מבחן דרכים: טויוטה קורולה 2020 בנזין 1.6 ליטר

העלאת המס הצפויה בינואר הקרוב למכוניות ההיברידיות, עשויה להפוך בשנה הקרובה דווקא את גרסת הבנזין של טויוטה קורולה להיות הפופולרית יותר בארץ. אנחנו מקווים שלא זה יהיה המצב, ולא בגלל שהיא לא טובה.

ששי כהן 23 בנוב, 2019
טויוטה קורולה 2020 בנזין 1.6

מספר חודשים בודדים לקח לטויוטה קורולה החדשה להסתער על השוק המקומי ולזכות בכתר "המכונית הנמכרת ביותר בישראל". בעידן בו מרבית הלקוחות מעדיפים ג'יפון, מוכיחה הקורולה שהיא עדיין אחד ממותגי הרכב החזקים ביותר בארץ, ודור חדש ומתקדם שלה שמגיע ב-3 תצורות מרכב, כולל לראשונה גם גברסת סדאן היברידית, מצליח למכור כאן יותר מ-12,000 מכוניות ב-7 חודשי השיווק הראשונים, כאשר כמעט 90% מהם בגרסאות ההיברידיות שלה.


אבל לצד ההצלחה המרשימה בשיווק הדגם, החיסכון המשמעותי בצריכת דלק של הלקוחות (פרטיים וציי רכב) וזיהום האוויר הנמוך יותר של המכוניות, במשרד האוצר ורשות המסים הרבה פחות מתלהבים מהצניחה מהכנסות המיסוי (מס רכישה ודלק) והצלחת הדגמים ההיברידים בארץ (כולל המתחרות מבית יונדאי וקיה), שולחת אותם לחשב מסלול מחדש ולעדכן את המיסוי הירוק שיהיה ירוק יותר למדינה (ירוקים=דולרים) והרבה פחות לסביבה. אם באירופה קונסים את היצרניות על זיהום יתר, אז בארץ קונסים את הצרכנים על ידידותיות יתר לסביבה. אם לא יהיו הפתעות של הרגע האחרון, בחודש ינואר 2020 יכנס לתוקף המיסוי הירוק המעודכן, שעתיד להקפיץ בשלב הראשון את מס הרכישה של הדגמים ההיברידים מקבוצת זיהום 2 מ-30% ל-45%, במהלך שעשוי לייקר משמעותית את הדגמים הנ"ל, וחלילה להפוך אותם להרבה פחות רלוונטים לשוק המקומי בשנה הקרובה. אם זה אכן יקרה, עשויה דווקא גרסת הבנזין של הקורולה להפוך להיות פופולרית יותר בארץ במקום ההיברידית. מה יש לה להציע? יצאנו לבדוק.

הקורולה 1.6 ליטר בנזין היא האחות הקצת פחות מוצלחת במשפחת הקורולה החדשה. לצידן של גרסת ההאצ'בק המפתה והסטיישן השימושית והסדאן ההיברידית שמשכה את מרבית המכירות, הסתפקה גרסת הבנזין רק ב-10% מהמכירות, ואפילו מבצעי "דלק לשנה במתנה" לא גרמו להסתערות הלקוחות, מכיוון שהגרסה ההיברידית נמכרת במחיר זהה ומציעה הרבה יותר חיסכון בדלק, לצד חווית נהיגה שקטה ונעימה יותר.

חיצונית, מדובר באותו עיצוב מוכר ונאה של גרסת הסדאן ההיברידית, שלמעט הכיתוב בצדדים "Hybrid" ולוגו יצרן רגיל ולא בצבע כחול מדובר במכוניות זהות. כניסה לתא הנוסעים חושפת גם כאן את אותו עיצוב מוכר, אך הדגם משווק בארץ לעת עתה ברמת הגימור הנמוכה "SUN" הזהה לגרסה ההיברידית הבסיסית למעט התנעה עם מפתח במקום בכפתור. מעבר לכך, מדובר באותה אווירה נעימה בתא הנוסעים, איכותית למדי ועם אבזור נדיב יחסית שכולל מולטימדיה עם מסך מגע "9, מצלמת רוורס, ניווט WAZE, קיפול מראות חשמלי, חישוקי גלגלים קלים "16, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, חיישן אורות ובלם יד חשמלי.

טויוטה קורולה 2020

אבזור הבטיחות נדיב וכולל התראת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, התראת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי של ההגה, החלפת אורות אוטומטית, זיהוי תמרורי נהיגה, בקרת שיוט אדפטיבית, 7 כריות אוויר ולמכונית ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק.

גרסת הבנזין מצוידת במנוע 1.6 ליטר המפיק 132 כ"ס ו-16.2 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. על הכביש, מדובר במכונית נעימה למדי לנהיגה ביחס למכוניות בנזין מקבילות, וכאשר לא תנסו ללחוץ אותה לספק ביצועים אז היא תהיה גם שקטה למדי. ביחס לגרסה ההיברידית מדובר גם במכונית מעט יותר זריזה, עם תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-10.2 שניות (11 ש' בגרסה ההיברידית), לצד מהירות מרבית של 190 קמ"ש (תוספת של 10 קמ"ש) שלא ממש רלוונטית לארץ. אל אלו מצטרפים נוחות נסיעה טובה למדי במרבית סוגי האספלט בארץ, אך נהגים ממהרים שאוהבים ללחוץ על הגז, ימצאו מכונית מעט רועשת. בסעיף הדלק הציגה המכונית צריכת דלק שנעה סביב ה-12 ק"מ לליטר בממוצע בימי המבחן, בתנאים לא ממש מאומצים ומשולבים עם נהיגה בכבישים מהירים, נתונים ממוצעים לגרסאות בנזין.

טויוטה קורולה 2020

שווה את הכסף?

במחיר של 132,900 שקל בו מוצעת כיום טויוטה קורולה 1.6 ליטר בנזין, מדובר במחיר הזהה לגרסה ההיברידית שמציעה תמורה טובה הרבה יותר לכסף. יחד עם זאת, אם אכן יכנס המיסוי הירוק המעודכן לתוקף בינואר הקרוב, במהלך שעשוי לייקר את הגרסה ההיברידית משמעותית (יש הטוענים גם ל-145,000 שקל), עשויה הקורולה בנזין להפוך להיות רלוונטית הרבה יותר בארץ ולתפוס את מקומה של הגרסה ההיברידית, ולמעשה להחזיר אותנו לאחור. לא שמדובר במכונית רעה חלילה. הקורולה בנזין בהחלט מכונית טובה ולא נופלת ממרבית המתחרות הטבעיות שלה, אבל ביחס לגרסה ההיברידית הנעימה יותר לנהיגה, חסכונית משמעותית בדלק והרבה יותר ידידותית לסביבה, מדובר בעסקה פחות טובה. אנחנו מעריכים שבסופו של דבר, גם אם המיסוי יעלה בינואר, בשל החשיבות של מכירות הדגמים ההיברידים של יוניון מוטורס היבואנית, וקשריה הטובים עם היצרן, סביר שהדגם יתייקר בסופו של דבר בכמה אלפי שקלים בודדים, מה שעשוי בהחלט להשאיר אותו רלוונטי בשוק המקומי גם בשנה הקרובה.



עוד ממבחני דרכים