מבחן דרכים: יונדאי טוסון 2021 החדש

אחרי יותר מ-42 אלף מכוניות שנמסרו כאן מהדור היוצא, מתחדש יונדאי טוסון בדור 4 הכולל עיצוב מפתה יותר, תא נוסעים בניחוח פרימיום וחבילת בטיחות משודרגת, אך עדיין ללא תגבור חשמלי למנועים. האם ימשיך לככב כאן במספרים מרשימים גם בדור החדש?

ששי כהן 24 במאי, 2021
יונדאי טוסון 2021 החדש

יותר מ-66,000 טוסונים נמכרו בארץ !

יונדאי טוסון הוא אחד מרכבי הפנאי שאחראים למהפכת הג'יפונים בארץ. כבר ב-2004 שנחת הדור הראשון שלו כאן, הוא הציע לראשונה אפשרות להתקדם לג'יפון משפחתי במחיר נמוך המקביל למכונית מנהלים וההצלחה לא אחרה לבוא: 10,150 מכוניות מהדור הזה עלו כאן לכבישים. הדור השני שנחת כאן ב-2010 וענה לשם "יונדאי IX35" נכנס לשוק בשל יותר אבל כבר גם תחרותי יותר ובסה"כ מכר כאן 14,140 מכוניות. ב-2015 הושק הדור השלישי של הטוסון, שיחד עם קיה ספורטאז' גרמו למהפכה שכמעט הכחידה את סגמנט מכוניות המנהלים והפכו את הג'יפונים "למשפחתית" החדשה של ישראל. בדור הזה הגיע הטוסון למכירות שיא של 42,133 מכוניות בארץ ובשנים 2016-2017 היה לדגם השלישי הנמכר ביותר בישראל. גם בשנה החולפת, כשהוא היה כבר וותיק ובשוק עמוס מתחרים, זכה הטוסון ל-4,807 מסירות ומקום 9 בדירוג בדגמים הנמכרים ביותר בארץ.

דור 4

הדור החדש של הטוסון שפותח על שלדה חדשה, מיישר קו עם שפת העיצוב החדשה של יונדאי ומציע הופעה הרבה יותר אטרקטיבית למראה, עם מראה מודרני עם נגיעות ספורטיביות וסבכה קדמית הכוללת שילוב של יחידות התאורה ליום כחלק מעיצוב הגריל המקנים לו מראה מיוחד. הדגם אף צמח קלות במידות עם 4.5 מטר לאורך, 1.86 מטר לרוחב וגובה של 1.65 מטר, אך הודות לעיצוב המתקדם, הוא נראה אפילו מעט יותר קומפקטי וידידותי למשתמש מהדור היוצא. נפח תא המטען נדיב ועומד על כ-515 ליטר וכל רמות הגימור מגיעות עם אבזור חיצוני הכולל חישוקי גלגלים קלים ("17-"19), שמשות אחוריות מושחרות, כניסה והנעה ללא מפתח, מצלמת רוורס וחיישני רוורס. באופן קצת מרגיז לעידן הנוכחי, רק בגרסת ה-Elite הבכירה תמצאו תאורה היקפית מסוג LED, כאשר שאר רמות הגימור מגיעות רק עם תאורת יום קדמית מסוג LED.

יונדאי טוסון 2021 החדש

איכותית יותר

כניסה לקבינה חושפת תא נוסעים חדש לחלוטין, המציג קפיצת מדרגה מול הדור היוצא ויישור קו עם דגמי "הפרימיום" של היצרן, כמו הסונטה והסנטה פה החדשים, עם עיצוב הרבה יותר מודרני ונעים לעין ואיכות חומרים והרכבה משופרים. החל מרמת הגימור השניה תקבלו לראשונה בטוסון גם לוח שעונים דיגיטלי "10.25 הניתן להתאמה אישית בהתאם לבחירה בבורר מצבי הנהיגה (רגיל/ חסכוני/ ספורט), והחל מרמת הגימור השלישית מחליפים את ידית ההילוכים המסורתית גם מתגים אלקטרונים להעברת ההילוכים. בכל רמות הגימור תמצאו מולטימדיה מקורית עם מסך מגע "8 התומכת באנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי וכל הקונסולה המרכזית מצופה שחור מבריק, גימיק התורם למראה יוקרתי יותר, אך גם צובר יותר אבק ורואים עליו טביעות אצבעות. בנוסף, מרבית המתגים בקונסולה הזו הפכו להיות מסוג מגע, אך השימוש בהם נוח והנדסת האנוש טובה. בכל רמות הגימור תמצאו גם קיפול מראות חשמלי, בקרת אקלים עם 3 אזורים ופתחי מיזוג אחוריים, תאורת אווירה ב-64 גוונים לבחירה, שלל יציאות USB הפזורות בתא הנוסעים, חיישני אורות וגשם, משענות יד מרכזיות מלפנים ומאחור ועוד. רכב המבחן שהגיע ברמת הגימור "Luxury" (אחת לפני הבכירה), כלל גם גג זכוכית פנורמי עם וילון חשמלי ומשטח טעינה אלחוטי לנייד. רמת הגימור הבכירה "ELITE" כוללת גם מושבי עור, מושב נהג חשמלי וחימום מושבים קדמיים.

