לקסוס IS250 – מבחן דרכים

ה IS250 מצליחה לשלב בין היתרונות של מכוניות היוקרה הגרמניות לאמינות יפנית ללא דופי . חבילה מנצחת ? לקסוס ישראל פתחה את שנת 2010 ברגל ימין. לא פחות מ 99 מדגמי החברה סופקו ללקוחות מאושרים במהלך ינואר כאשר הדגם המוביל במכירות הוא מכונית הספורט סדאן ה IS250 . למרות שה IS כבר איננה חדשה בארץ…

ששי כהן 17 בפבר, 2010

ה IS250 מצליחה לשלב בין היתרונות של מכוניות היוקרה הגרמניות לאמינות יפנית ללא דופי . חבילה מנצחת ?

לקסוס ישראל פתחה את שנת 2010 ברגל ימין. לא פחות מ 99 מדגמי החברה סופקו ללקוחות מאושרים במהלך ינואר כאשר הדגם המוביל במכירות הוא מכונית הספורט סדאן ה IS250 . למרות שה IS כבר איננה חדשה בארץ ואף כבר עברה מתיחת פנים קלילה בשנה החולפת, היא עדיין מצליחה לספק חבילה כוללת נעימה ואטרקטיבית .
בראש ובראשונה ה IS250 היא חגיגה לעיניים. העיצוב החיצוני על אף השנים שחלפו ,  עדיין מלבב ומציע שילוב של ספורטיביות ואלגנטיות עם פרופורציות נהדרות. גם היום כשהמכונית כבר די וותיקה בארץ, היא עדיין מצליחה לסחוט מבטים מעריצים מהסובבים אותה . דווקא בתחילת דרכה של ה IS בארץ, היו שטענו שהיא נראית כמו מאזדה 6 למתקדמים וחסרת אופי וייחוד , אולם כיום , 3 שנים אחרי , אין ספק שהיא מקבלת את הכבוד הראוי לה . כולם מזהים את הסמל ובהחלט מגיע צל"ש לאנשי השיווק של לקסוס על ההחדרה המוצלחת לשוק .

לקסוס IS250 - מבחן דרכים

לקסוס IS250 – מבחן דרכים

העיצוב המפתה מוצא את דרכו גם לתוך תא הנוסעים . איכות הבנייה מרשימה מאוד והחומרים איכותים ונעימים למגע לפי כל קנה מידה. הקונסולה המרכזית בדגם אותו קיבלנו, מצויידת במסך מגע "7 אופציונלי המרכז בתוכו שליטה על מערכת השמע, בקרת האקלים כפולת האיזורים, דיבורית הבלוט'וס  המצויינת, מצלמת הרוורס ואופציה גם למערכת ניווט. חומרי הדיפון רכים ונעימים למגע והביקורת המועטה נוגעת לשעון הזמן אשר נראה מיושן ושייך יותר למכוניות יפניות משנות ה 80 וכן לעיצוב בורר ההילוכים אשר מזכיר למדי דגמי טויוטה עממיים. עוד באבזור הסטנדרטי : גג שמש חשמלי , פתחי מיזוג ליושבים מאחור, חישוקי "17 קלים ,מחליף ל 6 דיסקים במערכת השמע ו 13 רמקולים.
ה IS250 מגיעה לארץ מצויידת במושבי עור רכים ומפנקים אשר מספקים נוחות מצויינת גם לאורך שעות של נסיעה. המושבים הקדמיים חשמליים ומחוממים ועוטים ריפוד עור בהיר הנראה מצויין ומוסיף לאוירה היוקרתית.  תנוחת הנהיגה נעימה מאוד וקל למצוא את תנוחת הנהיגה האופטימלית תודות להגה המתכוונן לעומק ולגובה. המרווח לנהג ולנוסע לצידו טובים למדי , מה שפחות ניתן להגיד על היושבים מאחור אשר זוכים למרווח מעט מצומצם מהצפוי ולמרות בסיס גלגלים שנחשב סביר עם 273 ס"מ. הפגיעה המשמעותית במרווח מאחור היא לנוסע היושב באמצע אשר נדרש לפסק את רגליו עקב השימוש בהנעה אחורית הגוזל מקום יקר במשטח הרגליים .

