מאזדה 3 החדשה – המפרט הישראלי נחשף

מאזדה 3 החדשה שנחשפת רשמית החל מהיום בתערוכת פרנקפורט, תשווק בישראל בגרסתה הבסיסית עם מנוע 1.5 ליטר 120 כ"ס ומבטיחה להיות אחת המשפחתיות החסכוניות ביותר בארץ.

ששי כהן 10 בספט, 2013

יותר מארבע שנים לאחר שהוצג הדור השני של מאזדה 3, מי שהיתה למשפחתית הנמכרת ביותר בארץ במשך שנים ארוכות, מוצג היום בתערוכת פרנקפורט הדור השלישי והחדש שאמור לצד עיצוב חדש ומושך, להציע גם תא נוסעים מרווח משמעותית ויחידת כח חסכונית וידידותית לסביבה.
לצד עיצוב חדש המיישר קו עם שפת העיצוב הנוכחית של החברה, אותה ראינו כבר בדגמי ה- CX-5 וה- 6 החדשה, צומחת המכונית מעט במידות עם 4.46 מטר באורך ( דגם סדאן ) , 1.765 מטר ברוחב, אך בעיקר מגדילה את בסיס הגלגלים ב- 60 מ"מ ל- 270 ס"מ מכובדים לסגמנט, הזהים לטויוטה קורולה החדשה. גובה המכונית מצמצם דווקא 2 ס"מ לטובת התנהגות הכביש ותצרוכת הדלק, ויחד עם הפחתת משקל של 70 ק"ג, אמורה ה- 3 החדשה להיות גם מהנה יותר לנהיגה.

מאזדה 3 החדשה ( יצרן )

מאזדה 3 החדשה ( יצרן )


רבות דובר בחודשים האחרונים על היצע המנועים שנחשף עד כה וכלל מנוע 1.5 ליטר חדש המפיק 100 כ"ס בלבד, לצד מנועי 2.0 ליטר בהספקים של 120,155 כ"ס המשודכים לתיבות הילוכים ידניות או אוטומטיות, אשר היו אמורות להקשות את שיווקו של הדגם בישראל בקרב ציי הרכב. כעת נחשפת הגרסה " הישראלית " הבסיסית הכוללת מנוע 1.5 ליטר 120 כ"ס מסדרת ה- SkyActive vjxfubh, שישודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים. עם המנוע הנ"ל, צפויה ה- 3 החדשה להציג נתוני צריכת דלק מרשימים עם הצהרת יצרן על 19 ק"מ לליטר בממוצע, לצד דרגת זיהום מרשימה של 3, ההופך אותה לאחת המכוניות המשפחתיות הידידותיות יותר לסביבה. בשלב הנוכחי, לא ידוע אם תפתיע דלק מוטורס היבואנית ותביא לראשונה לארץ גם גרסה ידנית זולה של ה- 3.
מאזדה 3 החדשה תושק בארץ בתחילת חודש אוקטובר בדגמי סדאן ו- 5 דלתות ותנסה להחזיר לעצמה את הבכורה בשוק המשפחתיות המקומי. הפעם, נראה שזאת לא תהיה משימה פשוטה, עקב כניסתה המוצלחת לאחרונה של טויוטה קורולה החדשה לשוק, לצד יונדאי שלא תמהר לוותר על הובלת השוק המקומי ומודיעה היום רשמית על ציודן של כל המשפחתיות שלה ( I25, I30, וולוסטר ו-I35 במערכת מולטימדיה מתקדמת שתוצע כסטנדרט בכל הדגמים, כולל בדגמי הליסינג.


מאזדה 3 החדשה ( יצרן )

מאזדה 3 החדשה ( יצרן )