לו הייתי רוטשילד: אאודי A7 במבחן דרכים

הדור השני של אאודי A7 נחת בישראל ומציע עיצוב יפהפה, תא נוסעים עתיר טכנולוגיה וגאדג'טים ומנוע 3.0 ליטר 340 כ"ס שמשלים את החוויה עם נהיגה נמרצת. האם זו המכונית שתגרום לכם לנטוש את ג'יפוני היוקרה?

ששי כהן 22 באוק, 2018
אאודי A7

מדובר בקטגוריה יוקרתית ומאוד מצומצמת: "מכונית סאלון 4/5 דלתות קופה". הרעיון: לקחת את דגמי הסאלון של יצרניות היוקרה, לשדרג אותן בעיצוב דמוי קופה ראוותני ולמצב אותן מבחינת תמחור בין קטגוריית הסאלון לדגמי הפאר. מרצדס CLS המציאה אותה בשנת 2004, אאודי A7 הצטרפה ב-2010 וב.מ.וו שנה מאוחר יותר עם סדרה 6 שנקראה מאוחר יותר "גראן טוריסמו". יחד עם זאת, אאודי A7 נחשבת לנמכרת ביותר בקטגוריה הנ"ל בעולם וכעת יש לה גם דור שני.


מלכת היופי

הדור השני של אאודי A7 הינו רכב גרמני עוצר נשימה ביופיו. מרכב הקופה 5 דלתות מרשים מכל מבט, הפרופורציות מושלמות ופנסי ה-Matrix LED המותקנים ב-A7 כסטנדרט בחזית ( 64 נורות ומספר רפלקטורים המספקים תאורה בדיוק כירורגי), יחד עם תאורת ה-LED האחורית, הינם מפגן תאורה מרשים בכל פתיחה ונעילה של הרכב. על הכביש מדובר כמעט בסנסציה: כמעט בכל מקום בו עברנו, יצרה ה-A7 עניין רב, שלל ראשים מסתובבים והרבה מבטי הערצה/ קנאה. במבחן הרושם על הכביש, ל-A7 אין הרבה מתחרות, ולדעתנו היא מושכת אפילו הרבה יותר אש משלל ג'יפוני היוקרה שעולים בכמויות על הכביש. דווקא בעולם בו אנשים מחפשים ייחוד ופחות להיות חלק מהעדר, ה-A7 יכולה להיות מושלמת למשימה.

אאודי A7

64 נורות ומספר רפלקטורים בפנסי ה-Matrix LED בחזית (צילום: משה נרקיס)

Audi Virtual Cockpit 

כניסה לתא הנוסעים חושפת את שפת העיצוב החדשה של אאודי, אותה ראינו לראשונה ב-A8 החדשה, ומלווה כבר גם את ה-A6 החדשה וה-Q8. הרעיון המרכזי: שלל מסכי מגע המחליפים כמעט את כל מתגי הרכב הקלאסים. במקומו של לוח המחוונים המסורתי, תמצאו מסך LCD "12.3 הניתן להתאמה אישית, ואליו מצטרפים מסך מרכזי בגודל 10.1" המשרת את הרדיו, מוסיקה וניווט ומסך משני בגודל 8.6" להפעלת בקרת האקלים ומאפייני הנוחות וכן להזנת טקסטים באמצעות זיהוי כתב יד, הטוב מסוגו שניתקלנו עד כה בעולם הרכב. אל אלו מצטרפים עיצוב נקי, דיפוני עץ בגוון חום-אפור טבעי ומושבי עור מסוג "מילאנו", נוחים ותומכים.

אאודי A7

3 מסכים דיגיטלים המחליפים כמעט את כל המתגים המסורתיים

עם 4.97 מטר באורך, רוחב של 1.91 מטר ובסיס גלגלים של 293 ס"מ, מדובר גם במכונית גדולה. גדולה מאוד אפילו, המספקת מרווח מרשים לחמישה נוסעים, לצד תא מטען ענק בנפח 535 ליטר, אך עם גובה של 1.42 מטר וגג נמוך למדי, מוטב שהנוסעים במושב האחורי לא יהיו גבוהים מדי. בסעיף האבזור תמצאו אבזור עשיר כסטנדרט, כשמעבר לתוספות המקובלות בדגמי יוקרה תמצאו גם סגירת רכה וחשמלית לדלתות, חיפוי עור בדשבורד ובדלתות, דלת תא מטען עם פתיחה וסגירה חשמלית, חישוקי "19 קלים, גג שמש פנוראמי, מערכת שמע Bang&Olufsen עם 16 רמקולים ועוד. מה חסר היה לנו? ברכב כה יקר כמו במקרה הזה, היינו מצפים לקצת יותר יחס ליושבים במושבים האחוריים, כמו בקרת אקלים 3 אזורים עם יחידת פיקוד ליושבים מאחור, ווילונות אחוריים ואפילו שקעי USB לטעינה מאחור, שהופכים לפופולרים יותר ויותר בדגמים זולים בהרבה.

