לנוסעים לחו"ל: אופל ויוארו במבחן דרכים

מתכננים טיול משפחתי בחו"ל עם הרבה נוסעים וחברת הליסינג הציעה לכם אופל ויוארו (VIVARO)? אז בדקנו לכם עד כמה הוא גדול, כמה מיזוודות תוכלו לקחת אתכם והאם הוא לא בזבזן בדלק.

ששי כהן 06 באוג, 2018

החופש הגדול בעיצומו, ועונת הטיולים לחו"ל בשיאה, וגם הטרנד של טיולים משפחתיים צובר קצב במהירות בשנים האחרונות. עבור אלו שלא נוסעים לחופשות "בטן גב" ומעדיפים יותר לטייל באופן עצמאי בחו"ל, לרוב יש צורך גם ברכב שכור, ואם מדובר ב-6 נפשות ומעלה, כולל מספר מיזוודות, רוב הסיכויים שיוצע לכם רכב מסחרי שמיועד להובלת נוסעים, הגדול משמעותית ממיניוואנים 7 מושבים שיתקשו לשנע במציאות 6-7 נוסעים כולל הציוד שלהם. אחד הפופולארים באירופה, הוא אופל ויוארו. מה יש לו להציע ועד כמה קל לנהוג בו? בדקנו בשבילכם.


אופל ויוארו ת.ז (Opel Vivaro)
אופל ויוארו משתייך לקטגוריית המסחריות בגודל בינוני, ומיוצר בגרסאות סגורות להובלת משלוחים או בגרסאות נוסעים הכוללות חלונות וספסלים המיועדות לרוב לשאת עד 9 נוסעים + מטען רב. הדור הנוכחי של הויוארו שהוצג בשנת 2014, כמו קודמיו מהווה גם אח כמעט תאום לרנו טראפיק ומיוצר כמוהו במפעל החברה בצרפת.

מסחרית בתצורת נוסעים. 9 מקומות ישיבה מרווחים מספיק גם ל-9 מבוגרים.

גדול אך ידידותי לנהיגה
עם אורך של 5 מטרים ורוחב של 1.96 מטר, מדובר אמנם ברכב שסביר שיהיה גדול משמעותית מכלי הרכב בו אתם נוסעים בארץ ביום יום, אך יאמר לזכותו שהוא קל למדי לנהיגה, ואם אתם לא אנשים שחוששים מנהיגה (או לא פוגעים בכל מה שקשור בנהיגה…) סביר מאוד להניח שתתרגלו לרכב תוך כדי נסיעה קצרה ולא תסבלו ממידותיו הגדולות. בכבישים בין-עירוניים או מהירים אין לגודל שלו כמעט משמעות בתפעול הרכב, ורק בכבישים עירוניים נדרשת יותר תשומת לב ובעיקר בבביצוע חניות (אין מצלמת רוורס ברוב הדגמים), אך סביר להניח שלפחות יהיו חיישני חנייה.

סביבת נהג מודרנית. האבזור בסיסי בדגמי השכרת רכב

ביצועים 
אופל ויוארו מצויד לרוב במנוע טורבו-דיזל בנפח 1.6 ליטר, המפיק 115 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים ידנית עם 6 הילוכים. למרות החשש מהספק נמוך יחסית ביחס לגודלו של הרכב ולכמות הנוסעים (עד 9) שמותר לו להסיע, עם מומנט נדיב של 30.6 קג"מ, המתקבל כבר מסל"ד נמוך (1,750 סל"ד), מתקבל בסה"כ רכב זריז למדי, שגם תחת אכלוס מלא של נוסעים, לא מרגיש "עגלתי" ואינו מתקשה לנוע בקצב התנועה ובמהירות המרבית המותרת במרבית מדינות אירופה, וגם אל תשכחו שברוב המדינות ישנה אכיפה מאסיבית של חוקי המהירות. בקיצור, סעו כחוק, בראש ובראשונה למען בטחונכם, וגם כדי להימנע מקנסות יקרים ומיותרים.

9-10 מיזוודות יכנסו ככל הנראה ללא בעיות מיוחדות

צריכת דלק
מעבר לכך, תפעול הגיר הידני רך וקליל, הרכב אינו ממהר להיכבות בשחרור מהיר של דוושת הקלאץ' וגם לאחר נסיעה של כמה שעות, סביר שלא תסבלו מתפעול הרגל השמאלית. אל אלו מצטרפים נוחות נסיעה סבירה (לא ברמה של מכונית פרטית, אך גם לא ברמה של משאית…) מנוע שקט למדי (120 קמ"ש ב-2,000 סל"ד) ומזגן חזק (שכולל ברוב הדגמים פיצול גם ליושבים מאחור) שאינו מתקשה לקרר את החלל הגדול. בסעיף צריכת הדלק, סיפקה המכונית צריכת דלק טובה מאוד של 12 ק"מ לליטר בממוצע, עם אכלוס כמעט מלא של הרכב דרך קבע, אך עם המון נסיעות בין עירוניות. כשמיכל הדלק מלא (80 ליטרים), יופיע לכם במחשב הדרך טווח נסיעה של קצת יותר מ-1,000 ק"מ. מרשים.

מרווח ענק לנוסעים ותא מטען אדיר בגודלו ביחס למיניוואן 7 מושבים ממוצע

שימושיות
עם גובה של 1.97 מטר ובסיס גלגלים של 310 ס"מ, מספק הויוארו תא נוסעים מרווח מאוד, עם מספיק מקום גם ל-9 מבוגרים, כשחלוקת הנוסעים מתבצעת עם 2 נוסעים ליד הנהג ושני ספסלים אחוריים ל-3 שנוסעים בכל שורה. הכניסה לרכב גבוהה יחסית וייתכן שאנשים נכים יתקשו מעט להיכנס לרכב אם אין מדרגת צד. בניצול כל 9 המושבים עדיין ישאר לכם תא מטען ענק בנפח 1,000 ליטר, המסוגל לאכלס ללא כל בעיה 9-10 מיזוודות.