מאזדה MX-5 חוגגת 30 ומתעדכנת במנוע 183 כ"ס

מאזדה MX-5, מכונית הרודסטר הפופולרית בעולם חוגגת 30 שנה ומתעדכנת עם מנוע מחוזק המפיק ביצועים משופרים, תא נוסעים איכותי יותר ותוספת של מערכות בטיחות מתקדמות. המחיר נותר ללא שינוי ויחל ב-249,000 ₪.

ששי כהן 28 במרץ, 2019
מאזדה MX-5 2019

30 שנה לאחר שהגיחה לראשונה לעולם מאזדה MX-5, מכונית הרודסטר הספורטיבית הנמכרת ביותר בעולם (עם יותר ממיליון עותקים שלה עד כה ברחבי העולם), זוכה ה-MX-5 מיאטה למתיחת פנים מקיפה לדור הרביעי שלה שהוצג לפני כ-4 שנים, ונוחתת בארץ בגרסה מעודכנת בעלת ביצועים ובטיחות משופרים, לצד מחיר שלשם שינוי הפעם לא ספק התייקרות.


קצת היסטוריה על המאזדה MX-5

הסיפור של המיאטה התחיל כאשר בוב הול, כתב הרכב של המגזין המוכר מוטור טרנד, הגיע לחברת מאזדה ופגש את קניצ'י ימאמוטו וגאי אראי. הוא העלה בפניהם רעיון שבו הוא מציע להפיח חיים בסגמנט הרודסטאר, שבשנות ה-60' וה-70' החל לדעוך ולהיעלם. באותן השנים כמעט שלא נמכרו מכוניות רודסטאר, כשמנגד חלה עלייה במכירת מכוניות תוצרת יפן. מאזדה החליטה לאשר את הפרויקט – המיאטה נולדה.

מאזדה MX-5 דור ראשון

מאזדה MX-5 דור ראשון

למעשה, פרויקט המיאטה יצא לפועל רק כארבע שנים לאחר שהול הציג את הרעיון בפני אנשי מאזדה. לצורך הפרויקט מונו שתי קבוצות שתפקידן היה לעצב את המכונית החדשה. קבוצת עיצוב אחת התמקמה בקליפורניה ובהמשך הצטרף אליה הול, בעוד שהקבוצה השנייה התמקמה ביפן – כשהמטרה היא יצירת אבטיפוס למיאטה. הצוות ביפן עיצב מכונית שהייתה יוצאת לשוק עם יחידת כוח קדמית והנעה קדמית, או לחלופין – מנוע מרכזי והנעה אחורית. אלא שבמרכז העיצוב בקליפורניה חשבו אחרת, ויחד עם הול החליטו להמשיך במסורת של סגמנט הרודסטאר – מכונית עם מנוע קדמי והנעה אחורית.

מאזדה MX-5 דור שני

מאזדה MX-5 דור שני

הדור הראשון של המיאטה הוצג בשנת 1989 בתערוכת שיקגו והעיר לתחיה את התשוקה לרודסטאר מצד חובבי הרכב. מאזדה הזכירה לעולם שעדיין ניתן לייצר רכב דו-מושבי, בעל הנעה אחורית, עם גג נפתח, קל משקל, פשוט לתפעול, וחשוב מכל – מהנה מאוד לנהיגה. עד היום הMX-5 נחשבת לאבן דרך משמעותית בהיסטוריה של מאזדה והיא צברה במשך השנים קהילת מעריצים מושבעת ששומרת אמונים לדגם זה.

מאזדה MX-5 דור שלישי

מאזדה MX-5 דור שלישי

למיאטה ארבעה דורות, כאשר הדור הראשון (NA), נמכר בשנים 90'-97'; הדור השני (NB), הוצג בשנת 98' והחל להימכר בשנת 99' עד 2004; הדור השלישי (NC), הושק בשנת 2005 בתערוכת המכוניות בז'נבה ויוצר עד 2014, והדור הרביעי  (ND), אשר הוצג באפריל 2014 בתערוכת המכוניות בניו יורק, החל להימכר בשנת 2015 וממשיך להתעדכן עד היום.

אז מה חדש?

בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, לא נרשמים עדכונים לגרסה המחודשת (וטוב שכך, אין צורך לקלקל…) למעט צביעה בצבע שחור לחישוקי הגלגלים במקום אפור כהה בדגם היוצא. את השדרוג המשעותי בדגם תמצאו מתחת למכסה המנוע, שם זוכה מנוע הבנזין 2.0 ליטר מסדרת ה-SkyActiv של החברה, להספק משודרג של 183 כ"ס (במקום 160 כ"ס) ומומנט גבוה יותר (20.9 קג"מ ב-4,000 סל"ד, לעומת 20.4 קג"מ ב- 4,600 סל"ד, המספקים ביצעים נמרצים יותר עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-6.5 שניות (במקום 7.3 ש') ומהירות מירבית של 219 קמ"ש (5+ קמ"ש). לצד הביצועים, מצהירים במאזדה גם על צליל מנוע משופר שעבר טיפול בהנדסת קול ומתגאה כעת בסאונד ספורטיבי יותר.

מאזדה MX-5 דור רביעי

דור 4 המעודכן – עדכון חיצוני רק לחישוקי הגלגלים בצביעה חדשה

שדרוג משמעותי חשוב רושמת המיאטה גם בסעיף הבטיחות, עם ציודה של ה- MX-5 לראשונה במערכת העזר לבלימה המתקדמת של מאזדה (Smart City Brake Support), אשר פועלת במהירות של עד 80 קמ"ש, וכוללת גם זיהוי הולכי רגל והתרעה וסיוע בבלימה בנסיעה לאחור, לצד מצלמת נסיעה לאחור. 

עדכונים נוספים נרשמים עם תוספת של כוונון טלסקופי לגלגל ההגה (לעומת כוונון גובה בלבד בעבר), כוונון למושבים לנוחות מרבית בנסיעה, פתיחת דלתות קלה מבעבר ובידוד רעשים משופר בתוך הרכב וביחידות המתלים, המצטרפים לאבזור העשיר של הדגם הכולל בין השאר: פנסי חזית אדפטיביים מסוג LED, התראת סטייה מנתיב, כניסה ויציאה ללא מפתח, מערכת שמע מסוג Bose עם 9 רמקולים (כולל רמקולים אינטגרליים במשענת הראש של הנהג), ריפודי עור שחורים עם תפרים אדומים, חימום מושבים, גימורים פנימיים בצבע המרכב החיצוני, חיישני אורות וגשם, חיישני חניה קדמיים ואחוריים ועוד.

לראשונה בארץ: גרסת Special Edition 

לראשונה במשפחת ה-MX-5 זוכה המכונית לגרסת "ספיישל אדישן" הכוללת ריפודי עור Nappa בצבע חום-אדמדם, עם גימורים פנימיים תואמים וצבע הגג תואם את צבע המושבים שיהיה בגוון חום.

מחיר מאזדה MX-5 החדשה 2019 נותר ללא שינוי ויחל ב-249,000 ₪ לדגם הרגיל ו- 254,000 ₪ לדגם ה- Special Edition המהודר.



עוד מחדשות רכב