מאזדה 3 מבחן דרכים

מלכת שוק הרכב הישראלי ,סובלת מיחידת כח מיושנת ומתקשה לעמוד ברף הגבוה שמציעות המתחרות. מאזדה ישראל מאבדת גובה . מי שהפכה למלכת שוק הרכב הישראלי באמצע שנות ה 90 והחזיקה בתואר עד השנה שעברה , מאבדת מכירות בעקביות  , ולמרות מיקומה השני והמכובד בטבלת הנמכרות ביותר , סובלת מירידה מתמשכת במכירות בשנה האחרונה . צי…

ששי כהן 20 בנוב, 2011

מלכת שוק הרכב הישראלי ,סובלת מיחידת כח מיושנת ומתקשה לעמוד ברף הגבוה שמציעות המתחרות.

מאזדה ישראל מאבדת גובה . מי שהפכה למלכת שוק הרכב הישראלי באמצע שנות ה 90 והחזיקה בתואר עד השנה שעברה , מאבדת מכירות בעקביות  , ולמרות מיקומה השני והמכובד בטבלת הנמכרות ביותר , סובלת מירידה מתמשכת במכירות בשנה האחרונה . צי הדגמים המתיישן , מחסור בדגמי נישה מבוקשים , שער יין גבוה שמקשה על תמחור תחרותי , וכמובן התעלמות כמעט טוטאלית מהלקוח הפרטי , הם בין הגורמים העיקריים לירידה במכירות .
אך לירידה העיקרית במכירות אחראית מאזדה 3 , שמתקשה לעמוד בפני המתחרות החדשות שמציעות יותר , או ליתר דיוק  : הרבה יותר .
מאזדה 3 מבחן דרכים

מאזדה 3 מבחן דרכים

קצת יותר משנתיים משווקת בארץ מאזדה 3 החדשה ונחשבת עדיין למכונית הנמכרת ביותר בישראל . למרות הזמן שחלף , עיצוב המכונית עדיין נאה וספורטיבי , אך כמויות הענק שעלו לכבישי ישראל , ימנעו ממישהו להתפעל כשיראה את רכביכם החדש . מתיחת הפנים שעברה המכונית בחו"ל ועתידה להגיע לארץ בחודשים הקרובים , לא תשנה את המצב ורק חדי עין יוכלו להבחין בשינויי העיצוב שיציע דגם 2012 . בקיצור , אם אתם מחפשים מכונית קצת ייחודית , או שמישהו ישים לב שרכשתם רכב חדש , לא זאת המכונית בשבילכם .
סביבת הנהג והנוסעים עושה רושם טוב בד"כ , עם עיצוב נאה ואיכות חומרים והרכבה בהחלט טובים , אך גרסת הליסינג הנבחנת , ברמת גימור "אקטיב " הבסיסית , פוגעת ברושם הטוב ,עם אבזור בסיסי למדי שקוצץ על מזבח החיסכון ונחות אף מהדגם הבסיסי של הדור הראשון !
לצד אבזור חשמלי מקובל , מצוידת מאזדה 3 אקטיב במערכת שמע מקורית נשלטת מההגה , מחשב דרך ו 6 כריות אויר .עבור גרסת הקומפורט המהודרת והיקרה יותר , תזכו בחלון גג חשמלי , בקרת אקלים דיגיטלית , חישוקים קלים וקצת יותר הידור בתא הנוסעים.
מאזדה 3 מבחן דרכים

מאזדה 3 מבחן דרכים

למרות ההצהרות על מכונית ה ZOOM ZOOM , המהנה לנהיגה , מצוידת מאזדה 3 ביחידת כח בסיסית מיושנת אשר מקורה עוד בדגם המקורי משנת 2004 . עם זינוק מ-0 ל-100 ב-13.1 שניות ומהירות מרבית של 177 קמ"ש, הדבר האחרון שאפשר לייחס לה הוא זריזות , אבל המאזדה עדיין נמרצת דיה, בעיקר בכבישים מפותלים , ולא מעט הודות לשלדה הטובה ולהגה שלא מנותק מהכביש , אך במבחן היציאה מהרמזור , כנראה שכמעט כל משפחתית מתחרה , תיתן לה להריח את האגזוז …
נוסחת הקסם מהעבר של מנוע 1.6 ליטר וגיר אוטו' כבר לא עומדת במבחן המציאות , ובמקרה של המאזדה , עם הספק של 105 כ"ס , זה כבר ממש לא רלוונטי .  עדות ליחידת הכח הלא יעילה , מתקבלת במבחן צריכת הדלק אשר נעה סביב 9 ק"מ לליטר בממוצע בנסיעה לא תובענית במיוחד . רמת זיהום האויר סבירה עם ציון 6 במדד הירוק.
לפחות בסעיף נוחות הנסיעה נרשם שיפור משמעותי . בוגרי מאזדה 3 המקורית , הרבו להתלונן על נוחות נסיעה נוקשה והסעיף אכן טופל בדגם הנוכחי עם פגיעה קלה יחסית בחדוות הנהיגה . תלונה נוספת נרשמת בצפיפות המושב האחורי , עם מקום מצומצם למדי לשלושה נוסעים , לא מעט עקב  בסיס גלגלים לא מרשים של 264 ס"מ .
מאזדה 3 מבחן דרכים

מאזדה 3 מבחן דרכים

מאזדה 3 2011
 
הירידה במכירות מאזדה 3 בישראל אינה מקרית ואיננה נובעת רק מבעיות תמחור . מי שהיתה אחת המשפחתיות הטובות בישראל בעבר , מתקשה להציע כיום תמורה טובה מול המתחרות המודרניות , כאשר נקודת התורפה העיקרית , היא יחידת כח מיושנת ובזבזנית בדלק אשר לא מצטיינת אפילו בביצועים . מחיר מאזדה 3 חדשה עומד על 120,000 ש"ח לדגם האקטיב הבסיסי ו- 124,500 ש"ח לדגם הקומפורט המאובזר . אמנם המחיר דומה לכל המשפחתיות ( הרי מאזדה מכתיבה את המחיר ) , אולם כשהיא משווקת ע"י יבואן שלא מעניק דרך קבע שום הנחה ללקוח פרטי , ומנגד , המתחרות מציעות מכוניות טובות יותר וגמישות רבה יותר במחיר ברוב המקרים , מתקבלת מכונית בינונית למדי ביכולותיה , הסובלת מתג מחיר יקר למדי . בדלק מוטורס היבואנית , מתקשים באופן תמוה להשלים עם המציאות שמכתיבה יותר לקוחות פרטיים ופחות ציי רכב , למרות שכשהם רוצים , הם יודעים איך לעשות זאת נכון ( רמז : פורד פוקוס החדשה ) .
ודבר אחרון , גם מוניטין שמירת הערך של מאזדה 3 נפגע למדי בתקופה האחרונה . ככה זה שחברות הליסינג מוכרות אלפי מאזדות משומשות במחירים נמוכים למדי ואף לאחרונה מציעות גם מאזדה 3 עם 0 ק"מ על השעון , יד ראשונה מליסינג במחיר נמוך משמעותית מהיבואן.

 

 

 

עוד מחדשות רכב