב חשמלי אשר נדרש לעשות לו התאמות מיוחדות, גם ביטוח לרכב יוקרה יצריך התאמות מיוחדות ותנאים מיוחדים לצורך קבלתו לביטוח.
תחילה יש לקחת בחשבון כי תהיינה דרישות מיגון גבוהות במיוחד, וללא עמידה בדרישות אלו, חברת הביטוח לא תאשר כיסוי ביטוחי מפני גניבה או פריצה.
שנית, ייתכן כי החברה תציב תנאים לגבי הנהגים ברכב. כלומר, ייתכן ולא תאפשר ביטוח עבור נהג צעיר או חדש, או תדרוש כי הביטוח יהיה עבור שניים או שלושה נהגים בלבד נקובים בשם.

מה לגבי רכב בייבוא אישי או רכב אספנות?

גם כלי־רכב אלו נחשבים יוקרתיים, יקרים וייחודיים, ולכן גם עבורם תהיה התייחסות מיוחדת מטעם חברת הביטוח, אך חשוב לציין כי הם אינם נחשבים "רכב יוקרה" בהתאם לקריטריונים הרגילים.
בקצרה נציין שכדי לבטח רכב בייבוא אישי יש לגשת לשמאי לוי יצחק ולערוך אצלו דוח שמאות, שאיתו אפשר לגשת לחברות השונות לבקש הצעות מחיר.
רכב אספנות מוגדר כך לפי משרד הרישוי, וגם אם מחירו גבוה במיוחד, חלים עליו מסלולי ביטוח שונים ותעריפים מיוחדים אפילו עבור ביטוח חובה.
נהיגה ברכב יוקרה היא ללא ספק אחת החוויות המרשימות, המשפיעות והמשמעותיות שיש לחובבי הנהיגה. כלי־הרכב מעוצב לנסיעה איכותית ומפנקת וקשה להתעלם מכל האבזור והעזרים החדשניים המותקנים בו.
עם זאת, רגע לפני רכישת הרכב הבא, יש לקחת בחשבון את עלות הביטוח, דרישות המיגון ובירוקרטיה נוספת הכרוכה ברכב. ייתכן כי מחיר המבצע המיוחד כבר לא יהיה משתלם כל־כך לאחר הוספת כל עלויות הביטוח, וייתכן שדווקא קשיים ואתגרים אלו יהפכו את הרכב להיות מושך ואטרקטיבי אפילו יותר.

קרדיט תמונה: freepik