מבחן ארוך טווח: נפרדים מהגרנדיס

3 וחצי שנים , 132,000 ק"מ , תאונה אחת , 8 טיפולים , 2 מצברים שהוחלפו ו 100% שביעות רצון . נפרדים ממיצובישי גרנדיס. 3 וחצי שנים לאחר שנרכשה , מסיימת מיצובישי גרנדיס את מסעה איתנו ומפנה את דרכה לרכב חדש . קשה להאמין שכ"כ הרבה זמן היא ליוותה אותנו ונדמה כאילו חלפו רק שנה…

ששי כהן 27 בדצמ, 2010

3 וחצי שנים , 132,000 ק"מ , תאונה אחת , 8 טיפולים , 2 מצברים שהוחלפו ו 100% שביעות רצון . נפרדים ממיצובישי גרנדיס.

3 וחצי שנים לאחר שנרכשה , מסיימת מיצובישי גרנדיס את מסעה איתנו ומפנה את דרכה לרכב חדש . קשה להאמין שכ"כ הרבה זמן היא ליוותה אותנו ונדמה כאילו חלפו רק שנה וכמה חודשים מאז שהזמנו אותה בסוכנות רחובות . 3.5 שנים , 132,000 ק"מ , 8 טיפולים ותאונה אחת . הגיע זמן הסיכומים.
אמינות
חיים לא ממש קלים עברו על מכונית המבחן שלנו : עם 3,384 ק"מ בממוצע בחודש  , צברה הגרנדיס ק"מ רב על פני תקופה קצרה יחסית . ציפינו ממנה לאמינות גבוהה , והיא לא אכזבה . דאגנו לטפל לפי הספר כל 15,000 ק"מ במוסך מורשה , והיא מצידה דאגה להתניע מדי בוקר . רק פעמיים היא פישלה בדרך וסירבה להניע , ובשני המקרים היה זה מצבר ששבק חיים . בקיצור  : אמינות מושלמת .
טיפולים ואחזקה ותאונות
במהלך התקופה נזקקה הגרנדיס ל 8 טיפולים , כולם במחירים סבירים יחסית למיניוואנים למעט טיפול אחד גדול של 90,000 ק"מ , בו הוחלפו גם רצועות הטיימינג , המדחס והאלטרנטור ויצאנו בסכום גבוה למדי של 4,037 ש"ח . במהלך חייה הוחלפו 4 צמיגים ,עם עלות של 1,700 ש"ח לזוג   ( YOKOHAMA ) כשהוחלפו הקדמיים לאחר 80,000 ק"מ ו 1,300 ש"ח לזוג האחורי  ( TOYO  ) שהוחלף אחרי 105,000 ק"מ .  3 פעמים נשרפו מנורות קדמיות ( 80-105 ש"ח לכל החלפה ) ,ו 2 מצברים הוחלפו ( הראשון הוחלף באחריות והשני בעלות 770 ש"ח ) .
2 קריאות לתיקון ( RECALL ) עברו בחייה של הגרנדיס : הראשונה , נוגעת לחוט של הפנס האחורי והשנייה , להחלפת שטיח הנהג באחד בטיחותי יותר שמעוגן לרצפה . שתי הקריאות מיותר לציין , נעשו ע"ח החברה.
במהלך שהותה אצלינו , חוותה הגרנדיס תאונה קלה אחת , בה נזקקה להחלפת פגוש קדמי ,פנס ראשי וצביעת כנף . לא נרשמה פגיעה בשלדה.
צריכת הדלק נעה סביב 7.5 ק"מ לליטר בממוצע , סביר יחסית למיניוואנים , אך יש לציין שנסיעה מאומצת עלולה להציג תוצאות גרועות משמעותית.
מחירי טיפולים ( כולם במוסך מורשה וכוללים עבודה , חלקים ומע"מ ) :
טיפול 15,000 ק"מ – 550 ש"ח
טיפול 30,000 ק"מ : 11/2/08 – 991 ש"ח
טיפול 45,000 ק"מ : 12/10/08 – 1,138 ש"ח
טיפול 60,000 ק"מ : 9/2/09 – 1,129 ש"ח
טיפול 75,000 ק"מ : 29/6/09 – 1,702 ש"ח – כולל רפידום בלם קדמיות
טיפול 90,000 ק"מ: 10/11/09 – 4,037 ש"ח – כולל טיימינג והחלפת רצועות אלטרנטור ומשאבת מים.
טיפול 105,000 ק"מ : 15/3/10 – 707 ש"ח – החלפת שמן מנוע ומסנן בלבד.
טיפול 120,000 ק"מ : 15/8/10 – 1,608 ש"ח כולל רפידות בלם אחוריות.

מיצוביש גרנדיס אמינות

מיצוביש גרנדיס אמינות

שמירת ערך , סחירות
205,000 ש"ח על הכביש , נדרשו עבור הגרנדיס  ברמת אבזור ' ספורט ' בחודש אפריל 2007 . לאחר מו"מ קצר , קיבלנו הנחה נאה של 10,000 ש"ח ורכשנו את הרכב. 39 חודשים לאחר מכן , מחיר המחירון של הרכב עמד על 105,000 ש"ח ולאחר הפחתה של בעלות חברה ומספר הק"מ הרב שעברה , נקבע המחירון על 87,000 ש"ח .  הרכב פורסם למכירה בלוחות הרכב הפופולארים והיינו גמישים במחיר עקב הק"מ הגבוה שצבר .  תוך 3 ימים בלבד נסגרה עסקה במחיר של 82,000 ש"ח . מצב הרכב החיצוני במכירה היה טוב באופן יחסי , עם מכה קלה בדלת אחורית , מספר שפשופי חניה בפגושים ומעט שריטות סביב הרכב. בפנים , הוא היה חדש לחלוטין  ואת הבדיקה במכון קומפיוטסט עבר בצורה משביעה רצון עם המלצות לתקן משאבת הגה ולהחליף תושבת גיר .
שורה תחתונה
האמת , יש לנו רק מילים טובות לומר על הרכב .  לצד עיצוב שנותר נאה גם היום כשהוא בשנתו האחרונה לשיווק , נהנה הגרנדיס משילוב של מרווח פנים מכובד , המתאים להובלת אפילו 7 מבוגרים ללא צפיפות מוגזמת , נוחות נסיעה גבוהה , ביצועים נאים ואפילו הנאה מסוימת מהנהיגה.  אם תוסיפו לזה גם את האמינות המושלמת ואת מחירי הטיפולים הסבירים לסגמנט , מתקבלת כאן עסקה אטרקטיבית שמעניק הגרנדיס הן כחדש ( החל מ 163,000 ש"ח ) והן כמשומש. אנחנו בוודאי נתגעגע אליו.