מבחן דרכים: יגואר i Pace החשמלית

ברוכים הבאים ל-2025…נהיגה ביגואר i-Pace החשמלית, מדגימה כבר היום כיצד יראה שוק ה-SUV בעוד כמה שנים בודדות, עם חווית נהיגה מדהימה והוצאות אחזקה זולות מקטנוע… אם ככה נראה העתיד בעולם הרכב, אנחנו מרוצים.

ששי כהן 01 במרץ, 2019
יגואר i Pace

מכוניות 100% חשמליות הן מחזה נדיר עדיין בכבישי ישראל. למרות כל הרעש התקשורתי, המיסוי הירוק ושלל הבטחות מומחים על תחילתה של המהפכה החשמלית, פגישה במכונית חשמלית היא עדיין אירוע נדיר בישראל 2019. יחד עם זאת, בשקט בשקט (בכל זאת מדובר ברכבים חשמליים…) החלו לנחות לאחרונה שלל דגמים שאמורים להתחיל סוף סוף את המהפכה. רנו זואי בגרסת טווח מוארכת ומוזלת לקטגוריית הסופר-מיני, יונדאי איוניק חשמלית למשפחתיות, וגם יגואר i Pace החשמלית – נציגה ראשונה בסגמנט ה-SUV היוקרתי, אותה לקחנו הפעם למבחן.


מדהימה

מפגש במציאות עם ה-i Pace הוא כמעט עוצר נשימה: מרכב SUV מרהיב בסגנון "קופה 5 דלתות", חישוקי 20 אינץ' ספורטיביים בצבע שחור, ידיות פתיחת דלתות נשלפות חשמלית המשתלבות בדופן הדלת, פנסי LED צרים וכונס אוויר גדול שמנסה להקנות לרכב תחושה של מכונית פחות עתידנית (למרות שאין שם באמת פתח לזרימת אוויר…). בשורה התחתונה, מכונית מסובבת ראשים ואפילו צבע האפור "ליסינג" של רכב המבחן, לא הצליח לפגוש במראה הנחשק. יותר מ-80 שנה מצטיינת יגואר בעיצוב מכוניות ספורטיביות שהיופי שלהן נשאר רלוונטי גם אחרי עשרות שנים, ונראה שגם היגואר הזאת תישאר יצירת מופת שנים רבות קדימה.

יגואר i Pace

חזית חתולית טיפוסית. פנסי LED, כונס אוויר בכאילו

מרווחת

מרכב ה-5 דלתות קופה בעל הצללית הנמוכה יחסית של הרכב מצליח גם להטעות: למרות שמדובר במכונית לא גבוהה עם 1.56 מטר גובה, מדובר במכונית גדולה למדי במציאות, עם 4.68 מטר אורך ורוחב של 2.01 מטר, (גדולה למשל מאאודי Q5 או וולוו XC60). למי שחושש מסעיף הגובה, (פרמטר חשוב ביותר לרוכשי ה-SUV), נוסיף שעדיין מדובר במכונית גבוהה יחסית, עם כניסה ויציאה נוחים ביותר מהרכב, ותנוחת נהיגה גבוהה יחסית על הכביש, הניתנת גם למשחק בעוד כמה ס"מ הודות למתלי אוויר מתכווננים. עם בסיס גלגלים מכובד של 299 ס"מ, מדובר גם בתא נוסעים מרווח מאוד לחמישה נוסעים, ושלא על חשבון תא המטען שמציע נפח של 656 ליטר, או 1,453 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים.

יגואר i Pace

הייטקית

התמקמות במושב הנהג חושפת סביבת נהג ונוסעים מודרנית ונאה מאוד לשהייה. מושבי העור נוחים, איכותיים ותומכים, איכות החומרים וההרכבה ללא דופי ואל אלו מצטרפים דשבורד מפתה הכולל לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 וצמד מסכים נוספים המשרתים את מרבית מערכות הרכב ומצמצמים דרמטית את כמות המתגים בחלל הנוסעים. האבזור עשיר כסטנדרט וכולל חלונות קדמיים עם סינון קרינה IR, תא מטען חשמלי, כניסה והתנעה ללא מפתח, חיישני חניה 360 מעלות, מושבי ספורט עם ריפוד עור, מושבים קדמיים חשמליים, מחוממים ועם זכרונות, מולטימדיה הכוללת מערכת שמע יוקרתית של Meridian, פנסי LED היקפיים, חישוקי "20 ועוד, כאשר האבזור הבטיחותי מלא וכולל התרעה על שמירת מרחק עם בלימה אוט', התרעה על סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי, התרעת שטח מת במראות, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת ערנות הנהג, 6 כריות אוויר ועוד.

גג זכוכית פנוראמי ללא וילון !

רכב המבחן שהגיע ברמת הגימור הגבוהה HSE, כלל גם גג זכוכית פנוראמי ענק שמכניס המון אור לתא הנוסעים ותורם לאווירה מיוחדת ויוקרתית, אך אינו כולל וילון להסתרה בשעת הצורך. מדובר בגג זכוכית המצויד בזכוכית כהה במיוחד ואף חוסמת קרינת אינפרא אדום, שהצליחה להשאיר באופן ראוי להערכה את השמש והקרינה מחוץ לתא הנוסעים, אך מעניין יהיה לראות איך זה יתבטא גם בשמש ישראלית קיצית.

