לקראת החורף: כך תמנעו מתקלות מיותרות באופנוע שלכם

החורף בשיאו וזאת גם העונה בה הכי הרבה אופנועים וקטנועים סובלים מתקלות ונזקקים לחילוץ. אלו תקלות נפוצות ומה כדאי לכם לעשות כדי להקטין את הסיכוי להיתקע?

מדור שיווקי 08 בפבר, 2023
pexels-javier-aguilera-2626668
קרדיט תמונה: pexels.com

החורף מגיע וכמו גם החשש מפני תקלות בכלי הרכב, אך במיוחד באופנוע, שמשאיר את מי שרוכב עליו חשוף לגמרי למזג האוויר. לא נעים להיתקע בחורף עם האופנוע, יעיד על כך כל מי שאי פעם מצא עצמו בשיא הגשם תקוע עם האופנוע שלו בצד הכביש. אז בניגוד לדעה הרווחת – אין למעשה בעיה לרכב על אופנוע בחורף ואפילו בגשם, כל עוד מבצעים את הפעולות הנדרשות כדי לעשות זאת בבטיחות. איך עושים זאת? ממה כדאי להיזהר ומהן התקלות הנפוצות ביותר בחורף? ומה חייבים לעשות עם האופנוע לפני הגשם? המדריך הזה עבורך. 

אילו תקלות נפוצות באופנועים בחורף? 

כל סוגי האופנועים חשופים לתקלות שונות בחורף וכדאי להכיר אותן הרבה לפני שהן מתרחשות ואף להימנע מהן. אחת התקלות יכולה להיות שהצמיג שחוק, וזהו אחד הגורמים העיקריים לתאונות בחורף. כאשר הכביש חלקלק, ובמיוחד בגשמים הראשונים כאשר המים הרבים גורמים לשמן שהצטבר על הכביש בחורף לצאת אל פני השטח, יש צורך בגלגלים יציבים במיוחד כדי למנוע החלקות מיותרות. תקלה נוספת יכולה להיות של שחיקת הבלמים לאחר הקיץ ונסיעות מרובות בו, וכמובן שהחורף מסמל את כניסתן של התקלות שנגרמות בשל הקור. הטמפרטורות הנמוכות בחורף יכולות לגרום לנזקים לסוללת האופנוע, ונוזל הקירור צריך להיות טרי כדי שלא יקפא. 

מה לא מומלץ לעשות עם האופנוע בחורף? 

אין ספק שנהיגה בחורף מאתגרת יותר מנהיגה בקיץ, וסכנות שונות מזדמנות במיוחד לנהגי האופנוע. יש לשים לב לכביש ולראות, וכדאי גם לקחת בחשבון שנהגים אחרים רואים אתכם פחות טוב על הכביש בחורף. אם יורד גשם חזק במיוחד רצוי לעצור ולחכות שיירגע. ניתן לעשות זאת מתחת לגשרים או במקומות אחרים שמאפשרים עצירה בטוחה. מומלץ לצאת עם ציוד מגן מקיף שכולל משקפיים וחליפה חמה נגד גשם. כמו כן, כדאי לזכור שבחורף למכוניות רבות יש תקלות גם כן, ועל כן ניתן להיתקל ביותר ויותר מכוניות שעומדות לצד הדרך, דבר שיכול להוות סכנה מידית אפילו לרוכב האופנוע המנוסה ביותר. המלצה נוספת לחורף היא לשמור את האופנוע במקום מוגן בלילה ולא תחת כיפת השמיים, עד כמה שניתן כמובן. כמו כן, מומלץ לנגב את האופנוע מהכפור ולשמור עליו יבש ככל הניתן, ולהעדיף להנחות אותו בחניונים תת קרקעיים.

אחת ההמלצות החשובות שניתן לתת לגבי חודשי החורף הנה הזהירות שיש לנקוט אחרי הגשם הראשון. המים מוציאים מהאספלט את השמנים שהצטברו במשך חודשים ארוכים של חורף, גם בכבישים עירוניים וגם בכבישים בין עירוניים. אם חייבים לנסוע מיד אחרי הגשם הראשון יש לעשות זאת בזהירות רבה. 

נתקעתם עם האופנוע בגלל תקלה בחורף? מה עושים? 

לא התכוננת לחורף ועם היציאה לכביש מצאת את עצמך עם תקלה? זה הזמן לפנות לשירות של חילוץ אופנועים, שירות שיכול להיות מהיר במיוחד, דבר קריטי כאשר מדובר על שיא החורף ועל שהייה בגשם. תקלה יכולה לקרות בכל מקום, אך חשוב לשים נורות אזהרה אם ניתן ולעבור את גדר ההפרדה כך שלא תהיה שהייה בשום שלב על הכביש החשוף. ההמלצה היא לשים אפודה זוהרת ולפנות לקבלת פינוי האופנוע במהרה. כמו כן, מומלץ לעדכן בוויז על מיקום האופנוע התקוע בצד הדרך כדי להזהיר נהגים אחרים. איפה מוצאים חילוץ לאופנוע במחיר משתלם? כדאי להסתכל על מחירון חילוץ אופנוע שייתן אמות מידה למחיר הממוצע ולאזורי החילוץ האפשריים של כל חברה ועסק בתחום.

בדיקת האופנוע לקראת החורף

ההמלצה הטובה ביותר לבעלי אופנוע לקראת החורף הוא לבצע בדיקה מקיפה לאופנוע שתנסה למנוע עד כמה שניתן את התקלה הבאה. לעיתים בדיקות שונות לא יסייעו למנוע תקלה בלתי נמנעת, למשל כתוצאה מהחלקה, התנגשות או תאונה, אך הן יכולות לצמצם באופן משמעותי את האפשרות לתקלה והן מגדילות את הבטיחות בעת הנהיגה בחורף. מתי כדאי לעשות אותה? עוד לפני שהחורף בשיאו, כאשר ההמלצה היא לבצע את הבדיקה בסתיו או לקראת סוף הסתיו.

מה תכלול בדיקת החורף לאופנוע? 

כאמור, בדיקת החורף תהיה היעילה ביותר כדי להתכונן לתקופה זו ומומלץ מאוד לבצע אותה לקראת הגשמים הראשונים. מדובר על בדיקה מקיפה שתבחן את כל הנושאים שעלולים להוביל לתקלה ברכב בחורף. קודם כל נעשית בדיקה של הצמיגים ותקינותם, הבדיקה בוחנת האם הצמיג שחוק או לא, ובמידת הצורך תהיה המלצה להחליף צמיג כדי שהאחיזה שלו בכביש תהיה מיטבית. מבחינת תקינות האופנוע עצמו, בבדיקה בוחנים את מצב הבלמים, מכוונים אותם למצב האידיאלי ביותר. בדיקה נוספת הנה של כל מערכת החיווט והחשמל ברכב, וזאת כדי להבטיח שלא יהיו תקלות מיותרות הקשורות למערכות אלה בתקופה המאתגרת של החורף הכוללת שהייה באזורים לחים ורטובים לפרקי זמן ארוכים. 

איפה עורכים את הבדיקות? במוסכים המתמחים באופנועים. בדרך כלל המוסכים יציעו חבילה ייחודית לחודשי החורף, לעיתים קרובות בהנחה משמעותית. ההמלצה היא למצוא בוקר פנוי, לשים את האופנוע במוסך ולהתחיל את חודשי החורף בידיעה שנעשה הכול כדי לשמור על האופנוע ועל עצמכם.