מבחן דרכים: טויוטה פריוס פלאג-אין 2020 החדשה

77 ק"מ לליטר בממוצע? טעינת סוללות משקע ביתי בעלות של 4 שקלים בלבד? מיכל דלק שמספיק ל-1,100 ק"מ? טויוטה פריוס פלאג-אין החדשה מגיעה למבחן שבודק האם היא עומדת בכל ההבטחות השאפתניות לחיסכון בדלק והאם יש לה מה להציע גם מעבר?

ששי כהן 15 בדצמ, 2019
טויוטה פריוס פלאג-אין 2020

בשנת 2012 הגיעה לראשונה טויוטה פריוס פלאג-אין לארץ, והיתה למכונית ההיברידית הנטענת הראשונה בישראל. לצד הבשורה הטכנולוגית המרשימה, התקשתה המכונית החדשה לאמץ לקוחות, בעיקר בשל טווח נסיעה חשמלי מוגבל של 20 ק"מ, מחיר גבוה יחסית ומרכב שהציע 4 מקומות ישיבה בלבד, נתון אשר פוגע משמעותית בסיכויי החדרת מכונית משפחתית בשוק המקומי. אבל מאז עברו 7 שנים והחודש נחתה בארץ גרסת הפלאג-אין החדשה, עם מפרט מרשים והבטחה להתקדמות ענקית. האם הפעם הסיכוי שלה להצליח גבוה יותר? יצאנו לבדוק.

אם לא ממש התחברתם לעיצוב של הפריוס ההיברידית הרגילה, מגיעה גרסת ה-PHEV (פלאג-אין) החדשה ומציעה עיצוב הרבה יותר נעים לעין, עם חזית שמצוידת ביחידות תאורה מרשימות מסוג פרוג'קטור LED, הכוללות 4 פנסי LED בכל צד בעלי בקרת אור גבוה אוטומטי, המתאימים את עוצמת התאורה בהתאם למצב התנועה ומאפשרים פריסת אור משובחת ויעילה להפליא בשעות החשיכה. בנוסף, תמצאו גריל ופגוש בעיצוב שונה, המקנים לרכב הופעה נאה. בצידי הרכב מצוידת המכונית בחישוקי גלגלים "15 עם צמיגים בחתך גבוה, שאמנם נראים מעט קטנים ביחס לגודל המכונית, אולם מכוונים לחיסכון בדלק, פליטת מזהמים נמוכה ונוחות נסיעה גבוהה. בחלקה האחורי של המכונית עוצבו מחדש מכסה תא המטען, יחידות התאורה, הפגוש והספוילר, עם מראה עתידני משהו ומתחכם. בסה"כ מציעה הפריוס פלאג-אין עיצוב נאה וגם הצבע האדום העז של רכב המבחן ללא ספק מחמיא לה.


בתוך תא הנוסעים, מציעה המכונית את אותה סביבת נהג ונוסעים מוכרת של הפריוס הרגילה בשינויים קלים, כאשר גם כאן מדובר במכונית מרווחת להפליא, המצוידת מעתה גם בחמישה מושבים (במקום ארבעה בעבר), ומציעה תא נוסעים שימושי, עתיר אמצעי אחסון ונעים מאוד לישיבה. אמנם על הנייר מדובר במכונית עם בסיס גלגלים של 270 ס"מ המאפיין כיום משפחתיות רבות, אולם הודות לתכנון חכם, מדובר במכונית מרווחת מהממוצע. הדגם משווק בארץ ברמת גימור אחת הכוללת אבזור עשיר כסטנדרט, לרבות: מולטימדיה מקורית עם מסך "8 ומצלמת רוורס, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים, חימום מושבים קדמיים, קיפול מראות חשמלי, תצוגה עילית של נתוני הנסיעה על-גבי השמשה הקדמית, פנסי FULL-LED בחזית, פנסי LED אחוריים, כניסה והנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי ועוד. בסעיף התלונות: חבל שאין פתחי מיזוג אחוריים וגם למשטח טעינה אלחוטי לנייד לא היינו מתנגדים, ובסעיף השימושיות תמצאו תא מטען בנפח של 359 ליטר בלבד, שמספיק ללא ספק לשימושים יום-יומיים, אבל לא מתאים עבור אלו שאוהבים להעמיס.

טויוטה פריוס פלאג-אין 2020

חזית מעוצבת ונאה למראה. יחידות תאורה פרוג'קטור LED מתקדמות

בכל הקשור לבטיחות, מדובר גם במכונית בטוחה ביותר עם מפרט בטיחות מקורי מרשים הכולל: זיהוי רכבים בשטח מת, זיהוי רכבים חוצים מאחור, מערכת "טרום התנגשות" (PCS) מורחבת עם זיהוי הולכי רגל במהלך היום והלילה, זיהוי תמרורי דרך מורחב, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ומעבר אוטומטי לאור גבוה.

