מכוניות 100% חשמליות הן מחזה נדיר עדיין בכבישי ישראל. למרות כל הרעש התקשורתי, המיסוי הירוק ושלל הבטחות מומחים על תחילתה של המהפכה החשמלית, פגישה במכונית חשמלית היא עדיין אירוע נדיר בישראל 2019. יחד עם זאת, בשקט בשקט (בכל זאת מדובר ברכבים חשמליים…) החלו לנחות לאחרונה שלל דגמים שאמורים להתחיל סוף סוף את המהפכה. רנו זואי בגרסת טווח מוארכת ומוזלת לקטגוריית הסופר-מיני, יונדאי איוניק חשמלית למשפחתיות, וגם יגואר i Pace החשמלית – נציגה ראשונה בסגמנט ה-SUV היוקרתי, אותה לקחנו הפעם למבחן.
מדהימה
מפגש במציאות עם ה-i Pace הוא כמעט עוצר נשימה: מרכב SUV מרהיב בסגנון "קופה 5 דלתות", חישוקי 20 אינץ' ספורטיביים בצבע שחור, ידיות פתיחת דלתות נשלפות חשמלית המשתלבות בדופן הדלת, פנסי LED צרים וכונס אוויר גדול שמנסה להקנות לרכב תחושה של מכונית פחות עתידנית (למרות שאין שם באמת פתח לזרימת אוויר…). בשורה התחתונה, מכונית מסובבת ראשים ואפילו צבע האפור "ליסינג" של רכב המבחן, לא הצליח לפגוש במראה הנחשק. יותר מ-80 שנה מצטיינת יגואר בעיצוב מכוניות ספורטיביות שהיופי שלהן נשאר רלוונטי גם אחרי עשרות שנים, ונראה שגם היגואר הזאת תישאר יצירת מופת שנים רבות קדימה.
מרווחת
מרכב ה-5 דלתות קופה בעל הצללית הנמוכה יחסית של הרכב מצליח גם להטעות: למרות שמדובר במכונית לא גבוהה עם 1.56 מטר גובה, מדובר במכונית גדולה למדי במציאות, עם 4.68 מטר אורך ורוחב של 2.01 מטר, (גדולה למשל מאאודי Q5 או וולוו XC60). למי שחושש מסעיף הגובה, (פרמטר חשוב ביותר לרוכשי ה-SUV), נוסיף שעדיין מדובר במכונית גבוהה יחסית, עם כניסה ויציאה נוחים ביותר מהרכב, ותנוחת נהיגה גבוהה יחסית על הכביש, הניתנת גם למשחק בעוד כמה ס"מ הודות למתלי אוויר מתכווננים. עם בסיס גלגלים מכובד של 299 ס"מ, מדובר גם בתא נוסעים מרווח מאוד לחמישה נוסעים, ושלא על חשבון תא המטען שמציע נפח של 656 ליטר, או 1,453 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים.
הייטקית
התמקמות במושב הנהג חושפת סביבת נהג ונוסעים מודרנית ונאה מאוד לשהייה. מושבי העור נוחים, איכותיים ותומכים, איכות החומרים וההרכבה ללא דופי ואל אלו מצטרפים דשבורד מפתה הכולל לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 וצמד מסכים נוספים המשרתים את מרבית מערכות הרכב ומצמצמים דרמטית את כמות המתגים בחלל הנוסעים. האבזור עשיר כסטנדרט וכולל חלונות קדמיים עם סינון קרינה IR, תא מטען חשמלי, כניסה והתנעה ללא מפתח, חיישני חניה 360 מעלות, מושבי ספורט עם ריפוד עור, מושבים קדמיים חשמליים, מחוממים ועם זכרונות, מולטימדיה הכוללת מערכת שמע יוקרתית של Meridian, פנסי LED היקפיים, חישוקי "20 ועוד, כאשר האבזור הבטיחותי מלא וכולל התרעה על שמירת מרחק עם בלימה אוט', התרעה על סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי, התרעת שטח מת במראות, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת ערנות הנהג, 6 כריות אוויר ועוד.
גג זכוכית פנוראמי ללא וילון !
רכב המבחן שהגיע ברמת הגימור הגבוהה HSE, כלל גם גג זכוכית פנוראמי ענק שמכניס המון אור לתא הנוסעים ותורם לאווירה מיוחדת ויוקרתית, אך אינו כולל וילון להסתרה בשעת הצורך. מדובר בגג זכוכית המצויד בזכוכית כהה במיוחד ואף חוסמת קרינת אינפרא אדום, שהצליחה להשאיר באופן ראוי להערכה את השמש והקרינה מחוץ לתא הנוסעים, אך מעניין יהיה לראות איך זה יתבטא גם בשמש ישראלית קיצית.