לקסוס IS250C מבחן דרכים

תשכחו מכוכב נולד, תעזבו אתכם מלרקוד עם כוכבים . עם לקסוס IS קבריולט אתם הכוכבים האמיתיים. את אדוארד א. מרפי ג'וניור אתם מכירים ? אני בטוח שכן . הרי הוא זה שמשתדל לפגוע בכל אחד ואחד מאיתנו מדי פעם . הברנש הזה אחראי לאחד החוקים המפורסמים ביותר בעולם והוא  : " חוק מרפי " אשר…

ששי כהן 24 ביונ, 2010

תשכחו מכוכב נולד, תעזבו אתכם מלרקוד עם כוכבים . עם לקסוס IS קבריולט אתם הכוכבים האמיתיים.

את אדוארד א. מרפי ג'וניור אתם מכירים ? אני בטוח שכן . הרי הוא זה שמשתדל לפגוע בכל אחד ואחד מאיתנו מדי פעם . הברנש הזה אחראי לאחד החוקים המפורסמים ביותר בעולם והוא  : " חוק מרפי " אשר אומר " Anything that can go wrong, will go wrong " , או בתרגום חופשי : אם יש סיכוי שמשהו ישתבש , אז הוא אכן ישתבש. וכך כמובן קרה לי השבוע . אחרי זמן ארוך יחסית בו חיכיתי למבחן דרכים נחשק לגרסת הקבריולט של ה IS250 של לקסוס , התיצבה המכונית למבחן יחד עם עומס חום כבד ביותר . כמה כבד ? לפי נתוני השירות המטאורולוגי , אמנם לא נשבר שיא הטמפרטורות לחודש יוני , אך מאז יוני 1942 לא נרשמו טמפרטורות כאלה … ואני צריך להעביר יומיים עם מכונית קבריולט ב 43 מעלות בצל.

לקסוס IS250C מבחן דרכים

לקסוס IS250C מבחן דרכים

ה IS250C מבוססת על מכונית הספורט סדאן IS250 ומשלבת בין העיצוב היוקרתי והמעודן של גרסת הסדאן לבין המראה הסקסי הנחשק של מכוניות קופה-קבריולט. בפיתוח דגם הקבריולט , לא חסכו בלקסוס וציידו את הרכב בגג קשיח עשוי אלומיניום אשר בעזרת שפע מנועים , מקפל את הגג תוך 20 שניות בלבד לתוך תא המטען והופך את המכונית ממכונית קופה יוקרתית , למכונית קבריולט נחשקת. העיצוב מוצלח מאוד והמכונית מצליחה לסחוט מבטים מעריצים בכל מקום ולא משנה אם הגג פתוח או סגור ובוודאי עם הצבע האדום הנועז של רכב המבחן. אם צניעות וביישנות מאפיינים אתכם , לא זאת המכונית בשבילכם .

לקסוס IS250C מבחן דרכים

לקסוס IS250C מבחן דרכים

ניגשתי אל המכונית , אין צורך להוציא את המפתח מהכיס . המכונית מזהה את השלט החכם שנמצא בכיסך ומשחררת את הנעילה.  כניסה לתא הנוסעים מגלה את אותו עיצוב מוכר מדגם ה IS250 עליו נהגנו לפני מספר חודשים והתרשמנו לטובה. הנדסת האנוש טובה מאוד, איכות החומרים מעולה וכך גם ההרכבה. שילוב הצבעים מצויין והמושבים עוטי העור הבהיר מוסיפים להרגשה היוקרתית . מספיק רק לשבת במכונית וכבר מתחילים להינות . עוד הרבה לפני שמסובבים את המפתח ( רק שבמקרה של הלקסוס אין באמת מפתח ) .  לחיצה על כפתור ה START , המחוגים מבצעים " מבדק "  ( גימיק שתופס תאוצה בעולם הרכב ) והמנוע מתעורר לחיים בשקט מופתי.

