מבחן דרכים: אאודי Q7 החדשה 2020

גרסת הדיזל המחודשת של אאודי Q7, רכב הפנאי-שטח 7 מושבים הגדול של החברה, מציעה ספינת תענוגות לכביש ולשטח, עם שפע של טכנולוגיה ויחידת כח חזקה וחסכונית, אבל האם זה מספיק לדגם שחוגג כבר 5 שנים מול המתחרות החדשות? יצאנו לבדוק.

ששי כהן 14 בפבר, 2020
אאודי Q7 החדשה 2020

הדור הנוכחי והשני של אאודי Q7 חוגג כבר 5 שנים ובחודשים האחרונים אף הושקו כאן דגמים חדשים של מרצדס GLE וב.מ.וו X5, שעושים לו חיים קשים יותר ונלחמים על כל לקוח בקטגוריית דגמי הפנאי-שטח 7 מושבים היוקרתיים. יחד עם זאת, באאודי נערכו בהחלט להשקת צמד הדגמים החדשים של המתחרות הבולטות מגרמניה, ולפני חצי שנה עבר ה-Q7 מתיחת פנים של אמצע החיים, האמורה לחזק את יכולותיו בסגמנט היוקרתי. בחודש החולף הוא גם נחת בישראל. מה יש לדגם החדש להציע? יצאנו לבדוק.


בכל הנוגע להופעה החיצונית, למרות שמדובר במתיחת פנים בלבד ולא בדור חדש לחלוטין, אאודי טיפלה באחת התלונות העיקריות של הדגם היוצא, שנגעה למראה הרכב שתואר ע"י רבים מהם כסוג של סטיישן מוגבה ופחות מראה של רכב שטח, והעניקה לדגם המחודש חזית חדשה ואגרסיבית יותר למראה, המיישרת קו עם שפה עיצוב של סדרת ה-Q החדשה של היצרן, וכולתת פנסי מטריקס LED מתקדמים המאירים את הכביש בלילה כאילו היה מדובר בשעות יום ופנסי איתות דינאמים מסוג LED. בצידי הרכב נרשם ליטוש לעיצוב וחישוקי גלגלים בעיצוב חדש ("22 קרביים ברכב המבחן) וגם חלקה האחורי של המכונית זכה לעיצוב מחודש. בשורה התחתונה, ה-Q7 נראה גדול, מודרני ועדכני, עם מראה של SUV קשוח ושפע של נוכחות על הכביש.


טכנולוגית

בתוך תא הנוסעים רושם ה-Q7 החדש מהפכה של ממש, עם אימוץ תא הנוסעים הטכנולוגי וההייטקי של ה-Q8 ושלל דגמים חדשים של אאודי, כשאל הלוח שעונים הדיגיטלי "12.3 של הדגם היוצא, מצטרפים צמד מסכים גדולים "10.1 ששולט על מגוון מערכות הרכב ו-"8 מתחתיו ששולט בעיקר על מערכת המיזוג והטלפון, שם תוכלו לחפש איש קשר לחיוג באמצעות אפשרות של כתיבת אותיות ומספרים בכתב יד על צג המגע, וזה עובד מצויין במציאות ומזהה אפילו כתב חרטומים… השימוש במסכי המגע על חשבון ממשק גלגל השליטה המסורבל שננטש מבורך, ולמרות שפע הטכנולוגיה, קל להתמצא ולתפעל את מערכות הרכב. מעבר לכך, מדובר במכונית מרווחת מאוד, אך צמד המושבים בשורת המושבים השלישית מתאימים בעיקר לילדים.