יונדאי טוסון 2021 החדש

בטיחות משודרגת

הטוסון החדש מתקדם שלב נוסף בבטיחות וכולל כסטנדרט: התרעת שמירת מרחק (כולל זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי) עם בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, התרעת שטח מת במראות הצד, החלפת אורות אוטומטית, זיהוי תמרורי מהירות, התרעה על תנועה חוצה מאחור ו-7 כריות אוויר (כולל אחת מרכזית בין שני המושבים הקדמיים). חבל רק שבקרת שיוט אדפטיבית תמצאו רק ב-2 רמות הגימור הבכירות. הדגם החדש טרם נבחן במבחן הריסוק האירופאי של EuroNcap.

על הכביש

למעט גרסת הבסיס שמצוידת במנוע אטמוספרי 2.0 ליטר 156 כ"ס מיושן יחסית, שמיועדת בעיקר לציי רכב ולמוגבלי תקציב שרוצים את הטוסון, כל שאר דגמי הטוסון בארץ מצוידים במנוע הטורבו 1.6 ליטר המוכר של היצרן, שעושה שדרוג קליל בדור החדש וזוכה להספק של 180 כ"ס ומומנט מרבי של 27 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים והנעה קדמית. למרות תהליך "החשמול" שעובר על תעשיית הרכב, לא תמצאו כאן תוספת של מערכת מיקרו היברידית המסייעת לצריכת דלק ופליטת מזהמים טובים יותר, ואת זה יפתרו כאשר תגיע לכאן הטוסון ההיברידית (ייתכן שעוד לפני סוף השנה הנוכחית). כל הכביש מדובר ביחידה כח חזקה יחסית שאיננה מתקשה להוביל 5 נוסעים בקצב זריז גם בכבישים הרריים, אולם פעולת תיבת ההילוכים כפולת המצמדים אינה זריזה ותחת עומס כבד לעיתים מלווה בהעברות הילוכים מעט ברוטליות. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.8 שניות, והודות בין השאר למתלה אחורי רב-חיבורי, מספקת המכונית נוחות נסיעה טובה רוב הזמן ובידוד מוצלח מרעשי חוץ ומנוע. בסיום ימי המבחן נרשמה צריכת דלק של 11 ק"מ לליטר בממוצע בנסיעה משולבת.

יונדאי טוסון 2021 החדש

שווה את הכסף?

מחירי יונדאי טוסון החדש התייקרו קלות מול הדור היוצא ומתחילים מ-160,000 שקל לגרסת ה-2.0 ליטר והחל מ-170,000 שקל לגרסאות הטורבו. גרסת המבחן עולה 182,000 שקל וגרסת ה-ELITE הבכירה כבר תגבה מכם 192,000 שקל. בתמורה למחירים הנ"ל, תקבלו את הטוסון יפה ומושכת יותר, עם תא נוסעים איכותי ומאובזר מבעבר ובטיחות משודרגת. בסעיף השלילה, יחידת הכח מספקת נתוני צריכת דלק סבירים בלבד ביחס למצופה בעידן הנוכחי. בהתחשב במוניטין המצוין שמלווה את דגמי הטוסון בארץ, אנחנו מניחים שהטוסון ימשיך לככב כאן ולהימכר במספרים גבוהים (שמרבית המתחרים שלו יכולים רק לחלום עליהם), ו-2,800 הזמנות שנרשמו לדגם טרם החל השיווק ואף נחשפו המחירים, מעידים על היותו להיט נוסף מבית יונדאי.

עוד ממבחני דרכים