לראשונה עם גג סולארי בארץ: ג'נסיס G80 החשמלית בישראל

ג'נסיס חשמלית ראשונה בישראל: חברת כלמוביל משיקה את ה-G80 Electrified, מכונית סאלון חשמלית, המציעה ביצועים ספורטיביים לצד טווח נסיעה עד 520 ק"מ ולראשונה בארץ עם גג סולארי האוגר חשמל גם בזמן חניה.

ששי כהן 16 במאי, 2022
ג'נסיס G80 חשמלית

חברת כלמוביל מודיעה על התחלת שיווקה של ג'נסיס G80 Electrified, המכונית החשמלית הראשונה של מותג היוקרה הקוריאני בישראל, המקדימה את ה-GV60 החשמלית שצפויה לנחות בארץ בחודש הבא. ה-G80 החשמלית משיקה את קטגוריית מכוניות הסאלון היוקרתיות והחשמליות בארץ, ובשבועות הקרובים צפויה להצטרף אליה גם מרצדס EQE החדשה.


ג'נסיס Electrified G80 רושמת חידוש ראשון מסוגו בשוק הרכב בישראל, עם ציודה של המכונית בגג זכוכית סולארי חדשני (ברמת גימור Luxury) בו משולבים תאים פוטו-וולטאים המייצרים חשמל מאנרגיית השמש. החשמל המיוצר מהגג נאגר בסוללת המכונית ומאפשר לספק אנרגיה למכלולים השונים צורכי החשמל, ובפרט למערכת בקרת האקלים כדי לשמור על הטמפרטורה הרצויה בתא הנוסעים גם בזמן חניה. 

ג'נסיס G80 חשמלית

לראשונה בארץ: גג זכוכית סולארי המאפשר טעינת הרכב גם בחניה בעמידה בשמש.

ביצועים ספורטיביים משולבים בטווח נסיעה מרשים

הדגם מצויד בצמד מנועים חשמליים (אחד מלפנים ואחד מאחור), המספקים הנעה כפולה חכמה המעבירה כח לפי הצורך בין הציר הקדמי והאחורי והספק משולב של 370 כ"ס ומומנט מדהים של 71.4 קג"מ, הזמינים באופן מידי ומאפשרים תאוצה ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות בלבד. יחד עם סוללת ליתיום-יון פולימר בקיבולת של 87.2 קוט"ש, מבטיחה המכונית טווח נסיעה עד 520 ק"מ לפי נתוני היצרן ובתקן WLTP.

אופציה לטעינה אולטרה מהירה

תמיכה בטכנולוגיית טעינה אולטרה מהירה עם מתח גבוה במיוחד של 800 וולט, מאפשרת ל-Electrified G80 להתחבר לתשתית טעינה מהירה של 400 וולט ללא צורך במתאמים או ברכיבים נוספים, כאשר המערכת מסוגלת להפעיל את המנוע החשמלי במכונית כדי שישמש כממיר מתח להגברת מתח הטעינה מ-400 ל-800 וולט תוך שמירה על יציבות טעינה. התמיכה בטכנולוגיית טעינה אולטרה מהירה מבטיחה טעינה בעמדה של 350 קילוואט המאפשרת לטעון את הסוללה מ-10% ל-80% ב-22 דקות בלבד ולהוסיף יותר מ-300 ק"מ של טווח נסיעה. הבעיה היא שלעת עתה לא תמצאו עמדות טעינה אולטרה מהירות מהסוג הנ"ל בישראל ותצטרכו להסתפק בעמדות טעינה מהירות מקובלות. שימוש בעמדת טעינה ביתית של 11Kw תאפשר טעינה של הסוללה מ-10% ל-100% ב-9 שעות.

ג'נסיס G80 חשמלית

הבטחה לנוחות נסיעה ברמה גבוהה במיוחד

הגרסה החשמלית של ג'נסיס G80 משלבת פאר עם ידידותיות לסביבה על ידי שימוש בחומרים טבעיים או ממחוזרים כגון צבעים טבעיים לריפודי ודיפוני העור, משטחי עץ ממוחזר ושילוב של בד פוליאסטר מפלסטיק ממוחזר (PET) לדיפונים השונים. אל אלו מצטרפים 5 מושבים מרווחים במיוחד הודות בין השאר לבסיס גלגלים ענק של 301 ס"מ, והבטחה לנוחות גבוהה עם בולמי זעזועים אדפטיביים ומצלמה הסורקת את תוואי הכביש ומזהה שיבושים ומפגעים, כאשר רמת השיכוך  של הבולמים משתנה באופן אוטומטי ורציף בהתאם למידע המשודר מראש וזוהה על ידי המצלמה. 

לצידה של ההנעה החשמלית התורמת דרמטית לנסיעה שקטה, חלקה ונטולת ויברציות, הדגם מצויד גם בזכוכית אקוסטית כפולה לשמשות, שימוש נרחב בחומרי בידוד ובמערכת אקטיבית לנטרול רעשים, המבטיחים צמצום רעשי כביש וצמיגים. הדגם יוצע עם מערך מקיף של מערכות בטיחות ועזרי נהיגה אקטיביים העומדים לרשות הנהג, זאת בנוסף ל-10 כריות אוויר (כולל כרית ברכיים לנהג וכרית אוויר בין המושבים הקדמיים להפחתת פגיעה בתאונה צידית).

2 רמות גימור לבחירה:

רמת גימור Premium הכוללת: מערכת מולטימדיה בעלת מסך מגע 14.5 אינטש וג'ויסטיק לשליטה התומכת בממשקי Apple CarPlay ו-Android Auto, לוח מחוונים דיגיטלי בעל מסך 12.3 אינטש ותצוגת נתונים משתנה, מערכת שמע בעלת 17 רמקולים מבית Lexicon, בקרת אקלים דיגיטלית בעלת שלושה אזורי טמפרטורה נפרדים, מושב נהג ERGO בעל 18 כיוונים חשמליים, גלגל הגה מתכוונן חשמלית, זיכרונות לכיוון מושב הנהג, ההגה ומראות הצד, מושב נוסע מתכוונן חשמלית, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, ריפודי עור, מפתח חכם לכניסה והנעה, משטח טעינה אלחוטית לטלפון הסלולרי, בלם חניה חשמלי, חיישני חניה היקפיים, שמשות אקוסטיות, תאורת אווירה בעלת 64 גוונים, וילונות צד בחלונות האחוריים, מנגנון טריקה רכה לדלתות, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, תאורת חזית Quad LED, חישוקים קלים בקוטר 19 אינטש.

רמת גימור Luxury מוסיפה גם: תצוגת נתונים עילית HUD על השמשה הקדמית, גימור פנים בחיפוי עץ, גימור דמוי עור לחלקו העליון של לוח המחוונים, קונסולת שליטה במושב האחורי, וילון אחורי חשמלי, פאנל גג סולארי.

מחיר ג'נסיס G80 החשמלית נקבע על 449,000 שקל לגרסת הכניסה ותוספת של 30,000 שקל לרמת הגימור הגבוהה.