לראשונה בהיסטוריה: אופנוע סופרבייק מהיר יותר ממוטו GP

סנסציה במסלול בחרז: ג'וני ריי, רכוב על הקוואסאקי ZX10R, קבעו זמן מהיר יותר מזמן הפול של רוסי והימאהה M1 !

מדור שיווקי 28 בנוב, 2016

באדיבות גיא בן ברק, אתר דוגרי
מבחני טרום העונה הרשמיים של אליפות הסופרבייק העולמית במסלול חרז ספקו ביום חמישי האחרון חדשה מרעישה כאשר רוכב קאוואסאקי הרשמי ואלוף העולם ג'וני ריי קובע זמן של 1:38.721 ד', לא רק המהיר ביותר מבין רוכבי הסופרבייק אי פעם – אלא מהיר יותר ב-15 אלפיות השנייה מזמן הפול פוזישן שקבע ולנטינו רוסי במירוץ המוטו GP האחרון שנערך במסלול זה באביב של 2016.




למרות מספר הסתייגויות ובראשן העובדה שריי קבע את הזמן במבחן ולא באירוע רשמי ולכן זמן זה אינו נחשב ל"שיא", שרוסי רכב על צמיגי מישלין חדשים ולא מוכרים והאלקטרוניקה שלו הייתה נחותה בהתאם לתקנות 2016 בעוד ריי רוכב על אופנוע וצמיגים מוכרים לגמרי, וגם שזמנו של ריי עדיין רחוק משיא המסלול האבסולוטי של המוטו GP שמחזיק לורנזו ויורד מה-1:38 דקות – עדיין הזמן של ריי מול הזמן של רוסי מזעזע. מעולם בכמעט 30 שנה בהן רצות הסופרבייק והמוטו GP במקביל לא קרה דבר כזה, והפער בין אופנוע מוטו GP לאופנוע סופרבייק על אותו מסלול כמובן עומד לאורך השנים על פלוס מינוס 3 שניות, כאמור הפעם לראשונה זה נשבר.קווסאקי ZX10R
קשה לבטא במעט מילים את ההבדלים העצומים בין אופנוע מוטו GP לבין סופרבייק: הראשון הוא אב טיפוס המפותח למטרה אחת בלבד והיא להקיף מסלול מירוץ הכי מהר שאפשר וזאת ללא פשרות, מעוצב ביחידה אחת מקסימום שתיים פעם אחת בשנה בעלויות של עשרות מיליונים ומכיל ידע של מיטב הרוכבים בעולם לאורך שנים, כולל חומרים אקזוטיים ואינו מוגבל כמעט בדבר למעט נפח המנוע ומשקל המינימום; לעומת זאת הסופרבייק הוא ברובו אופנוע סדרתי, כלומר גדוש בפשרות של היצרנים שחייבים ליצור באופנוע אחד התאמה גם לספורט אבל גם לנסיעות בעיר בידיים של רוכב שעשה רישיון בלתי מוגבל רק לפני שבוע…




וככול שההבדלים בין האופנועים גדולים הרי עצומים עוד יותר ההבדלים בין ולנטינו רוסי לבין ג'וני ריי, ולא רק בשכר ובהכנסות הכספיות מחסויות העומדים בהערכה זהירה על 10:1 לטובת רוסי… רוסי הוא רוכב פי כמה וכמה טוב מריי. ובכול זאת בסוף יום חמישי האחרון קבע אותו קאוואסאקי ZX10R זמן מהיר יותר מאופנוע מוטו GP הטוב בעולם עם הרוכב הטוב בהיסטוריה, וזאת כאשר ה-ZX10R עולה במטרו בישראל 133,000 שקל, סכום המספיק בקושי לקנות את האות "Y" בימאהה M1…



עוד מדו גלגלי