אאודי A7

בטיחות

בסעיף הבטיחות, חמושה ה-A7 החדשה בחבילת בטיחות מתקדמת ומקיפה, הכוללת בין השאר: ניטור מרחק מלפנים ובלימה אוטומטית בעת חירום, בקרה אקטיבית לסטייה מנתיב, מערכת לזיהוי שטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת המונעת פתיחת דלתות במצב סכנה (ומונעת פתיחת דלת במקרה שרכב מגיח מאחור לדוגמה), מערכת עזר לבלימה בעת יציאה לאחור מחניה, החלפת אורות אוטומטית, מערכת לזחילה בפקקי תנועה, חבילת מצלמות היקפיות, חיישני חניה מקוריים ועוד. ה-A7 טרם נבחנה במבחני הריסוק של EuroNcap, אולם ה-A6 החדשה עליה היא מבוססת, נבחנה וקיבלה ציון של 5 כוכבים בריסוק.

אאודי A7

מרכב דמוי קופה 5 דלתות מרהיב (צילום: משה נרקיס)

שייטת 7 

הדגם הנבחן כאן- ה-A7 55 TFSI הינו היחיד שמשווק כעת בארץ, ומצויד במנוע V6 בנפח 3.0 ליטר המפיק 340 כ"ס ומומנט מרשים של 51 קג"מ, המשולב לתיבת הילוכים אוטומטית S-Tronic עם 7 הילוכים והנעת קוואטרו (כפולה) כסטנדרט. למנוע משולבת מערכת חשמל 48 וולט חדשה "-Mild Hybrid", המאפשרת שיוט במהירויות שבין 55 ל-160 קמ"ש כשמנוע הבעירה הפנימית כבוי. כתוצאה מכך, הרכב יכול לנסוע עם אפס פליטות למשך עד 40 שניות ולהציג שיפור קל בצריכת הדלק, בנסיעה ובעמידה. על הכביש מדובר בספינה מהירה ומפנקת, כאשר הזינוק ל-100 קמ"ש נעשה תוך 5.3 שניות קצרצרות, המומנט הנדיב זמין בכל רגע לרגל ימין, ואפילו ספוילר חשמלי מתרומם אוטו' כשעוברים את ה-120 קמ"ש. חשוב מכך, כל זה נעשה גם ללא דרמות מיותרות בתא הנוסעים ובאופן חרישי. אין צווחות אמיתיות או מדומות מהמפלטים, הכל נעשה בצורה חלקה ואלגנטית. חובבי הספורט הקיצוני יאלצו לחכות לדגמי כמו RS7 או S7, אך נדמה שבתנאי הארץ, הביצועים מספקים והרבה יותר ממה שצריך באמת. אל אלו מצטרפים נוחות נסיעה גבוהה ביותר, אחיזת כביש מושלמת ותחושה של מכונית קטנה ואתלטית יותר ממה שהיא באמת. בסעיף צריכת הדלק, הניבה ה-A7 תוצאה של 8 ק"מ לליטר בממוצע בימי המבחן.

אאודי A7

שווה את הכסף?

אאודי A7 החדשה עושה הרבה חשק: העיצוב יפהפה, תא הנוסעים חלומי ומפנק ויחידת הכח החזקה שלה, מספקת ביצועים מצויינים לצד צריכת דלק נמוכה (ביחס לצפוי), נוחות נסיעה גבוהה ובטיחות מושלמת. האם זה שווה 600,000 שקל? מצד אחד, המתחרות שלה: מרצדס CLS החדשה וב.מ.וו סדרה 6 גראן קופה המתיישנת עולות יותר (720,000 שקל ו-724,000 שקל בהתאמה), מה שהופך אותה לתג הכניסה הזול לקטגוריה היוקרתית. מצד שני, בתוספת צנועה של 26,500 שקל, תקבלו כבר את ה-Q8 החדשה, גרסת ה-SUV של ה-A7 שמשתייכת לקטגוריה לוהטת יותר כיום בעולם. אנחנו באופן אישי היינו מעדיפים דווקא את ה-A7 ועדיף אפילו בגרסת ה-2.0 ליטר טורבו 245 כ"ס ששיווקה יחל בקרוב עם תג מחיר נמוך יותר ב-51K.

 

 

עוד ממבחני דרכים