מבחן דרכים: טויוטה פריוס 2019 המחודשת

טויוטה פריוס המחודשת ל-2019 זוכה לעיצוב חיצוני קצת פחות עתידני והרבה יותר נעים לעין, אבזור משודרג והבטחה להיות ההיברידית החסכונית בשוק עם 30 ק"מ לליטר. יצאנו לבדוק איך זה מתורגם על הכביש במציאות.

ששי כהן 04 ביול, 2019
טויוטה פריוס 2019

קצת יותר מ-3 שנים לאחר שנחת כאן הדור הנוכחי (והרביעי) של טויוטה פריוס, המכונית ההיברידית הפופולרית ביותר בעולם, שמתגאה בדור הנוכחי שלה ביחידת הכח ההיברידית המבטיחה את היעילות הגבוהה בעולם למנוע בנזין, החלה יוניון מוטורס היבואנית בישראל בשיווק הדגם המחודש ל-2019, שזכה למתיחת פנים מקיפה והבטחה לנתוני צריכת הדלק הטובים ביותר בקרב המכוניות ההיברידיות בישראל (לא כולל דגמי פלאג-אין) עם הבטחה לעד 30.3 ק"מ לליטר בממוצע. מה יש לה להציע? יצאנו לבדוק.


דור 4.5

החדשה העיקרית בדגם המחודש נוגע לעיצוב החיצוני, שזוכה כעת להופעה קצת יותר מעודנת, פחות עתידנית כפי שלאורך השנים הציעה הפריוס ובעיקר עם עיצוב קל יותר לעיכול שאולי ירחיב לה את קהל הלקוחות, שנוהר בימים אלו לדגמים היברידים אחרים המציעים עיצוב שגרתי יותר ופחות מתחכם. במסגרת מתיחת הפנים, זוכה הרכב לחזית מחודשת ונאה יותר למראה, הכוללת גם יחידות תאורה ראשיות בטכנולוגיית LED מלאה בעיצוב חדש. בצידי הרכב מוצעת המכונית לראשונה ברמת הגימור הגבוהה " קומפורט" עם חישוקי "17 קלים וספורטיבים למראה, וגם חלקה האחורי של המכונית זכה לעדכון משמעותי עם עיצוב מחודש ויחידות תאורה בעיצוב שונה (נמתחות לרוחב במקום לגובה), מה שפותר גם את בעיית עדינות הפנסים של הדגם היוצא, שבמכות קלות לפגוש האחורי נשברו ונזקקו להחלפות מיותרות.

טויוטה פריוס 2019

פריוס דור 4.5 מול דור 2 (הראשון ששווק בישראל)

תא נוסעים

בתוך תא הנוסעים, מדובר באותה פריוס מוכרת, הזוכה לעדכונים קוסמטים קלים, תוספת של משטח טעינה אלחוטי לסמארטפון ומיקום נח יותר של מתגי חימום המושבים (בדגם המאובזר). אבזור הרכב כולל כסטנדרט לוח שעונים דיגיטלי מלא, מערכת מולטימדיה Toyota Touch2 מקורית עם מסך "7 שאמנם קלה לתפעול אך מרגישה קצת מיושנת, מצלמת רוורס, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים, כניסה והנעה ללא מפתח, קיפול מראות חשמלי, חיישן אורות, משטח טעינה אלחוטית, חישוקי גלגלים קלים "15 ועוד, כאשר רמת הגימור הגבוהה יותר " Comfort" הנבחנת כאן, כוללת בנוסף חיישן גשם, חישוקי "17, חימום מושבים קדמיים, תצוגה עילית של נתוני הנסיעה על השמשה הקדמית ומראה פנימית מונעת סינוור.

