למה הרכבים החשמליים מתאימים לארץ ישראל?

מזג אוויר אופטימאלי שעוזר לשמור על הסוללות, שטח גיאוגרפי שמאפשר להגיע מקצה לקצה עם עצירה בודדת לטעינה, וכמובן עלויות אחזקה נמוכות במיוחד– אלו הם רק חלק מיתרונות הרכבים החשמליים בישראל. לא מאמינים? אם כך, הכתבה הזאת נועדה עבורכם

מדור שיווקי 07 במרץ, 2021
רכב חשמלי

מהפכת הרכבים החשמליים החלה לפני כ-4 שנים עם חדירתן של המכוניות ההיברידיות שהוצעו לראשונה במחיר נגיש, מה שגרם להסתערות של הלקוחות הפרטיים וציי הרכב על הדגמים המשפחתיים החסכוניים במיוחד בדלק, שהחלו להימכר באלפים רבים של עותקים מדי שנה. בשנה שעברה התקדם השוק הישראלי צעד נוסף, עם ה-MG החשמלית שאפשרה לראשונה ג'יפון 100% חשמלי במחיר נגיש, שהפך לרכב החשמלי הנמכר ביותר בישראל עם קרוב ל-1,000 יחידות שעלו ממנו עד כה לכביש.


לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, היו בסוף 2019 כ-175 אלף כלי רכב פרטיים היברידיים ועוד 1,642 מוניות. לזה צריך להוסיף מיסי קנייה אטרקטיביים על רכבים שמזהמים פחות ועלויות אחזקה נמוכות במיוחד, מה שצפוי להאיץ את המגמה ולהביא אותה לשיא כבר בעתיד הנראה לעין.
מעניין לגלות שהסיבה לכך שיותר ויותר אנשים מעדיפים SUV חשמלי ולא תחליף מסורתי לא בהכרח קשורה ליתרונות המוכרים. נכון, רכב חשמלי פחות מזהם את האוויר, חוסך בהוצאות הדלק, נעים יותר לנסיעה, ידידותי לאיכות הסביבה והתחזוקה שלו פשוטה – אבל האמת היא שהוא גם מאוד מתאים לארץ ישראל.

ארץ הקודש עושה טוב לרכב החשמלי

רכבים חשמליים מתאימים לישראל בעיקר בגלל תנאי מזג האוויר. במדינה עם אקלים ים תיכוני שנוטה להיות יציב כמעט לכל אורך השנה, הסוללות של הרכב החשמלי מחזיקות מעמד יותר זמן. בגלל שרכב חשמלי תלוי בסוללות תקינות על מנת להגיע ממקום למקום וכדי להגדיל את טווח הנסיעה הרצופה שלו, האקלים הוא פקטור משמעותי.

בנוסף, ישראל חולשת על שטח גיאוגרפי מצומצם. נסיעה של כ-500-700 קילומטר אמורה להספיק כדי לחצות את המדינה מצפון ועד דרום, עם מקסימום עצירה אחת לטעינה. אם יוצאים מנקודת הנחה שבכל מקרה עוצרים כדי לנוח, מבינים את הערך המוסף של הרכב החשמלי ואת היתרון הבולט שלו ביחס למכונית הרגילה.

רכב חשמלי במקום תחבורה ציבורית

אי אפשר להסביר למה הרכבים החשמליים מתאימים לארץ ישראל בלי להזכיר את הרגלי השימוש בתחבורה הציבורית. במדינה שבה יש מעל 3.6 מיליון כלי רכב מנועיים על הכביש וכ-3 מיליון כלי רכב פרטיים, ניתן להצהיר מעל לכל ספק שרובנו מעדיפים את האופציה הפרטית ולא את האוטובוס, הרכבת או אפילו המונית.
במילים אחרות, רכב חשמלי מתאים לישראל כי המכונית הפרטית היא פתרון התחבורה הנפוץ והשכיח ביותר. בעוד התחבורה הציבורית בישראל לוקה בחסר, נוטה לאיחורים ואי אפשר לסמוך עליה – הרכב הפרטי מוכיח את עצמו כל בוקר מחדש.

חוץ מזה, הרכב החשמלי פולט פחות חומרים מזהמים ולכן מרגיע את המצפון מבחינת איכות הסביבה. מכאן והלאה, כל שנותר לנו לעשות זה להכריע בין הרכב הפרטי הרגיל והמעשן לבין רכב חשמלי חסכוני, נעים ושקט.

כך בוחרים את המכונית המתאימה

הרכבים החשמליים גם מתאימים לישראל בגלל שהם מייצגים את המילה האחרונה בענף הרכב העולמי. ישראלים ידועים בתור כאלה שאוהבים חידושים ורובנו לא חוששים לאמץ אותם, אז כאן נכנס לתמונה הרכב החשמלי הנוצץ והאטרקטיבי.
לכל זה יש להוסיף תג מחיר נגיש יחסית, שמאפשר לכל אחד ואחת מאיתנו להשיג רכב חשמלי בלי לחרוג מתוך מסגרת התקציב. במבט קדימה, התחרות סביב רכבים חשמליים גם צפויה להיות אינטנסיבית יותר וגם זה יביא לירידת מחירים.
לסיכום, האקלים בישראל והשטח הגיאוגרפי הקטן מאפשרים לנצל את כל היתרונות של הרכבים החשמליים. לזה יש להוסיף הרגלי נסיעה והעדפה של רכב פרטי על חשבון תחבורה ציבורית, כדי להבין למה הרכבים החשמליים כאן כדי להישאר.



עוד מצרכנות