מבחן דרכים: אאודי A4 החדשה 2020

בתוך כל עדר הג'יפונים שמציף את שוק היוקרה, אאודי A4 עדיין נהנית מביקוש חזק ויציב וזוכה כעת למתיחת פנים מקיפה שמחזקת את יכולותיה מול המתחרות. אז מה השתנה בדגם החדש? לקחנו את גרסת הקוואטרו הבכירה למבחן.

ששי כהן 09 בינו, 2020
אאודי A4 החדשה 2020

אאודי A4 היא מותג בפני עצמו בתוך היצע הדגמים של יצרנית היוקרה הגרמנית. עם כל המעבר המסיבי בשנים האחרונות לשוק הג'יפונים ונטישת מרבית הלקוחות את דגמי הסדאן, ה-A4 היא עדיין אחת מחמשת הדגמים הנמכרים ביותר של אאודי בעולם ומחזיקה בלא  פחות מ-11% ממכירות היצרן. גם בארץ, בשנה החולפת נמסרו כאן 361 עותקים שלה, בסה"כ 4 פחות מה-Q5, או 70 פחות מה-Q3. כעת היא נוחתת בארץ בגרסה מחודשת ל-2020, הכוללת מתיחת פנים של אמצע החיים. מה יש לה להציע? יצאנו לבדוק.

מפגש במציאות עם ה-A4, חושף עיצוב מחודש לדור החמישי שהוצג ב-2016, ועיקרו יישור קו עם שפת העיצוב הנוכחית של אאודי אותה ראינו בשלל דגמים חדשים בשנה האחרונה. את עיקר השינויים תמצאו בחזית הרכב שעוצבה מחדש וכוללת מעתה פנסי חזית ראשיים מסוג LED כסטנדרט (מטריקס LED בדגם הנבחן), קווי עיצוב שמדגישים את רוחב המכונית, וקריצה מסוימת לדגם הקוואטרו האגדי של החברה משנות ה-80. בצידי הרכב תמצאו פרופיל חדש ואלגנטי יותר, חישוקי גלגלים בעיצוב חדש (ג'נטים קרביים של "אאודי ספורט" ברכב המבחן), וגם זנב המכונית עוצב מחדש וכולל פנסי LED מעוצבים, והופעה קרבית בגרסת ה-S-line הנבחנת. בשורה התחתונה, מציעה ה-A4 המחודשת עיצוב אלגנטי ומודרני והופעה מאוד מפתה וקרבית בגרסת חבילת העיצוב הספורטיבית הנבחנת כאן.


תא נוסעים

כניסה לקבינה חושפת את אותו עיצוב מוכר של הדגם היוצא, כאשר את השינוי העיקרי תמצאו באימוץ מולטימדיה חדשה עם מסך מגע "10.1, המחליף את המולטימדיה של הדור היוצא שצוידה בממשק שליטה לא הכי ידידותי לתפעול. מעבר לכך, העיצוב נקי ונטול יחסית של מתגים, קל מאוד להתמצא בתפעול מערכות הרכב ובאאודי עשו בחכמה שבחרו לא לקלקל את העיצוב המקורי המוצלח של הדגם. מעבר לכך, האבזור שודרג כבר מרמת הגימור הבסיסית (מושב עור חשמליים, גג שמש חשמלי, בקרת אקלים 3 אזורים) חבילת בטיחות מקורית מורחבת ועוד).

אאודי A4 החדשה 2020

גרסת הקוואטרו A4 45TFSI הבכירה הנבחנת כאן כללה גם לוח שעונים דיגיטלי הניתן להתאמה אישית, מושבי עור ספורטיביים בצבע חום קאמל, חישוקי "19 ספורטיביים, תאורת אווירה ומערכת שמע יוקרתית של Bang&Olufsen המפיקה צלילים משובחים. אל אלו מצטרפים גם איכות הרכבה גבוהה וחומרים איכותיים המקנים לרכב תא נוסעים יוקרתי ונעים מאוד לשהייה. עם בסיס גלגלים של 283 ס"מ ורוחב של 1.85 מטר, מדובר גם במכונית מרווחת למדי לארבעה מבוגרים, כאשר הנוסע במושב האמצעי בספסל האחורי סובל ממושב שטוח ופחות נוח ומרווח רגליים מצומצם בשל תעלת ההינע וקונסולת המיזוג המרכזית האחורית. בסעיף השימושיות, רושמת ה-A4 שלל תאי אחסון שימושיים ותא מטען בנפח 480 ליטר.