מתחת למכסה המנוע מצוידת הפריוס פלאג-אין ביחידה היברידית נטענת מתקדמת הכוללת מנוע בנזין 1.8 ליטר וצמד מנועים חשמליים, המפיקים הספק משולב של 122 כ"ס ומשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. יחד עם סוללת ליתיום-יון בהספק של 8.8 קילוואט, מציעה המכונית ביצועים נאים ונסיעה שקטה להפליא ברמה שחלק גדול ממכוניות יוקרה מתקשות לספק. אל אלו מצטרפים נוחות נסיעה משובחת, עם מתלים המתמודדים היטב עם האספלט הישראלי. לדעתנו, מדובר באחת המשפחתיות הנוחות והמפנקות ביותר בנסיעה, וגם בסעיף הביצועים, למרות שהתאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש עומדת על 11 שניות לא ממש מרגשות, הודות למומנט הנדיב שמספים המנועים החשמליים, מדובר במכונית זריזה למדי והרבה יותר ממה שמספרים הנתונים על הנייר.

טויוטה פריוס פלאג-אין 2020

לצד אלו מדובר כנראה גם במשפחתית ההיברידית החסכונית ביותר בארץ, כאשר הדור החדש מציע טווח נסיעה חשמלי אמיתי של 45 ק"מ ובמהירות עד 135 קמ"ש, שיחד עם מיכל דלק מלא מציעים טווח כולל שעשוי להגיע גם ל-1,100 ק"מ. טעינת הסוללה נעשית דרך עמדות טעינה בזמן של שעתיים בלבד, כאשר הרכב מסופק עם מטען ביתי המתחבר לשקע חשמל ביתי רגיל ומאפשר טעינה מלאה ב-3 שעות. עלות הטעינה אגב לפי מחירי החשמל  הנוכחיים עומדת על כ-4 שקלים בלבד ומאפשרת כאמור נסיעה של 45 ק"מ על חשמל בלבד. נהגים שאינם עוברים את הק"מ הנ"ל בממוצע ביום, יפגשו את תחנת הדלק לעתים רחוקות בלבד. נהגים שנוסעים סביב הממוצע, יגלו צריכת דלק שעשויה להגיע ל-55-60 ק"מ לליטר בממוצע, ונהגים שנוסעים הרבה, עדיין יהנו מטווח נסיעה שחוצה בקלות את ה-30 ק"מ לליטר. במהלך ימי המבחן, ביצענו עם המכונית יותר מ-600 ק"מ, שלכאורה לא לשם מכוונת המכונית והשגנו יותר מ-35 ק"מ לליטר!

טויוטה פריוס פלאג-אין 2020

 

לטובת בעלי המכונית יש גם את אפליקציית ה-EV-Edge שמציעה עשרות עמדות טעינה ברחבי הארץ (עם צפי להקמה של 900 עמדות בשנה הקרובה), עימם תוכלו להטעין את הרכב גם לאחר שהתרחקתם מהבית (ובמידה שלא תרצו לבזבז בנזין…), אולם הפריסה שלהן היא כרגע בעיקר באזור המרכז וסביר שבעיקר בעלי רכב 100% חשמלי ישתמשו בהם, משום שבמקרה של הפריוס PHEV, גם לאחר שסיימתם את הסוללה תוכלו לנהוג על "היברידי רגיל" ועדיין חסכוני.

טויוטה פריוס פלאג-אין 2020

שווה את הכסף?

בסיכומו של מבחן, טויוטה פריוס פלאג-אין החדשה היא מכונית כמעט מושלמת לדעתנו. היא מרווחת מאוד למשפחה, מאובזרת ובטיחותית, מציעה נוחות נסיעה שעולה על רכבי פרימיום רבים, שקטה בצורה יוצאת דופן, זריזה ומעל לכל חסכונית בטירוף. גם העיצוב שלה החיצוני הרבה יותר נעים לעין, והיחידה ההיברידית PHEV ללא ספק כבר בשלה, יעילה וקלה מאוד לתפעול, אבל במחיר של 164,900 שקל (כולל כבל טעינה לשקע ביתי רגיל), מדובר במחיר שלצערנו יבריח את מרבית הלקוחות הפוטנציאלים לעבר שלל רכבי הפנאי. מי שעדיין לא נכנע לאופנת הג'יפונים ומתכנן רכישת רכב חדש בתקציב דומה, כדאי מאוד שייקח את הרכב לנסיעת מבחן. החוויה מובטחת.




עוד ממבחני דרכים