יגואר i Pace

צילום: משה נרקיס

יונק ממשפחת החשמליים…
יגואר i Pace מבוסס על שלדה חדשה שפותחה במיוחד עבור הדגם, הכוללת מרכב חזק וקל יחסית ואחסון של הסוללות מתחת לרצפת הרכב, התורמים למרכז כובד נמוך וחלוקת משקל מצוינת של 50:50, המאפיינת לרוב מכוניות ספורט ותורמת להתנהגות כביש ספורטיבית מהנה. על הכביש מדובר ביגואר טורף אשר מזנק מהמקום בדרמטיות כאילו מדובר היה בפורשה 911, מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב- 4.8 שניות ומייצר תאוצות כאילו היה מטוס על מסלול המראה באופן שאינו מוכר גם ממכוניות ספורט קיצוניות… עם הספק כולל של 400 כ"ס מצמד המנועים החשמליים, ומומנט עוקר הרים של 71 קג"מ, המתקבל כבר מ-0 סל"ד, מצאנו את עצמנו משתעשעים בזינוק דרמטיים מהמקום, שעשויים לגרום סחרחורת קלה למי שאינו מורגל. היגואר החשמלית מהנה מאוד לנהיגה, ספורטיבית באופייה, ובעלת אחיזת כביש פנטסטית, שתאפשר לכם נהיגה חוויתית גם בכבישים הרריים מפותלים, כאילו היתה רכב ספורט נמוך, בין השאר הודות גם להנעה כפולה המשפרת את יציבות הרכב ואחיזת הכביש. יחד עם מתלי אוויר בדגם המבחן, מדובר היה גם במכונית נוחה להפליא, מפנקת ורכה רוב הזמן, אך גם קשיחה מספיק בשעת הצורך, כשלקינוח הכל נעשה בשקט מוחלט הודות להנעה החשמלית, עם בידוד רעשים מצוין וללא דרמות.
יגואר i Pace

צילום: משה נרקיס

חרדת טעינה
עם טווח נסיעה מוצהר של 470 ק"מ ביו טעינות לפי תקן ה-WLTP המחמיר, נראה שהיגואר החשמלית עשויה להשאיר את חרדת טווח הנסיעה עבור 85% מהאוכלוסיה מחוץ לתפריט. יבואן יגואר התגאה בהשקת הדגם כשנסעו ממרכז הארץ לאילת ללא צורך בעצירה לטעינת הסוללות, וכאשר הרכב הגיע לאילת, הצביע מחשב הדרך על יתרה של 24% בסוללות השווים לטווח של 93 ק"מ שנותר לפני טעינה. כך או כך, עד שיפרסו בארץ רשת נורמלית של תחנות טעינה מהירה, נדמה שאף לקוח לא יעז להסתכן ולנסוע עם הדגם לאילת. קפיצה מהמרכז לצפון וחזרה בנהיגה רגועה וללא ניסיון לסחיטת הביצועים, צפויה כנראה להתבצע ללא חרדות מיותרות. הדגם מסופק ללקוחות עם עמדת טעינה יעודית בשווי 6,000 שקל הכלולה במחיר הרכב, המאפשרת טעינה של 80% מהסוללה תוך 10 שעות, או 100% טעינה ב-13 שעות. במקביל, החלה פריסת עמדות טעינה ציבוריות מהירות (זרם ישר DC) בעלות הספק של 50 או 100 קוט"ש, המאפשרות טעינה של עד 270 ק"מ בתוך שעה בלבד. עלות טעינה ביתית של הסוללות עומד כיום על פחות מ-60 שקל ! – חיסכון אדיר בהוצאות הדלק, וגם מרווח הטיפולים של הרכב עומד על אחת לשנתיים בעלויות מגוחכות.
יגואר i Pace
אהבנו?
בהחלט כן. יגואר i Pace החשמלית חנכה סגמנט חדש בארץ (SUV יוקרתי חשמלי), המציע עיצוב משובח כפי שיגואר יודעים לעשות באופן מסורתי, חווית נהיגה מענגת הכוללת שילוב נדיר של ביצועים מעולם הספורט עם נוחות נסיעה מפנקת, בטיחות מושלמת ועלויות אחזקה מצחיקות הזולות מאחזקת מכונית מיני.  במחיר החל מ-454,000 שקל לדגם הכניסה או 508,000 שקל לרכב המבחן, מדובר אמנם לצערנו ברכב שלא נגיש לרובנו, אך עדיין עם תג מחיר שמקובל בהחלט בסגמנט ה- SUV היוקרתיים הגדולים, ובמבחן החוויה,מציעה יגואר החשמלית חווית נהיגה שקפצה ליגה מול כל SUV עם הנעת בנזין או דיזל. המהפכה החשמלית בשוק היוקרה החלה, ולשמחתנו קל יהיה להתרגל ולאהב אותה.



עוד ממבחני דרכים