לקסוס RX450h מבחן דרכים

הוא שוקל יותר מ 2 טון , מצויד במנוע V6 בנפח 3.5 ליטר המפיק 299 כ"ס , ולמרות זאת צורך דלק כמו מאזדה 3 של השכן . קבלו את ה SUV היוקרתי הכי ירוק בארץ. מעושרות    השבוע חזר לפתע לכותרות ה RX450h ההיברידי של לקסוס . לא מדובר בדגם חדש או בשינוי מחיר קיצוני…

ששי כהן 01 בדצמ, 2011

הוא שוקל יותר מ 2 טון , מצויד במנוע V6 בנפח 3.5 ליטר המפיק 299 כ"ס , ולמרות זאת צורך דלק כמו מאזדה 3 של השכן . קבלו את ה SUV היוקרתי הכי ירוק בארץ.

מעושרות
  
השבוע חזר לפתע לכותרות ה RX450h ההיברידי של לקסוס . לא מדובר בדגם חדש או בשינוי מחיר קיצוני שעבר הרכב , אלא בגברת ניקול ראידמן , מפיקת אירועים יוקרתיים ומכוכבות סדרת הטלויזיה " מעושרות " , אשר ניגשה בשבוע החולף לסוכנות לקסוס בהרצליה פיתוח וביקשה להזמין את הדגם הנ"ל . כמובן שבקשה מהסוג הנ"ל לא היתה מגיעה לכותרות ביום רגיל , אולם כשמדובר בגברת ראידמן , חובבת הפרסום והייחוד , מדובר בהזמנה עם בקשה לרכב בצבע וורוד , עם ריפודי עור בצבע לבן וגג זכוכית פנוראמי  אשר איננו קיים בהיצע, וגרם לסוכנות המקומית לפנות ליצרן בחו"ל לברר האם אפשר לענות לבקשת הגברת .

 

לקסוס RX450h מבחן דרכים

לקסוס RX450h מבחן דרכים

וזה לא שלסמל הסטאטוס לבית לקסוס , יש מראה שאפשר להישאר אדישים אליו . למרות שהוא איננו חדש בארץ ודי ממשיך בעיצובו החיצוני את הקווים המקוריים של הדור הראשון , הוא עדיין נאה ומרשים למדי , וצבע הלבן פנינה של רכב המבחן , בהחלט מיטיב עימו ומקנה לו מקום של כבוד בכביש הישראלי , גם אם הוא לא מנקר עיניים כמו חלק ממתחריו הגרמניים .
אני פותח את דלת הנהג ( קלה במפתיע ) , ומתיישב בכורסת הנהג מרופדת העור הבהיר . ו -WOW – פשוט חגיגה לעיניים . בעוד העיצוב החיצוני פושר משהו , כניסה לתא הנוסעים של ה RX450 , לא מותירה כל ספק . זהו לקסוס בכל רמ"ח איבריו . האיכות זועקת מכל פינה , איכות החומרים וההרכבה גבוהים ביותר וניכר שהוקדשה מחשבה רבה בפיתוח כל חלק וחלק .
חיבור חגורת הבטיחות , ומיד מתכווננים אוטומטית ההגה , מושב הנהג ומראות הצד בדיוק כפי שהגדרתי את עצמי באחד משלושת הזכרונות . ברגע שמתנתקת חגורת הבטיחות , ההגה עולה אוטומטית ומתרחק ממושב הנהג שנע חשמלית לאחור , על- מנת לאפשר יציאה קלה ובטוחה מהרכב . שחלילה לא אתאמץ . אם כב היזכרנו בטיחות , נוסיף שכסטנדרט מצוידת הלקסוס ב 10 כריות אויר ושפע מערכות בטיחותיות לשמירה על הנהג והנוסעים.
לקסוס RX450h מבחן דרכים

לקסוס RX450h מבחן דרכים

כדי להבין עד כמה הוקדשה מחשבה בתכנון סביבת הנוסעים , צריכים לבחון את הרכב יותר מיום , כי בכל נסיעה מגלים עוד ועוד דברים . לא מדובר רק על אבזור רגיל כמוהו ניתן למצוא בכל מכונית מודרנית , אלא על החשיבה על הפרטים הקטנים . כך , לדוגמא : החלונות החשמליים עולים במהירות , אך כדי לא להרעיש חלילה , הם מאיטים את המהירות בס"מ האחרונים ונסגרים בחרישיות מדהימה , כמובן לאחר שחיישנים וידאו שאין איזה יד או אצבע בחוץ שעלולים להיתפס .
שילוב לרוורס ונסיעה לאחור , מכוונים אוטומטית את צמד מראות הצד לכיוון הרצפה ושלל החיישנים שמקיפים את הרכב , יחד עם מצלמת הרוורס , ידאגו להזהיר אותך , בכל פעם שתתקרב למישהו או משהו . עוד מצאנו מראות צד ומראה מרכזית מתכהים אוטומטית נגד סינוור ומחשב דרך סופר משוכלל , אשר מספק מידע גם לגבי איכות רפידות הבלמים ומסנני האוויר והשמן …
כמובן שלצד כל מיני פטנטים , יש את כל האבזור המתבקש , כולל ריפודי עור יוקרתיים במיוחד , גג נפתח חשמלי, מושבים קדמיים חשמליים ומחוממים עם זכרונות , מושבים אחוריים מתכווננים ! , תאורת לד עשירה בתא הנוסעים , מערכת כניסה לרכב והתנעה ללא מפתח ועוד .
רמת האבזור ' פרימיום טק ' האמצעית בה צויד רכב המבחן , כוללת בנוסף : הגה בשילוב עץ ועור , דיפוני עץ בתא הנוסעים , מסך "8 עם עכבר ( בדיוק כמו במחשב ) לשליטה על מערכת השמע , בקרת האקלים , הדיבורית ומערכת הניווט ) חישוקי " 19 ספורטיביים ועוד .
לקסוס RX450h מבחן דרכים

