מבחן דרכים: וולוו S60 החדשה T8 (היברידית)

הדור השלישי של וולוו S60 מתהדר ביחידת הכח החזקה בסגמנט, תא הנוסעים המרווח ושימושי בקבוצה ותג המחיר האטרקטיבי בחבורה. האם כל זה מספיק כדי להתחרות במתחרות מגרמניה?

ששי כהן 24 במרץ, 2020
וולוו S60 החדשה T8

גרסאות הפלאג-אין הייבריד (PHEV) הן הסחורה החמה כית בשוק היוקרתיות: כמעט בכל משפחת דגמים שמוצעת האופציה הההיברידית החזקה והחסכונית, היא מייד משתלטת על מכירות הדגם. עכשיו גם לוולוו S60 יש אופציה לראשונה לדגם היברידי, ובחודשים שחלפו מאז החלה להימכר כאן, נמכרו כאן פי ארבעה מדגמי ה-T8 ההיברידית ביחס ל-T5 בנזין. מה סוד ההצלחה שלה? יצאנו לבדוק.

חברת מאיר – יבואנית וולוו הגדולה בעולם ב-2019!

הזינוק במכירות הדגמים ההיברידים של וולוו בשנה החולפת, שלח לטורקיה בתחילת החודש את בכירי "מאיר חברה למכוניות" היבואנית לקבל אות הוקרה מוולוו העולמית בזכות הצלחת המותג בישראל, לאחר שהפכה אשתקד ליבואנית הגדולה בעולם של רכבי וולוו, בין המדינות להן יש יבואן רשמי ואין לוולוו נציגות מטעם החברה העולמית.בנוסף, הציגה החברה גידול של כ-11% במכירות לעומת 2018, כאשר וולוו XC60 T8 הפכה גם למכונית ה-PHEV הנמכרת ביותר בשוק הפרימיום אשתקד. הישג מכובד בהתחשב בזה ששוק הפרימיום הצטמצם דווקא בארץ ב-5%.



עולה חדשה מארה"ב

ה-S60 החדשה עשתה רילוקשיין לארה"ב ומיוצרת במפעל וולוו החדש בדרום קרוליינה, ממנו מיוצאת לכל העולם. הדור החדש והשלישי של ה-S60 מחליף את קודמו שהוצג לפני עשור (2010) ומפגש במציאות עימו חושף עיצוב ספורט-אלגנט משובח, שונה למדי מעדר המכוניות שנעות על הכביש ומזוהה עם שפת העיצוב הנוכחית של וולוו, אותה ראינו בדגמים כמו ה-S90, ושונה מאוד מה-XC40 שהוצגה לפניו ומעוצבת שונה מהמקובל בוולוו. ביחס לדור היוצא של ה-S60, מדובר גם במכונית ארוכה יותר ב-13 ס"מ, אך פחות רחבה בס"מ, ונמוכה יותר ב-5 ס"מ. חשוב מזה, בסיס הגלגלים שלה צמח בלא פחות מ-10 ס"מ, המתורגמים למרווח נדיב ליושבי הספסל האחורי ביחס לדור היוצא. הודות לשימוש בשלדת ה-SPA החדשה של היצרן המותאמת גם למכוניות חשמליות, למרות השימוש בסוללה גדולה וכבדה למערכת ההיברידית, נפח תא המטען אפילו צמח ב-10 ליטרים ל-390 ליטר, הנתון הטוב בסגמנט.

וולוו S60 החדשה T8

זינוק מרשים באיכות ומראה תא הנוסעים

התיישבות בכורסת הנהג המפנקת ובחינת תא הנוסעים, מציגה עוד יותר את ההתקדמות הגדולה של הדור החדש: בוולוו טיפלו באחחת מנקודות התורפה העיקריות של ה-S60 היוצאת, שנגעה לעיצוב תא הנוסעים ובמיוחד הדשבורד, שהינה פשוט ונחות ביחס למתחרות בקטגוריה היוקרתית. הדגם החדש זוכה לשפת העיצוב החדשה של וולוו, ומציע תא נוסעים מרהיב ביופיו, עם עיצוב נקי, רק 5 מתגים בקונסולת המכשירים המרכזית (לעומת עשרות אצל המתחרים), הנדסת אנוש כמעט מצוינת, איכות חומרים והרכבה גבוהה, ומראה יוקרתי בזכות עיצוב המתגים בסגנון תכשיטי יוקרה (ידית הילוכים מזכוכית קריסטל, בורר מצבי נהיגה, מתג התנעה ועוד). אל אלו מצטרפים מסך מולטימדיה "9 אנכי, שבעבר היה נחשב לחריג בגודלו והיום נחשב קצת מעל הממוצע, שהתפעול בו אמנם דורש זמן הסתגלות והיכרות, אך מצד שני, ברגע שמתרגלים ולומדים את המערכת, הוא יחסית קל לתפעול. חבל רק שרכב ההדגמה הגיע עם תא נוסעים שהגוון השחור שלט בו, אנחנו דווקא הרבה יותר התחברנו לאפשרויות מושבי העור הבהירים או בצבע קאמל שהופכים את תא הנוסעים להרבה יותר יוקרתי ומרשים. האבזור נדיב כסטנדרט וכולל גג שמש נפתח חשמלי, מושבי עור, מושבים קדמיים חשמליים עם זכרונות, לוח שעונים דיגיטלי, וחבילת בטיחות מקיפה, עימם זכה הרכב בחמישה כוכבי בטיחות. דווקא מאחור נרשמת נקודת תורפה, כאשר הספסל האחורי מרווח מאוד לשני מבוגרים, ונוסע שלישי יסבול ממרווח מצומצם לרגליים בשל תעלת ההינע המרכזית שעוברת במרכב וגבוהה מאוד ביחס למקובל. בנוסף, גם יציאות USB אחוריות נעדרו מהתפריט, פריט שהופך כיום לסטנדרט במכוניות זולות בהרבה.