אאודי A4 החדשה 2020

בטיחותית

ה-A4 המחודשת זוכה גם לחבילת בטיחות מתקדמת ומקיפה יותר מבעבר, הכוללת כסטנדרט: התראת שמירת מרחק עם סלימה אוטונומית, התראת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי של ההגה, מערכת לזיהוי הולכי רגל, התראת שטח מת במראות הצד עם התראת תנועה חוצה מאחור ובלימה אוטונומית, החלפת אורות אוטומטית ועוד. החל מרמת הגימור השניה תקבלו גם בקרת שיוט אדפטיבית ומצלמת רוורס (שלא הכי נוחה לשימוש בביצוע חניה ברוורס- מציגה תמונה מעוותת שלא ממש משקפת את הממדים במציאות).

מנועים מתקדמים עם טכנולוגיה היברידית

מתחת למכסה המנוע, זונחת ה-A4 המחודשת את מנועי הטורבו 1.4 ו-1.8 ליטרים של הדגם היוצא ומתעדכנת במנוע טורבו 2.0 ליטרים שמוצע ב-3 רמות של הספק (150,190 ו-245 כ"ס), המשולבים כולם לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. רכב המבחן שהגיע בגרסה הבכירה, המפיקה 245 כ"ס ומומנט מרבי של 37.7 קג"מ והנעה כפולה, מציע על הכביש מכונית מנהלים עם ביצועים של מכונית ספורט. כשיוצאים לדרך, התאוצה מהמקום החלטית, קצב צבירת המהירות מרשים, עקיפות מהירות מתבצעות לרוב בזריזות ובבטיחות, אחיזת הכביש מושלמת הודות להנעה הכפולה החכמה, ומדובר במכונית שללא ספק מגיבה היטב לכל לחיצה על דוושת הבנזין, ועם זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.8 שניות בלבד. תיבת ההילוכים הרובוטית פועלת בהרמוניה מלאה עם המנוע, ורק חבל שמערכת ה-Start&Stop המכבה את המנוע בעת עמידה לטובת חיסכון בדלק, מעט גסה בפעולתה. בכל מקרה, ניתן לבטל אותה באמצעות מתג אם מפריע לכם.

אאודי A4 החדשה 2020

כחלק מהרצון לעמוד ביעדי זיהום אוויר ופליטת מזהמים, מצוידים כל דגמי ה-A4 במערכת מיקרו היברידית התורמת מעט לכח ובעיקר נועדה לצמצם את פליטת המזהמים. לא משהו שתרגישו בו בפועל. מעבר לכך, מדובר במכונית שקטה מאוד (גם תחת סחיטת ביצועים), אך נוחות הנסיעה בגרסה הנבחנת המצוידת באופי ספורטיבי וחישוקי "19 קלים עם צמיגים בחתך נמוך, קצת פחות מרשימה בתוך העיר, כאשר בכבישים המהירים הנוחות משתפרת. בסעיף הדלק, רשמה המכונית 9.5 ק"מ לליטר בממוצע במבחן, נתון לא רע ביחס למנוע השרירי. אם אתם מעוניינים לחסוך, לכו על גרסת ה-150 כ"ס.

אאודי A4 החדשה 2020

המתחרות הישירות עברו לפלאג-אין הייבריד

שווה את הכסף?

אאודי A4 המחודשת מוצעת כיום במחיר החל מ-255,000 שקל לגרסת ה-150 כ"ס, דרך 280,000 שקל לגרסת ה-190 כ"ס ועד 320,000 שקל לגרסת הקוואטרו הבכירה הנבחנת כאן, המציגים מחירים תחרותיים בדגמי הכניסה, ומחיר מקובל לגרסה הבכירה. הדגם החדש ל-2020 נהנה מעיצוב מחודש ומודרני, תא נוסעים מאוד מפנק ואיכותי, אבזור משודרג כבר מרמת הגימור הבסיסי ויחידות כח חדשות ויעילות. יחד עם זאת, מרבית המתחרים (וולוו, ב.מ.וו ומרצדס) כבר מוצעים בגרסאות היברידיות פלאג-אין עם ביצועים דומים, אך עם צריכת דלק ופליטת מזהמים נמוכים משמעותית. כך או כך, מדובר במכונית מנהלים יוקרתית, ספורטיבית ומפנקת, ואם אתם לא נכנעתם עדיין לאופנת הג'יפונים, שווה שתיקחו אותה בחשבון.




עוד ממבחני דרכים