למה ביטוח רכב הוא חובה?

ביטוח חובה לא סתם מכונה ביטוח חובה. בסופו של דבר אנחנו מקווים לא להגיע לרגע הזה, אבל ברגע התאונה, הוא העוגן הביטוחי שלנו. אז אספנו לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על ביטוח חובה ולמה אסור לנו לוותר עליו בשום אופן.

ששי כהן 18 באוק, 2020
ביטוח רכב

איזה כיף היה יכול להיות אם לא היינו משלמים ביטוח רכב? אבל צריך להתעורר מהחלום. ביטוח חובה לא סתם מכונה ביטוח חובה. בסופו של דבר אנחנו מקווים לא להגיע לרגע הזה, אבל ברגע התאונה, הוא העוגן הביטוחי שלנו.
אז אם זו הפעם הראשונה שאתם עושים ביטוח רכב, או שאתם צריכים לחדש בקרוב את הביטוח, כדאי שתכירו את המושג יותר מקרוב.


מה זה ביטוח חובה בכלל?
יש מספר סוגים של ביטוח רכב, אבל ביטוח חובה הוא המוכר ביותר, והיחיד שבאמת אסור לכם לעלות על הכביש בלעדיו. בשנת 1970 החלה ההוראה שאין לנסוע במכונית ללא פוליסה ביטוחית, העבירה יכולה להוביל לקנסות, שלילת רישיון ואף מעצרים במקרים חריגים. ביטוח חובה הוא ביטוח רכב המכסה פגיעות גופניות שלכם ושל האדם הנפגע.

למה יש ביטוח רכב שהוא חובה?
הרעיון שעומד מאחורי ביטוח חובה הוא בכדי לתת בסיס לחברות הביטוח, כך היא מממנת מקרים של פגיעות הנוצרות מתאונות דרכים. פגיעות בתאונות דרכים גורמות לבנאדם לאובדן ימי עבודה, טיפולים רפואיים, פיצויים, ולצערנו גם מוות. על כל אלה אתם זכאים לפיצוי הממומן על ידי חברת ביטוח הרכב. עוד דבר שעליכם לדעת הוא שביטוח החובה הוא מכסה נזק גם לנוסעים הרכב, גם להולכי רגל ורוכבי אופניים שנפגעו ממנו.

גובה הפיצוי נגבה לפי רמת הנזק שנגרם כתוצאה מהתאונה. אם נכנס עוד לפרטים, החוק קובע שפוליסת ביטוח רכב חובה מכסה הוצאות רפואיות, פיצוי על אובדן השתכרות ופנסיה עד גובה מירבי של פי שלושה משכר המשק הממוצע, וכמו כן פיצוי על כאב, סבל ועוגמת נפש שנגרמו כתוצאה מהתאונה.

האם יש רק סוג אחד של ביטוח רכב וכמה זה עולה לי?
תעריפי ביטוח חובה נקבעים על ידי חברות הביטוח עצמן, ואותן חברות קובעות את התעריף לפי המחיר שקובע המפקח על הביטוח. המחיר מושפע ממאגר מידע סטטיסטי שתפקידו להעריך את עלות הסיכון המבוטח בביטוח חובה.

חברות הביטוח קובעות את גובה הפרמיה בהתחשב בפרמטרים הבאים:
נפח מנוע הרכב המבוטח, כמות כריות אוויר, גיל ומין הנהג הצעיר ביותר הנוהג ברכב, ותק רישיון, כמות פסילות רישיון בשלוש שנים האחרונות ומספר תביעות. בנוגע לשאר הביטוחים, יש לכם ביטוח מקיף וביטוח צד ג', ותוכלו לבטח את עצמכם ביטוח תאונות אישיות התקף גם לנסיעות.

ביטוחים אלה אינם חובה והם עוסקים יותר ברכוש מאשר בפגיעה גופנית. מחירי ביטוח רכב כאמור משתנים, אבל תוכלו תמיד לבחור בביטוח בהשתתפות עצמית, ביטוח בו אתם משלמים מחיר מופחת אך בזמן אמת כאשר תצטרכו להפעיל את הביטוח, לא תקבלו פיצוי מלא ותצטרכו להשתתף בעצמכם בסכום הפיצוי. בעת החתימה על חוזה הפוליסה אתם מגדירים מהו הסכום שאתם מסוגלים להתמודד איתו וכך נקבע מחיר הפוליסה המוזלת.



עוד מצרכנות