לקראת שיווק? טנדר מרצדס X קלאס נחת בישראל

דגמים ראשונים של טנדר מרצדס X קלאס נחתו בישראל לצורך תקינה ובחינת כדאיות שיווק, אך עם מחיר גבוה הצפוי לדגם, סיכוי נמוך להגעתו לאולמות התצוגה בקרוב.

ששי כהן 31 בינו, 2019
מרצדס X קלאס

שנה וחצי לאחר שנחשף מרצדס X קלאס, טנדר העבודה ראשון של מרצדס, נחת לאחרונה הדגם בישראל לצורך רישוי ובחינת כדאיות השיווק בשוק המקומי. הדגם שמבוסס על ניסאן נווארה, חולק עימו מכלולים רבים וכמוהו מיוצר במפעל החברה בספרד.


בכל הנוגע לעיצוב, מציעה ה-X קלאס בחזית הופעה מושכת ומפתה, המזכירה את דגמי הפנאי של מרצדס וכוללת מראה יוקרתי. בצידי הרכב ובחלקו האחורי, מדובר בעיצוב המוכר של האח התאום למחצה, בשינויים קוסמטים קלים וחישוקי גלגלים יוקרתיים יותר. ה- X קלאס גם יציע מידות מעט גדולות מהמקובל, עם 5.34 מטר אורך, 1.92 מטר רוחב, 1.82 מטר גובה ובסיס גלגלים של 315 ס"מ. לדגם כושר העמסה של 1.1 טון וכושר גרירה של עד 3.5 טון, ולארגז אורך של 1.59 מטר ורוחב של 1.56 מטר. מרווח הגחון שלו נע בין 20 ל- 22 ס"מ בהתאם לדגמים.

מרצדס X קלאס

חזית יוקרתית בסגנון רכב פנאי

הטנדר שהוצג החודש במבנה ההנהלה של כלמוביל, הוא ה- X350d – גרסת ה-V6 טורבו-דיזל הבכירה בהיצע, הכוללת מנוע 3.0 ליטר של מרצדס (להבדיל מדגמי ה-2.3 ליטר טורבו-דיזל האחרים של הדגם המגיעים מניסאן), המפיקה 258 כ"ס ו-56 קג"מ ומשודכת לתיבת הילוכים אוטומטית 7G-Tronic והנעה כפולה. הביצועים חמים עם 7.5 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 203 קמ"ש… מעבר לכך, הוא צפוי להיות נוח ומפנק, הודות לציודו במתלה אחורי מסוג רב חיבורי – מכלול המוכר יותר ממכוניות נוסעים ולא בדיוק הנוסחה המקובלת של טנדר.

מרצדס X קלאס

בתוך תא הנוסעים מציע הטנדר של מרצדס סביבת נהג ונוסעים מעוצבת ומפתה בהרבה מהמקובל בקרב המתחרים, אך פחות יוקרתית ואיכותית מדגמי הפנאי-שטח של היצרן.  האבזור צפוי להיות נדיב עם מערכת המולטימדיה המקורית של החברה, בקרת אקלים כפולת אזורים עם פתחי מיזוג ליושבים מאחור, ריפודי עור, חישוקי גלגלים יוקרתיים, בורר מצבי נהיגה וחבילת מערכות בטיחות מתקדמות.

מחברת כלמוביל, יבואנית מרצדס, נמסר כי שיווק הדגם בישראל עדיין נבחן וטרם נתקבלה החלטה אם ישווק בקרוב בארץ, בשל מחיר גבוה במיוחד הצפוי לדגם.


עוד מחדשות רכב