לקסוס IS250 - מבחן דרכים

לקסוס IS250 – מבחן דרכים

ה IS250 מצויידת במערכת ה KEYLESS המאפשרת כניסה לרכב ,התנעה ונעילה ללא מפתח .
לחיצה קלה על לחצן ה START ויוצאים לדרך. הדבר הראשון ששמים לב אליו הוא השקט . מנוע ה V6 בנפח 2.5 ליטר מתעורר לחיים בשקט מופתי ורק מחוגי המהירות והסל"ד שפתאום קופצים בלוח השעונים , מזכירים לך שהמנוע פועל.
יחידת הכח של הלקסוס בעלת הספק של 208 כ"ס ומצטיינת בפעולה מעודנת וחלקה . הזינוק מהמקום מהיר , לא מעט בזכות תיבת הילוכים אוט' 6 הילוכים אשר עובדת בשיתוף פעולה מלא עם המנוע. בנסיעה מרגישה הלקסוס מהירה ומספקת תגובות טובות ללחיצה על דוושת הבנזין ובכל רגע עומד לרשותכם מספיק כח זמין לביצוע עקיפה מהירה לדוגמא. ההנעה אחורית מסייעת להנאה מהנהיגה ורמת הבידוד מרעשי מנוע מעולה . תלונה מסויימת מתייחסת לבידוד מרעשי כביש עם רעש צמיגים מוחשי בנסיעה על אספלט לא איכותי .
בנסיעה בכבישים משובשים מספקת ה IS250 יכולת ספיגה טובה ומצליחה לגהץ את מרבית המהמורות מבלי לזעזע יותר מדי את הנוסעים. נוחות הנסיעה מצליחה להיות מרשימה על אף הפשרה בין ההתנהגות הספורטיבית לדרישה לנוחות מרבית . ברכב המבחן דאגה לקסוס לספק דיסק עם מוסיקה קלאסית במערכת השמע אשר התנגן ברקע והאוירה היתה רגועה ומלאה אנרגיות חיוביות… אכן , הם יודעים ליצור אוירה נעימה בלקסוס.

לקסוס IS250 - מבחן דרכים

לקסוס IS250 – מבחן דרכים

הפרות בקיבוץ עין גב איבדו את התיאבון כשגילו את המושבים מרופדים עור בקר…
יחד עם זאת מספקת הלקסוס הקטנה בטיחות מקסימלית עם 10 ! כריות אויר, בקרות יציבות , משיכה ואחיזה ומתהדרת בציון מרבי של 5 כוכבים בריסוק. רכב המבחן צוייד גם במצלמת רוורס מתקדמת הכוללת מערכת עזר לביצוע חניות בעזרת חיווי קולי ותצוגה גראפית על המסך .
בסעיף הידידותיות לסביבה הלקסוס איננה מצטיינת ובעלת פליטת CO2 של 231 גרם לק"מ אשר מקבלת גם ניקוד לא מחמיא של 14 במדד הירוק. צריכת הדלק שלה היתה סבירה למדי ועמדה על 9 ק"מ לליטר בממוצע.
פסוקו של יום
לקסוס IS250 מצליחה לספק חבילה מאוזנת ויעילה. לצד עיצוב מפתה ,נוחות נסיעה גבוהה , ביצועים טובים ,אבזור נדיב והנאה מנהיגה , מצליחה ה IS250 לאכזב מעט רק במרווח ליושבים מאחור . אם תוסיפו לכך את האמינות ללא דופי של רכבי לקסוס, את התדמית הטובה שיש עדיין למותג ואת השירות המעולה שמעניקה החברה ללקוחותיה בארץ , מדובר בעסקה טובה אשר מציעה חלופה אטרקטיבית לטובות שבמתחרות הגרמניות . אפילו המחיר שלה נחשב סביר למדי. מחיר לקסוס IS250 עומד על 285,800 ש"ח לדגם ה LUXURY הבסיסי ו 317,800 לדגמי ה PREMIUM וה TECH EDITION המאובזרים.

לקסוס IS250 - מבחן דרכים

לקסוס IS250 – מבחן דרכים

 

 

 

עוד ממבחני דרכים