לנד רובר דיפנדר 90 בישראל – החל מ-468 אלף שקל

8 חודשים לאחר שהחל שיווק לנד רובר דיפנדר החדש בישראל בגרסתו הארוכה, נוחת בארץ גם הדיפנדר 90, גרסת ה-5 מושבים הקצרה, שתוצע עם מנועי בנזין ודיזל 3.0 ליטר המפיקים 200-400 כ"ס, חבילות OFFROAD המבטיחות יכולות שטח גבוהות כמיטב מסורת הדגם, אך גם מחיר שטיפס משמעותית מול הצהרות היבואן הקודמות.

ששי כהן 10 בפבר, 2021
לנד רובר דיפנדר החדש

חברת המזרח יבואנית לנד רובר, מרחיבה את משפחת הדיפנדר החדש בישראל, ו-8 חודשים לאחר שנחת בארץ הדור החדש בגרסתו הארוכה (דיפנדר 110), מצטרף להיצע הדגמים גם הדיפנדר 90, הגרסה הקצרה 3 דלתות וחמישה מושבים של הדגם,  שמציעה הופעה מודרנית קשוחה ומסוקסת.


בדומה לדיפנדר הארוך ובשונה מאוד מהדורות הקודמים של אגדת השטח הבריטית, גם הגרסה הקצרה והחדשה מציעה שילוב של יכולות כביש גבוהות ויכולות שטח מרשימות, וכוללת רשימה ארוכה של אבזור טכנולוגי ומפרט עשיר כבר מרמת הגימור הבסיסית. העיצוב החיצוני שהפך להיות מודרני, משלב עדיין מספר סממנים שאפיינו את הדורות הקודמים ומנסה לשלב בין המראה המיושן והטוב להופעה מודרנית משמעותית.

בדיפנדר 90 מוצג לראשונה עם מנוע הטורבו דיזל 3.0 ליטר החדש (6 צילינדרים בטור), שיוצע לצידו של מנוע בנזין 3.0 ליטר, כאשר כל המנועים עושים שימוש בטכנולוגיית הייבריד קלה – MHEV העושה שימוש במערכת חשמל מתוגברת בזרם 48V,המאפשרת לאגור אנרגיה בעת שהמנוע אינו פועל בעומס ומסייעת לחיסכון עד 6% בצריכת הדלק ובפליטת המזהמים.

מנוע הדיזל החדש לחלוטין של דיפנדר 90 הוא בנפח 3 ליטר, בתצורת 6 טורי ומוצע בהספקים של 200 ו-250 כוחות סוס, עם מומנט של 51 וכ-58 קג"מ, בהתאמה. מדובר בטורבו-דיזל, חלק, נעים ושקט, אשר ביחד עם יחידת Starter-Generator הפועלת בזרם 48V, מאפשר לכבות את המנוע כאשר הרכב עדיין בתנועה במהירות נמוכה ומתקרב לעצירה. מנוע הבנזין המשרת את דגם P400, גם הוא 6 טורי בנפח 3 ליטר, אך זה מוסיף למגדש הטורבו גם מגדש-על חשמלי, כחלק מטכנולוגיית MHEV. שילוב של רכיבי מערכת ה-48V, מאפשר לנהג לעשות שימוש בעד 14.5 קג"מ של תגבור למנוע הבנזין. דגם P400 מציע לנוהגים בו 400 כוחות סוס ו-56.1 קג"מ.

בעוד שדיפנדר החדש זמין בעולם גם עם קפיצי ברזל, לישראל הוא מגיע אך ורק עם מתלי אוויר, בהם מחליפות כריות אוויר את קפיצי הברזל. כריות האוויר מספקות חוויית נהיגה של כמעט ריחוף מעל פני השטח, בד בבד עם אפשרויות נרחבות לשנות את גובה הגחון מעל פני השטח, בהתאם לתנאים. המתלים המתקדמים מאפשרים לנהג לבחור בין מצב כביש, לבין מצב שטח (הגבהה של 75 מ"מ), או במצב נוחות גישה לרכב (Access Mode), בו כלי הרכב יורד ב-4 ס"מ. בעת נסיעה במצב השטח, במידה ומחשב הרכב מזהה כי כלי הרכב תקוע במקומות, המחשב בוחר במצב Extended Mode, אשר מגביה את הגחון ב-35 מ"מ. במצב זה נשארת בחירה בידי הנהג בהגבהה נוספת של 35 מ"מ. בסה"כ מאפשרת המערכת מרווח גחון, אשר עשוי להגיע ליותר מ-35 ס"מ בתנאי קיצון.

כמיטב מסורת השטח, יוצע הדגם בגרסאות הנעה כפולה כמובן עם בורר מצבי השטח המתקדם Terrain Response בעזרתו בוחר הנהג מצבי ניהול שונים, המתאימים לתנאי שטח שוני כמו בוץ וחריצי קרקע, חול, זחילת סלעים, שלג וכעת גם מצב WADE, לצליחת מעברי מים עד לעומק 90 ס"מ.

הרכב ישווק ברמות גימור S ו – SE עם 4 חבילות אבזור לבחירה, לצד חבילת בטיחות מקורית מתקדמת שתוצע בדגמים. יחד עם זאת, בניגוד להבטחת היבואן בעת השקת הגרסה הארוכה שהדגם הקצר יגיע בהמשך במחיר החל מ- 425,000 שקל, מחיר הדגם עלה בינתיים ב-43,000 שקל  ויחל מ-468,000 שקל לגרסת הכניסה. 

מחירים

מנוע 3.0 ל' דיזל 200 כ"ס, S200 – 468,000 ₪ 

מנוע 3.0 ל' דיזל 250 כ"ס, SE250 – 545,000 ₪ 

מנוע 3.0 ל' בנזין 400 כ"ס, SE400 – 615,000 ₪