אאודי Q7 החדשה 2020

מאובזרת היטב כסטנדרט

בסעיף האבזור, מוצע כעת הדגם ברמת גימור אחת בישראל (וזהה לדגמי הבנזין והדיזל), הכוללת אבזור עשיר כסטנדרט הכולל בין השאר מושבי עור, גג זכוכית פנוראמי נפתח חשמלית, סגירת SERVO חשמלית לדלתות, בקרת אקלים דיגיטלית 4 אזורים, דלת תא מטען חשמלית, מושבים קדמיים חשמליים, מחוממים ומאווררים, מושבים בשורה שלישית המתקפלים חשמלית לרצפה שטוחה (המאפשרים נפח תא מטען של 865 ליטר), אפשרות הנמכת החלק האחורי של הרכב לטובת העמסת חפצים כבדים, מערכת שמע יוקרתית משובחת של BOSE עם 19 רמקולים, מצלמות 360 מעלות היקפיות, מערכת סיוע לחנייה, תאורת אווירה, חישוקי "21 קלים, מתלי אוויר, הנעה 4X4, בורר מצבי נהיגה ועוד. בסעיף הבטיחות רושם הדגם חבילה מרשימה עם התראת שמירת מרחק וזלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב, התראת שטח מת במראות כולל תנועה חוצה מאחור ובלימה ברוורס, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת נסיעה בפקקים והתראה על כניסה מסוכנת לצמתים.

אאודי Q7 החדשה 2020

על הכביש

גרסת הדיזל שהתייצבה למבחן וככל הנראה תהיה הפופולרית בארץ, מצוידת במנוע טורבו-דיזל 6 צילינדרים, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים והנעת קוואטרו (4X4), אליהם הצטרפה בדגם המחודש גם מערכת מיקרו היברידית 48V המסייעת קלות להפחתת צריכת הדלק ופליטת המזהמים. על הכביש מדובר בספינת תענוגות לכל דבר: ה-Q7 מזנקת מהמקום בהחלטיות, ולמרות משקל של 2.2 טון לפני נוסעים, מאיצה כמו מטוס נוסעים על מסלול ההמראה עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-6.3 שניות ושפע של כח שזמין לרגל ימין בכל טווח של הסל"ד, הודות לנתון מומנט מרשים של 61 קג"מ ו-286 כ"ס שמחכים לכל פקודה. יחד עם הנעת הקוואטרו החכמה ומתלי האוויר, מדובר גם במכונית שלא רק זריזה, אלא גם אחוזת היטב את הכביש ומציעה נוחות נסיעה מעולה, עם רכות לא מוגזמת וגיהוץ הכביש בצורה מרשימה. מתלי האוויר מספקים גם אופציה להגבהת המרכב עד 6 ס"מ לטובת נסיעה בשטח, או הנמכתו ב-3 ס"מ לטובת התנהגות כביש ספורטיבית (ובסה"כ 9 ס"מ הפרש בין המצב הגבוה לנמוך ביותר). עם 5.05 מטר אורך ו-1.97 מטר רוחב, מדובר במכונית ענקית שבתנועה עירונית במקומות צפופים לא הכי קלה לנהיגה, אולם מערכת המצלמות 360 מעלות תסייע לכם ועשויה למנוע ממכם מפגש לא רצוי ופגיעה ברכב. בסיכום המבחן עמדה צריכת הדלק על כ-10.5 ק"מ לליטר בממוצע.

אאודי Q7 החדשה 2020

שווה את הכסף?

במחיר החל מ-590,000 שקל בו מוצעת כיום אאודי Q7 החדשה, מדובר במחיר אופייני לסגמנט בו היא פועלת, ותמורתם תקבלו רכב פנאי-שטח 7 מושבים גדול וקשוח למראה, המצויד במנוע דיזל חזק וחסכוני יחסית בדלק, תא נוסעים מרהיב ועמוס גאדג'טים, נוחות נסיעה משובחת וחבילת בטיחות משופרת שעשויה לשמור על חייכם טוב מבעבר. יחד עם זאת, לדגם המחודש מחכים גם מתחרים חדשים שיתחרו על כל לקוח בסגמנט היוקרתי הזה שריכז אשתקד סביב ה-700 מכוניות, ובו הייתה ה-Q7 שניה במכירות אחרי ה-GLE של מרצדס. האם במסגרת מתיחת הפנים המקיפה יזכה ה-Q7 להוביל את הקטגוריה השנה? ימים יגידו.



עוד ממבחני דרכים