מבחן דרכים: אופל מוקה X טורבו

חגיגת הביקוש לג'יפונים לא פוסחת גם על אופל עם המוקה X החדש שהפך לדגם השני הנמכר של המותג בארץ. מה יש לו להציע בשוק ה-B-SUV הפורח? יצאנו להתרשם וחזרנו עם חוות דעת.

ששי כהן 13 בדצמ, 2017
אופל מוקה X (צילום: משה נרקיס)

אופל מוקה הינו אחד מחלוצי קטגוריית הג'יפונים הקומפקטים, המבוססים לרוב על מכוניות סופר-מיני ומשתייכים לסגמנט הצומח והמתפתח ביותר כיום בעולם הרכב (B-SUV). המוקה X המחליף את המוקה הוותיק, הינו הדגם הראשון של אופל בסדרת ה- X החדשה, הכוללת את כל רכבי הפנאי של החברה שיגיעו בהמשך, ועשויים להיות מנועי הצמיחה העיקריים של אופל בארץ ובעולם, כאשר כבר בתחילת 2018 צפוי לנחות כאן האופל קרוסלנד X שיחליף את המריבה הוותיקה ובהמשך השנה גם הגרנדלנד X שיתחרה בדגמים כמו קיה ספורטאז'.



אופל מותג נחשק?
אופל מוקה X שהחליף בחודשים האחרונים בארץ את המוקה הוותיק, הפך כבר לדגם השני הנמכר ביותר של אופל בארץ, עם כ-855 מסירות עד כה (כולל המוקה היוצא), מספר נאה הגבוה אפילו ממכירות מאזדה CX-3, זהה להונדה H-RV וקצת פחות מיונדאי i20 קרוס. המחסום העיקרי אגב למכירת כמויות גדולות יותר של הרכב נעוץ במוניטין הלא מוצלח של המותג מהעבר (כתוצאה מפעילות היבואן הקודם), ובאופל מצהירים שהקושי הוא להביא לקוחות לאולם התצוגה. מרגע שהצליחו להביא לקוח פוטנציאלי לאולם ולהושיבו במושב המוקה X, העסקה לרוב נסגרת לדבריהם. יחד עם מנהל מותג חדש, באופל מצהירים שיוצאים לדרך חדשה שתמתג את הרכב כנחשק יותר, כמו למשל הפעילות שביצע היבואן השנה עם האדם האופנתית, שהביאה לשילוש המכירות שלו השנה.

צילום: משה נרקיס

עיצוב
למרות שמדובר בעיצוב וותיק למדי ששורשיו נטועים עוד ב-2012, מתיחת הפנים המקיפה לדגם (מוקה X), מציעה מראה רענן, כאשר עיקר השינויים מתרכז בחזית חדשה ומודרנית לרכב, הכוללת בין השאר פנסי חזית משולבים פנסי LED מעוצבים ליום, ומראה כללי מנופח ושרירי משהו, ביחס ללא מעט מתחרות בסגמנט, בוודאי בסעיף הגובה החשוב מאוד לצרכנים הטיפוסיים בשוק הג'יפונים, עם גובה של 1.66 מטר הגבוה ממרבית המתחרים. נקודות תורפה נרשמים בפגוש קדמי חדש ונמוך מאוד, הרגיש לפגיעות מדרכה, ויחד עם מדרגות צד מיותרות בהתקנה מקומית, פוגעים משמעותית ביכולות הדגם בנסיעת שבילים בשעות הפנאי.

אופל מוקה X

תא נוסעים
המוקה X מטפל באחת מנקודות התורפה של הדגם היוצא, עם אימוץ אופנת העיצוב הנקי, הכוללת שימוש במסך מולטימדיה מקורי השולט על מספר מערכות הרכב, וצמצום משמעותי של מספר המתגים בקונסולת המכשירים המרכזית, התורמת לתפעול קליל יותר, הודות להנדסת אנוש מוצלחת יותר. אל אלו מצטרפים עיצוב סביבת נהג ונוסעים נעימה, איכות חומרים גבוהה יחסית למקובל בקטגוריה (פלסטיק רך משולב בדשבורד) ואבזור נאה בדגם המבחן (Enjoy Plus) הכולל בין השאר: מערכת מולטימדיה מקורית עם צג מגע "7 ותמיכה באנדרואיד ואפל, חישוקי סגסוגת קלה "17, בקרת אקלים, בקרת שיוט, מחשב דרך, תאורת LED ליום, מראות צד מתקפלות חשמלית, מצלמת רוורס וחיישני חניה קדמיים ואחוריים. בסעיף הבטיחות, לא תמצאו כאן מערכות בטיחות מתקדמות (בדומה למרבית המתחרות בקטגוריה) ותסתפקו ב-6 כריות אוויר, מערכת מובילאיי וציון של 5 כוכבים בריסוק.