לקסוס IS250C מבחן דרכים

לקסוס IS250C מבחן דרכים

מד החום ברכב מראה 43 מעלות. השלט על הכביש בדיוק ההיפך . יכול להיות שיש תקלה בלקסוס ???
ה IS250C מצויידת באותה יחידת כח מוכרת של אחותה בעלת מבנה הסדאן : מנוע V6 בנפח 2.5 ליטר אשר מפיק 208 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית 6 הילוכים . גם במקרה הנ"ל מדובר ביחידת כח חזקה וחלקה אשר מבצעת את העבודה ללא דופי . זינוק מהמקום מהיר למדי ווכך גם קצב ההתקדמות הכולל מספיק כח גם לעקיפות מהירות. תיבת ההילוכים האוטומטית , עובדת בהרמוניה מלאה עם המנוע ואף מאפשרת משחק בהחלפות הילוכים מפדאלים מאחורי ההגה שמתבצעים באופן חלק להפליא ואינם מורגשים כלל למעט מד הסל"ד שרוקד בין ההחלפות. יחד עם זאת , חשוב להדגיש שהלקסוס אמנם זריזה למדי , אולם איננה ספורטיבית , אך ספק אם יכולות ספורטיביות נמצאות גבוה בסולם העדיפויות של הלקוח הפוטנציאלי של רכב זה. הכיף האמיתי במכונית כזאת הוא נסיעה עם הגג פתוח , מה שהתאפשר לי בשעות הערב, אז התגלתה החוויה האמיתית של נסיעה עם גג מופשל או לפחות עד שנעצרתי בצומת מרכזית שבה גם הקבצנים הביעו התעניינות מוגזמת בי וברכב…
נוחות הנסיעה גבוהה מאוד. נסיעה בתצורת הקופה עם גג סגור , מלווה בשקט מופתי בתא הנוסעים .רעשי המנוע והרוח נשארים בחוץ ואין שום רשרוש מיותר בתא הנוסעים . מרשים במיוחד כאשר נזכרים שמדובר במכונית קבריולט בעלת גג קשיח המתפרק למספר חלקים ומנועים רב .
המרווח ליושבים מלפנים מצויין ובאופן מפתיע גם זוג מבוגרים יכולים לשבת מאחור עם מספיק מרווח אפילו לרגליים. לטובת כניסה למושב האחורי מצויידים שני המושבים הקדמיים במתגים חשמליים אשר דואגים להזיז את הכסאות לפנים כדי ליצור פתח כניסה נדיב  ואף חוזרים לאחר מכן בדיוק לאותו מקום ותנוחה. אבזור הנוחות מלא עם תפעול חשמלי לכל מה שתרצו כולל למושבים ולהגה, מזגן עם בקרת אקלים כפולת איזורים ופתחים ליושבים מאחור, ומערכת שמע משובחת עם 8 רמקולים ומחליף ל 6 דיסקים .אבזור הבטיחות מצויין עם 6 כריות אוויר כולל כריות וילון ( ולהזכירכם ,זאת קבריולט  ) ובקרת יציבות.

לקסוס IS250C מבחן דרכים

לקסוס IS250C מבחן דרכים

בסוף היום , כשהחזרתי את המכונית למקום שאליו היא שייכת ( לצערי ), ניצלתי את השהייה בה עד הרגע האחרון והחזרתי אותה בדיוק בשעה שנקבעה לי ולא דקה אחת קודם . למה ? בגלל הכיף שמהכונית הזאת מספקת לך , ובשפע. ה IS250C היא מכונית מעוצבת, מפנקת, נוחה מאוד וגורמת לך להרגיש טוב בכל פעם שאתה מתיישב בה , או אפילו רק מסתכל עליה . אפילו המחיר שלה אטרקטיבי ובאופן יחסי היא זולה יחסית למתחרות עם תג מחיר החל מ 369,000 ש"ח . לשם השוואה, ב.מ.וו. סדרה 3 קבריולט עם גג לא קשיח מתחילה ב 450,000 ש"ח ואינפיניטי G37 קבריולט עולה 525,000 ש"ח . אטרקטיבית או לא ?

 

 

 

עוד ממבחני דרכים