מאזדה 2 מבחן דרכים

מעבר לעיצוב הנאה, מסתתרת אחת המכוניות החסכוניות ומהנות לנהיגה בקטגוריית הסופרמיני בארץ. מאזדה 2 הגיעה אלינו בקיץ 2007 ומיד התברגה ברשימת רבות המכר בקטגוריית הסופרמיני בארץ. למרות שנהגתי בה כבר בשנה שעברה נהיגת בכורה, רצה הגורל וקיבלתי אותה בשבועיים האחרונים כרכב חלופי והתאפשר לי לנהוג איתה כ 1000 ק"מ אשר ניתן ללמוד ממנה על התנהגותה,…

ששי כהן 09 בנוב, 2008

מעבר לעיצוב הנאה, מסתתרת אחת המכוניות החסכוניות ומהנות לנהיגה בקטגוריית הסופרמיני בארץ.

מאזדה 2 הגיעה אלינו בקיץ 2007 ומיד התברגה ברשימת רבות המכר בקטגוריית הסופרמיני
בארץ. למרות שנהגתי בה כבר בשנה שעברה נהיגת בכורה, רצה הגורל וקיבלתי אותה בשבועיים
האחרונים כרכב חלופי והתאפשר לי לנהוג איתה כ 1000 ק"מ אשר ניתן ללמוד ממנה על התנהגותה, הרבה יותר מאשר מבחן דרכים קצר ולהלן רשמי :
הופעה:
אין ספק שאלפי יחידות מדגמי מאזדה 2 אשר עלו על הכבישים הפכו אותה ליותר "שקופה"
ופחות מושכת וייחודית אולם עדיין , כאשר מתבוננים בה , קל להתאהב במראה שלה. ה – 2
מעוצבת יפה מכל צד שתעיפו מבט עליה . הפרופורציות נכונות והיא נראית אפילו די ספורטיבית.
אין ספק שמעצבי מאזדה הצליחו ליצור מכונית שפשוט מושכת ומפתה.
עיצוב פנים
כאן מגיעה אכזבה קלה. עיצוב לוח השעונים , על אף שהוא די מקורי ואינו הולך עם העיצוב
המאפיין בד"כ מכוניות יפניות, מאכזב מעט. הדגם בו נהגתי : "אקטיב" ,מצוייד בלוח שעונים
פשוט למראה , בעל תחושה של מכונית זולה ומורגש בו חוסר האבזור. נקודת התורפה היא:
הצבע השחור השולט בכל. אמנם ישנם נגיעות של צבע כסף מסביב לפתחי המזגן ובעוד כמה
מקומות, אולם הגוון השחור שולט בכל מקום ויוצר אווירה קודרת. גם דיפוני הדלתות עשויים
פלסטיק שחור ומורגש חיסרון של בד. מעבר לכך , איכות ההרכבה כרגיל טובה מאוד ומנופי
התפעול יחד עם כפתורי השליטה איכותיים ונמצאים בדיוק במקום.
ריפוד המושבים אינו נעים למגע אך רואים שהוא יהיה עמיד לאורך זמן.
אבזור
דגם ה "אקטיב" אותו קיבלתי הוא בעל רמת הגימור הנמוכה ב 2 דגמי המאזדה בארץ.
האבזור כולל 4 חלונות חשמל, נעילה ומראות חשמליים ומערכת שמע מקורית כולל שקע AUX.
המזגן בעל פיקוד מכאני ובסה"כ מורגש חוסר באבזור.
אבזור הבטיחות כולל 2 כריות אוויר בלבד ו ABS אך מצוייד גם בבקרת יציבות המבורכת.
נסיעה
מאזדה 2 מזכירה במידה מסויימת את מה ששכחנו שצריך להיות במכונית סופרמיני : מימדים
קטנים יחסית, משקל קל ,זריזות ,חיסכון בדלק וקלות נהיגה ואת כל אלה יש בשפע.
בעידן הנוכחי בו מכוניות הסופרמיני גודלות במימדיהן, משמינות במשקלן ומצויידות במנועים
גדולים כדי שיוכלו לשנע את כל המשקל מגיעה ה 2 ומוכיחה שאפשר גם אחרת :
משקלה הקל יחסית של המאזדה :980 ק"ג נעשה נדיר יחסית בשנים האחרונות ואפילו
הסוזוקי סוויפט הקטנה שוקלת 40 ק"ג יותר.
משקלה הקל של המכונית יחד עם מנוע 1.5 ליטר בעל הספק של 103 כ"ס מאפשרים למכונית
להיות זריזה למדי אם כי לא ספורטיבית ואפילו להיות מהנה לנהיגה. ההגה מתקשר למדי
ואינו מרגיש מנותק מהכביש ומאפשר נסיעה כיפית ועדיין בטוחה.
הגיר האוטומט (4 הילוכים) עובד בהרמוניה מלאה עם המנוע , באופן שהיפנים יודעים לעשות
ממש טוב ומספק מספיק כח בכל מצב. חבל רק שאין תפעול טיפטרוניק לגיר אשר היה מספק
קצת יותר הנאה עם תפעול כאילו ידני.
מתלי המאזדה ברוב הכבישים מספקים נוחות טובה למדי ורק בנסיעה בכביש משובש מאוד,
מתקשה ה 2  לספק נוחות טובה.
בידוד הרעשים מהמנוע מצויין ורק בסל"ד ממש גבוה חודר רעש מוחשי לתא הנוסעים.
רעשי רוח דווקא חודרים במהירויות לא גבוהות.
נקודת תורפה נוספת היא תא המטען הקטן יחסית אשר אם יש לכם צורך להעמיס עגלת תינוק,
אז אתם בבעייה קלה. נפח תא המטען 250 ליטר אך הוא צר יחסית ולא נח לההעמסה.

מאזדה 2 מבחן דרכים

מאזדה 2 מבחן דרכים