וולוו S60 החדשה T8

 

טיל קרקע-קרקע

גרסת ה-T8 פלאג-אין הנבחנת, מציעה כמו מתחרותיה שילוב מרשים של ביצועים, חיסכון בדלק וידידותיות לסביבה. במקרה של ה-S60 החדשה מדובר במנוע 2.0 ליטרים, 4 צילינדרים עם הגדשה משולבת (טורבו ומגדש על), אשר יחד עם מנוע חשמלי מפיקים הספק משולב של לא פחות מ-390 כ"ס ומומנט אדיר של 65.3 קג"מ, אשר יחד עם תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים, מציעים חווית נהיגה ספורטיבית, עם נתונים שנחשבו עד לא מזמן לביצועים של מכוניות ספורט יקרות במיוחד. על הכביש מדובר בטיל בליסטי של ממש: התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.6 שניות בלבד (הנתון המהיר בסגמנט), בכל רגע נתון עומדים לרשותך מאות סוסים שרק מחכים שתזניק אותם, והכל נעשה בצורה חלקה ורגועה, ללא דרמות מיותרות, בשקט מופתי, ללא אגזוזים צרחניים, הכי אלגנטי שרק אפשר. אל אלו מצטרפים אחיזת כביש מושלמת, בין השאר הודות להנעה כפולה והגה חשמלי שיחסית מתקשר, ולמרות היעדר מערכת מתלים אדפטיבית כפי שמציעות המתחרות, מדובר במכונית נוחה להפליא, שמצליחה לשמור על איזון טוב בין נוקשות נדרשת לנסיעה דינמית לרכות מתלים לנוחות נסיעה גבוהה. אבל ביום יום ועם גודש התנועה המאפיין את ישראל, ביצועים הם לא העיקר, וכאן תמצאו את יתרונות המערכת ההיברידית, עם נסיעה שקטה וחלקה לחלוטין על חשמל בלבד (עד 35 ק"מ במציאות במבחן), וצריכת דלק נמוכה משל מכונית מיני, שעשויה לנוע סביב ה-40 ק"מ לליטר בממוצע לאולו שנוסעים מעט ומשתמשים רוב הזמן בחשמל, או עד 12-13 ק"מ לליטר בנסיעה אגרסיבית ומאומצת לק"מ יומי גבוה. בכל מקרה, מדובר בנתונים מרשימים ביותר למכונית עם ביצועים מהסוג הזה.

וולוו S60 החדשה T8

שווה את הכסף?

במחיר החל מ- 293,900 שקל לגרסת ה-R Design "הבסיסית" או תוספת של 5,000 שקל לגרסת ה-Inscription הנבחנת כאן, מדובר בתג המחיר האטרקטיבי כיום בסגמנט הספורט סדאן היוקרתיות PHEV, תמורתם תקבלו מכונית מנהלים יוקרתית מסובבת ראשים, תא הנוסעים המרווח בקטגוריה, תא המטען הנדיב בחבורה (נתון קריטי במכוניות פלאג-אין), וגם את יחידת הכח החזקה בסגמנט, המספקת ביצועים ספורטיבים מענגים (גם אם לא מכונית ספורט של ממש) המשולבים בצריכת דלק מדהימה, נוחות נסיעה גבוהה ואווירה מושלמת בתא הנוסעים. אם תוסיפו לזה גם את הבטיחות המושלמת של וולוו, נראה שיש כאן חבילה כוללת מעניינת במיוחד. אז נכון שהיא לא SUV ונכון שהיא גם לא גרמניה, אבל אם חשקה נפשכם במכונית מנהלים יוקרתית? אנחנו בהחלט ממליצים לכם לקחת אותה למבחן.



עוד ממבחני דרכים