לקסוס RX450h מבחן דרכים

על הכביש
מצוידת במנוע V6 בנפח 3.5 ליטר וצמד מנועים חשמליים ( אחד מלפנים ואחד מאחור ) , מציעה יחידת הכח ההיברידית של הלקסוס הספק נדיב של 299 כ"ס ומומנט של 34.2 קג"מ , אשר מזניקים את הרכב בהחלטיות ובמהירות כאילו היו מכונית קלת משקל ולא אחת ששוקלת 2.7 טון !
כנהוג בכלי רכב היברידים , משודכת למנוע תיבת הילוכים אוטומטית רציפה , בעלת אפשרות לתפעול ידני  , המספקת האצה מהירה וחלקה ( 7.8 שניות בלבד ל 100 קמ"ש ) וכח זמין בשפע בכל מהירות נדרשת . למרות הביצועים הנאים , ה RX450h , מכוונת לנוחות מקסימאלית ואיננה ששה לנסיעות ספורטיביות לחובבי ההגה . שם המשחק כאן הוא נוחות גבוהה ואת זה היא מעניקה על הצד הטוב ביותר , עם מערכת מתלים מעולה אשר יודעת לטפל היטב בכל סוגי הכבישים וגם בשבילים אשר מעטים מבין בעליה יעזו לרדת אליהם . בידוד הרעשים מצויין וכמובן כחלק ממעלותיה של היחידה ההיברידית , ניתן לשייט במהירויות של עד 40 קמ"ש , ע"י המנוע החשמלי ובשקט מרשים.
צריכת דלק של משפחתית 1.6 ליטר
תצרוכת הדלק של ה RX450 עמדה בימי המבחן על 10.75 ק"מ לליטר . נתון מדהים בהתיחס לזה שמדובר ברכב פנאי מגודל , השוקל 2.7 טון , ומצויד במנוע V6 בנפח 3.5 ליטר . היחידה ההיברידית המתקדמת מאפשרת לך ליהנות מביצועים של מנועי V8 , יחד עם רכב פנאי גדול מידות ועם זאת ללכת לישון בלילב בשקט , כאשר אתה יודע שאתה לא מזיק לסביבה יותר משכניך בעלי המשפחתיות 1.6 ליטר .  גם פליטת ה CO2 שלו מרשימה עם 145 גרם לק"מ בממוצע , ( לשם השוואה , ה RX350 הרגיל פולט 250 גרם לק"מ ! ) ולמכונית ציון ירוק של 4 לעומת 15 בדגם הלא היברידי.
לקסוס RX450h מבחן דרכים

לקסוס RX450h מבחן דרכים


לקסוס RX450h מוצע בשלוש גרסאות בישראל, 'לקשרי' בסיסית שמחירה מתחיל ב- 450,000 ש"ח , 'פרימיום טק ' ( כרכב המבחן ) ב 490,000 ש"ח ו ' ספיישל אדישן " שעבורה תפנו 497,000 ש"ח מחשבון הבנק שלכם . כך או כך , מדובר בסדר גודל של חצי מיליון ש"ח , עבורם תקבלו רכב פנאי היברידי בעל יחידת כח חסכונית ביותר , רשימת אבזור כמעט אין סופית ונוחות נסיעה מצויינת , שלא על חשבון הביצועים הטובים . אם נוסיף לחבילה את מוניטין האמינות המושלם שיש ללקסוס , יחד עם התדמית הטובה שיש למותג בארץ , אשר אינו מזוהה ( עדיין ) עם " החבר'ה הטובים " , מתקבלת כאן חבילה כוללת טובה מאוד , ללא חסרונות מהותיים , אשר אם אתם נמנים בין " המעושרים " … כדאי שתקחו אותו בחשבון .
לקסוס RX450h מבחן דרכים

לקסוס RX450h מבחן דרכים


 

 

 

 

עוד ממבחני דרכים