סביבת נהג מעודכנת. האבזור נדיב כסטנדרט

על הכביש
בחזיתה של המכונית שוכן מנוע הטורבו 1.4 ליטר 140 כ"ס המוכר של החברה, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית והנעה קדמית (קיימת גם גרסת 153 כ"ס 4X4). על הכביש מדובר במכונית זריזה למדי ואף חזקה, אך למרות המנוע החזק המפיק מומנט נדיב של 20.4 קג"מ, המתקבל כבר מ-1,850 סל"ד, התאוצה הקלאסית ל-100 קמ"ש עומדת על 10 שניות, נתון מכובד בסה"כ, אך פחות זריז מהצפוי, וזאת בשל משקל עצמי של 1,409 ק"ג, הגבוה מהמקובל בסגמנט. אל אלו מצטרפים אחיזת כביש גבוהה, ונוחות נסיעה שלרוב תהיה טובה, הודות לכיול מתלים מוצלח. בדגם שאינו מצויד במדרגות צד, תוכלו גם לצאת לטיולי שבילים קלילים בלבד, בשל פגוש קדמי נמוך במיוחד.  מעבר לכך, תנוחת הנהיגה גבוהה עם שדה ראיה טוב, ולמרות בסיס גלגלים צנוע של 255 ס"מ בלבד, המרווח יספיק לרוב לארבעה מבוגרים ללא כל בעיה, יחד עם תא מטען שימושי ואפילו משפחתי בנפח 356 ליטר.  צריכת הדלק בימי המבחן עמדה על כ-12.5 ק"מ לליטר בממוצע, בתנאים שכללו שילוב של נסיעות עירוניות ובין עירוניות נינוחות ולא מאומצות.

אופל מוקה X (צילום: משה נרקיס)

החל מ-132,900 שקל
מחיר אופל מוקה X מתחיל ב-132,900 שקל לדגם ה-Enjoy הבסיסי, כ-136,900 שקל לדגם ה-Enjoy Plus המאובזר יותר הנבחן כאן, ו-7,000 שקל נוספים לדגם ה-SR המצויד גם בגג נפתח. לזכותו: עיצוב אטרקטיבי של ג'יפון, מנוע טורבו חזק וחסכוני יחסית תחת נהיגה רגועה, ציון מלא בבטיחות, אבזור מכובד כבר מרמת הגימור הבסיסית ומחירון טיפולים לא יקר (650 שקל לטיפול קטן, 805 שקל לטיפול אחריו). בסעיפי השלילה: אין לו מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות ומחירו הבסיסי גבוה וממצב אותו בליגה העליונה של מחירי הג'יפונים הקומפקטיים, שם ממתינים לו מתחרים כמו מאזדה CX-3, הונדה H-RV וטויוטה C-HR טורבו בנזין, הנהנים מתדמית יפנית טובה יותר בארץ ומוניטין של סחירות ושמירת ערך עתידית טובים יותר. יחד עם זאת, באירועי מכירות  שעורך היבואן, צונח מחיר המוקה משמעותית (במבצע ההשקה הוצע מ-122,900 שקל) , והתמורה לכסף עולה משמעותית.
בעד: עיצוב, ביצועים, אחזקה זולה יחסית, אבזור נגד: היעדר מערכות בטיחות מתקדמות לסיכום: ג'יפון משפחתי איכותי שכדאי בעיקר במבצעים

    • אופציה נוספת לרכישה בשוק ה-0 ק"מ מליסינג ב-114,900 שקל לדגם ה-Enjoy. (לפרטים:052-455-9999)