לא רק ג'יפונים: מכוניות המנהלים הנמכרות בישראל

בעידן בו מכוניות המנהלים נדחקו לשוליים וסך המכירות בסגמנט נמוך ממכירות קיה ספורטאז' לבדו, עדיין יש כמה דגמים שנמכרים בארץ במספרים נאים. מי מוביל את הסגמנט? בכתבה הבאה.

ששי כהן 04 באוג, 2016
סקודה סופרב החדשה והיריבה החדשה מבית יונדאי שפתחה את מלחמת המחירים בקטגוריה

בכל הקשור לבחירת מכונית חדשה, נראה שהישראלי הממוצע כבר מעדיף לא להיות מנהל: שוק המשפחתיות הגדולות, או מכוניות מנהלים כפי שהוא נקרא בישראל, היה אחד הסגמנטים החשובים בארץ עד לפני כמה שנים, ובעקבות המעבר המאסיבי של הלקוחות בשנים האחרונות לשוק רכבי הפנאי, נותר כיום נישה צדדית שמרכזת מעט יחסית מכוניות. כמה זה מעט? 7,240 מכונית מנהלים שעלו לכביש מתחילת השנה מכל הדגמים יחדיו. לשם השוואה: קיה ספורטאז' מכר מתחילת השנה לבדו 9,203 מכוניות ויונדאי טוסון העלה 8,297 עותקים. מספרים עצומים ביחס לשוק.
סקודה סופרב החדשה - יפה ואלגנטית סקודה סופרב החדשה – הכי נמכרת בסגמנט
בשנה האחרונה הושקו בארץ 2 מכוניות מנהלים חדשות (יונדאי סונטה וסקודה סופרב החדשה), שהצליחו להעיר את הקטגוריה הישנונית מהתרדמת הארוכה, בזכות מוצר חדשני ומפתה המגובה במחיר נמוך משמעותית מבעבר. הביקוש הגבוה לדגמים החדשים הצית מחדש את הסגמנט, גרר את המתחרות למלחמת מחירים ועשה בהחלט טוב לצרכנים שהחלו לקצור את פירות התחרות. יחד עם זאת, דגמים מתחרים מיושנים יחסית שהפחיתו מחירים בצורה חדה ( טויוטה אוונסיס ופיג'ו 508 לדוגמה ), לא הצליחו להגביר משמעותית את המכירות. נראה שהמנהל הישראלי לא פראייר ומוכן לוותר על ג'יפון רק בתמורה לרכב חדשני, מעוצב ומתקדם המגובה במחיר טוב.
מכירות מכוניות מנהלים בישראל ינואר-יולי 2016.
מכונית המנהלים הנמכרת ביותר בישראל ב-2016 היא סקודה סופרב החדשה שהושקה לפני פחות משנה במחיר התחלתי תחרותי של 159,900 ש"ח, והצליחה להעלות לכבישים מתחילת השנה כ- 1,559 מכוניות. אחריה נמצאת יונדאי סונטה ההיברידית, שהושקה גם היא בשנה החולפת והיתה הראשונה להציע תג מחיר כמעט שובר שוק בסגמנט ( החל מ-159 אלף שקל ) וגרמה לירידת המחירים הנרחבת בענף. לא פחות מ- 1,442 עותקים שלה עלו לכביש מתחילת השנה !
יונדאי סונטה הייבריד יונדאי סונטה הייבריד – החלה את התחרות החדשה בענף, גררה את השוק לירידת מחירים ומכרה כמויות גדולות מאוד.
מאזדה 6 במקום השלישי עם דגם מחודש שאמנם לא הוזל במחיר, אך מציע תא נוסעים משודרג ושלל תוספות אבזור והצליח למכור כ-1,015 מכוניות. פולקסווגן פאסאט החדשה רביעית עם 697 מסירות ומקדימה את שברולט מאליבו החדשה, שהושקה גם היא במחיר נמוך מבעבר, ולמרות מעבר למנוע 1.5 ליטר שאכזב לא מעט לקוחות מסורתיים, הצליחה להעלות כ-573 מכוניות.
בהמשך הרשימה טויוטה אוונסיס שהושקה בגרסה מחודשת הכוללת מנוע 1.8 ליטר ואת תג המחיר הנמוך בקטגוריה ( 147,500 ש"ח ). למרות מחיר אטרקטיבי ומוניטין של טויוטה, לא הצליחה להעפיל לראשות הטבלה, כאשר הסיבה לכך היא חבילה כוללת המזכירה יותר משפחתית משודרגת ופחות מכונית מנהלים, מה שגרם לה להסתפק ב-492 מסירות. טויוטה קאמרי ההיברידית הממוקמת אחריה ברשימה, מסרה כמות נאה יחסית של 490 מכוניות ביחס למחירה, אך כשליש ממכירות המתחרה מבית יונדאי.טויוטה אוונסיס 2016 - חזית מודרנית ונאה טויוטה אוונסיס 2016 – הכי זולה בקטגוריה, אך נתפסת כמשפחתית משודרגת ופחות כמכונית מנהלים.
סובארו B4 בהמשך עם 375 מסירות, מקדימה את קיה אופטימה שמסרה 276 מכוניות, מהן 274 מדגמי הדיזל שמיועדות רובן ככולן לשוק המוניות. רבות דובר על הגעתה של האופטימה ההיברידית החדשה לארץ, אך לעת עתה שיווק הדגם מתעכב למרות הצלחת המתחרה מבית יונדאי וככל הנראה משיקולי מחיר. פיג'ו 508 המחודשת, למרות מבצעים אגרסיבים ומחירים שצנחו בקרוב ל-20,000 שקל, לא הצליחה להתרומם ומסרה 145 מכוניות בלבד מתחילת השנה. סוגרות את הרשימה אופל אינסיגניה עם 120 מסירות וניסאן אלטימה עם 56 מסירות.