מבחן דרכים: אאודי A3 החדשה 2020

חלוצת שוק הקומפקטיות היוקרתיות זוכה לדור חדש המציע עיצוב נאה יותר, תא נוסעים עמוס טכנולוגיה ומנוע טורבו 150 כ"ס שמספק שילוב מוצלח של ביצועים וצריכת דלק. רק למה במחיר התחלתי של 198,000 שקל, חבילת האבזור מאכזבת?

ששי כהן 12 בנוב, 2020
אאודי A3 החדשה 2020

7 שנים לאחר שנחת כאן הדור השלישי של אאודי A3, חלוצת קטגוריית הקומפקטיות היוקרתיות בעולם, נחת בחודש החולף בארץ הדור החדש של ה-A3 המבטיח חבילה כוללת טובה יותר שאמורה לחזק את מעמדו כמוביל הקטגוריה היוקרתית בישראל. באופן מפתיע משהו, גם בשנה הנוכחית בה היתה ה-A3 כבר מיושנת יחסית מול המתחרות החדשות מבית מרצדס וב.מ.וו, הצליחה ה-A3 לשמור עדיין על מעמדה בשוק, אך אם אשתקד מכירותיה היו כפולות ממרצדס A קלאס הממוקמת אחריה, השנה הפער ביניהן הצטמק לכ-50 יחידות בלבד, כאשר הדור החדש של ב.מ.וו סדרה 1 לעת עתה לא מצליח לסחוף אחריו לקוחות ונותר מאחור. האם עם הדור החדש תחזק אאודי את מעמדה בצמרת?

הדור הרביעי של ה-A3 פותח על פלטפורמת ה-MQB-EVO של היצרן התומכת גם במערכות הנעה מתקדמות, ובמהלך השנה הבאה נפגוש כאן גם את גרסת הפלאג-אין הייבריד החדשה של הדגם שללא ספק תתרום רבות למכירות. מדובר אגב באותה פלטפורמה המשרתת את הדור החדש של המשפחתיות של קונצרן פולקסווגן, הכוללת גם את האוקטביה, הלאון והגולף החדשות. מבט מבחוץ חושף את אותו מרכב האצ'בק נאה ומוכר, שלוטש בדור החדש ונראה כמו סוג של מתיחת פנים מקיפה, שעיקרה חזית המיישרת קו עם שפת העיצוב הנוכחית של אאודי, תאורת LED היקפית שתורמת למראה יוקרתי יותר והופעה מעט יותר שרירית. בשעה שגרסת הבסיס נראית מעט פשוטה ביחס למצופה, דגם המבחן שהגיע עם חבילת העיצוב S-Line הספורטיבית, הציע מראה הרבה יותר מפתה.


ביחס לדור היוצא מציעה ה-A3 גידול קל בממדים החיצוניים, עם תוספת של 3 ס"מ באורך המכונית ל-4.34 מטר, רוחב של 1.82 מטר (3+ ס"מ), גובה של 1.39 מטר אך עם בסיס גלגלים קטן יחסית של 263 ס"מ. נפח תא המטען עומד על 380 ליטר וצומח עד 1,200 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים ועדיין תוכלו למצוא בו גם גלגל רזרבי קטן מידות.

אאודי A3 החדשה 2020

לא ממש מאובזרת

בתוך תא הנוסעים מדובר במהפכה של ממש מול הדור היוצא, כאשר גם כאן מיישרת ה-A3 קו עם שפת העיצוב הנוכחית של היצרן, עם סביבת נהג מעוצבת ומרשימה למראה, לוח שעונים דיגיטלי "10.25, מולטימדיה מרכזית עם מסך "10.1 הכוללת קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, איכות חומרים והרכבה גבוהים וללא ספק עם תחושה של פרימיום, במיוחד בשעות הערב כאשר תא הנוסעים עוטף אתכם עם תאורת אווירה מרהיבה בשלל צבעים. יחד עם זאת, קשה שלא להתאכזב מחבילת האבזור הבסיסית שכוללת אבזור דל ממה שתקבלו היום בכל משפחתית עממית, וגם דגם המבחן שהגיע עם שדרוג של 2 חבילות אבזור המקפיצות את מחירו ב- 26,000 שקל (ריפודי עור, גג שמש, חישוקי "17, בקרת אקלים כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, בקרת שיוט אדפטיבית וחבילת עיצוב S-line), עדיין לא מציע פריטים כמו כניסה והנעה ללא מפתח (יש רק כפתור הנעה) ומצלמת רוורס שהפכו להיות היום כמעט פריט סטנדרטי בכל רכב משפחתי עממי.

אאודי A3 החדשה 2020

על הכביש

על הכביש מציעה ה-A3 את אותה נסיעה נעימה ונינוחה שאפיינה גם את הדור היוצא, כאשר אחת הסיבות לכך נמצאת במעבר של יחידת הכח המוכרת של הדור היוצא לדור החדש, עם מנוע הטורבו 1.5 ליטר 150 כ"ס ותיבת ההילוכים האוטומטית כפולת המצמדים עם 7 הילוכים המוכרים משלל דגמים של היצרן. על הכביש מדובר ביחידת כח אידיאלית לכבישי הארץ עבור 90% מהלקוחות. הביצועים זריזים (8.4 שניות ל-100 קמ"ש), המהירות המרבית עומדת על 225 קמ"ש וכמעט בכל רגע נתון עומד לרשותכם מספיק כח הזמין לרגל ימין (25.5 קג"מ כבר מ1,500 סל"ד), המאפשר לכם קצב צבירת מהירות מרשים ויכיולות עקיפה מכובדות. אל אלו מצטרפים נוחות נסיעה גבוהה ומנוע שקט יחסית, למרות שמי שכבר התרגל לנהיגה בדגמים היברידים עשוי מעט להתאכזב מבידוד הרעשים, וטוב יעשה אם ימתין לגרסת הפלאג-אין שמציעה חווית נהיגה מפנקת, שקטה וביצועיסטית יותר. מעבר לכך מציע הדגם אחיזת כביש גבוהה והגה מתקשר יחסית המאפשרים גם חווית נהיגה בכבישים מפותלים וגם צריכת הדלק שופרה מול הדור היוצא עם 14.5 ק"מ לליטר בממוצע שהשגנו במבחן, ומיוחסת כנראה ליחידה המיקרו היברידית 48V שמותקנת ברכב ומצמצמת כמה אחוזים בודדים בצריכת הדלק ובפליטת המזהמים.

אאודי A3 החדשה 2020

שווה את הכסף?

מחיר אאודי A3 החדשה מתחיל ב-198,000 שקל לגרסת הבסיס, או 224,000 שקל לגרסת ה-S-line שנבחנת כאן והגיעה עם חבילת אבזור נוספת. מדובר במחירים המקובלים בהחלט בקטגוריית הקומפקטיות היוקרתיות בארץ, ותמורתם תקבלו את ה-A3 נאה יותר, מעט יותר מרווחת מבעבר, עם תא נוסעים מעוצב וטכנולוגי ועם יחידת כח 1.5 ליטר צנועה יחסית, אך שעדיין מספקת שילוב מוצלח של ביצועים וצריכת דלק. התלונה היחידה שנרשמת בדגם, נוגעת לסעיף האבזור, שם גם במחיר של 224,000 שקל עדיין חסרים באופן מרגיז משהו פריטים שתמצאו אותם היום כסטנדרט כמעט בכל משפחתית עממית. לזכותה יאמר שהבעיה הזאת אגב לא מאפיינת רק את אאודי, אלא לצערנו גם את כל המתחרות שלה בארץ.




עוד ממבחני דרכים