טויוטה פריוס 2019

מעבר לכך, מדובר בתא נוסעים איכותי, הנדסת האנוש מצוינת, המרווח נאה לחמישה נוסעים (בסיס גלגלים של 270 ס"מ) וגם נפח תא המטען מרשים עם 502 ליטר ודלת חמישית שימושית. מה חסר לנו? אין פתחי מיזוג אחוריים וניווט WAZE יחד עם אפליקציית PANGO וכמה אפליקציות נוספות דורש תוספת תשלום של 990 שקל סבירים בהחלט.

טויוטה פריוס 2019

תא מטען בנפח מרשים של 502 ליטר ודלת חמישית שימושית.

בטיחותית יותר

בכל הנוגע לבטיחות, מצוידת הפריוס בחבילת בטיחות מקורית כסטנדרט הכוללת: התרעת שמירת מרחק כולל זיהוי הולכי רגל עם בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית (שקצת צפצפה לנו יתר על המידה), מערכת החלפת אורות אוטומטית, זיהוי תמרורים בלוח השעונים, בקרת שיוט אדפטיבית ושדרוג בדגם המחודש עם מערכת זיהוי רכבים בשטח מת ומערכת זיהוי רכבים חוצים מאחור.

טויוטה פריוס 2019

חסכונית?

על הכביש מדובר באותה פריוס נעימה לנהיגה, המציעה נהיגה שקטה למדי ובידוד מוצלח של רעשי מנוע וחוץ, כל עוד ולא תרמסו את דוושת הגז ותנסו לסחוט ביצועים שלא לשם כך פותחה המכונית. אלו שדווקא כן מחפשים קצת ריגוש בנסיעה, יוכלו להעביר בבורר מצבי הנהיגה למצב " power" ולסחוט את כל 122 כ"ס של יחידת הכח ההיברידית (מנוע 1.8 ליטר בנזין ומנוע חשמלי), המספקת ביצועים זריזים יחסית עם 10.8 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ותחושה של מכונית זריזה יחסית ממה שמספקים הנתונים על הנייר. נוחות הנסיעה לרוב גבוהה, אך נדמה שמי שיקח דווקא את גרסת האקטיב הפשוטה יותר, הנועלת חישוקי "15 וצמיגים עם "בשר" יותר, יהנה מנסיעה קצת יותר נינוחה על-חשבון מראה חיצוני מופנם יותר. בסעיף צריכת הדלק, הציגה המכונית 20.8 ק"מ לליטר בממוצע הימי המבחן, אך חובבי הפריוס המושבעים שנוהגים לפי כללי החיסכון בדלק, יהנו מנתונים יפים עוד יותר (בחלק מהמבחן ראינו גם צריכת דלק של 24 ק"מ לליטר במחשב הדרך).


החל מ-139,900 שקל

למרות שמדובר במכונית ההיברידית הנמכרת בעולם, המכירות של טויוטה פריוס בעולם נמצאות בשנים האחרונות בירידה, ולא בגלל שהיא לא מכונית טובה, להיפך: מדור לדור היא משתפרת והופכת לטובה עוד יותר. הסיבה העיקרית שלה היא שהצלחת הדגם (הנחשב גם למכונית ההיברידית הראשונה בעולם בייצור המוני) גררה שלל "חיקויים" של יצרני רכב בעולם שזיהו את הצלחת הדגם ומציעים כיום שלל דגמים היברידים משפחתיים שנוגסים בעקביות במכירות הפריוס, כולל אפילו תחרות מבית עם הקורולה ההיברידית החדשה שהפכה לדגם הנמכר ביותר בישראל כיום. מתיחת הפנים של הפריוס ל-2019 הפכה את הרכב לנאה ובטיחותי יותר, וגם בסעיף הדלק נרשם שיפור נוסף, אך כשלצידה באולם התצוגה עומדת הקורולה החדשה עם מחיר נמוך יותר, נדמה שהלקוחות יעדיפו את האחות הצעירה במשפחה. לפחות המחיר לא התייקר ומתחיל ב-139,900 שקל לגרסת האקטיב ו-146,900 שקל לגרסת הקומפורט הנבחנת כאן.


עוד ממבחני דרכים