מבחן דרכים: יונדאי קונה היברידית

שנתיים לאחר שנחתה בארץ יונדאי קונה, מצטרפת הגרסה ההיברידית המחליפה את הביצועים הספורטיביים ביחידת כח חסכונית במיוחד וידידותית לסביבה, הנהנית גם מתג המחיר הנמוך בארץ לג'יפון היברידי.

ששי כהן 07 ביונ, 2020
יונדאי קונה היברידית

לפני קצת יותר משנתיים נחתה בארץ יונדאי קונה, נציגת היצרן בקטגוריית ה-B-SUV הפורחת, שהגיעה לישראל עם מפרט לא ממש שגרתי שכלל הנעה 4X4 ומנוע טורבו 1.6 ליטר 177 כ"ס שהציעה את נתוני התאוצה הטובים ביותר בארץ (7.7 שניות ל-100 קמ"ש) ברכבים שמחירם היה אז עד 210 אלף שקל. שנה מאוחר יותר הצטרפה גם גרסת ההנעה הקדמית, שצוידה באותו מנוע והציעה אף שיפור נוסף בביצועים ל-7.5 שניות ל-100 קמ"ש ועל הדרך הפכה למעט יותר חסכונית בדלק. עם שני הדגמים הנ"ל, סיפקה הקונה קצת יותר מ-5,000 מסירות עד כה, רובם המוחץ ללקוחות פרטיים. נתון מרשים לכל הדעות, גם אם מדובר במספרים נמוכים יחסית עבור מותג כמו יונדאי…

הגרסה ההיברידית שהצטרפה בחודש החולף להיצע בארץ, אמנם מוותרת על יחידת הכח הביצועיסטית של דגמי הבנזין, אך מציעה במקומם יחידת כח היברידית חסכונית במיוחד בדלק והרבה יותר ידידותית לסביבה, שללא ספק מתאימה יותר ללקוח הישראלי הממוצע המעדיף באופן מסורתי חיסכון בדלק על חשבון ביצועים ספורטיביים. בכל הנוגע למראה החיצוני, מדובר באותה קונה מוכרת עם שינויים קוסמטיים קלים, כאשר עיקר השינויים מתרכז בחישוקי גלגלים "16 פחות קרביים למראה מחישוקי ה-"17 ו-"18 של גרסאות הבנזין, וכן וויתור על מסילות הגג. צמד הפשרות הנ"ל בעיצוב החיצוני נעשה מתוך הרצון לשמור את הרכב בגבולות קבוצת זיהום האוויר 2 המקנה ליבואן הנחות מפליגות במס המאפשרות מחיר תחרותי לרכב. יחד עם זאת, ללא ספק שמדובר עדיין באחד הג'יפונים הנאים בקטגוריה.


כשנכנסים לתא הנוסעים, מדובר גם כאן באותו עיצוב המוכר של דגמי הבנזין, כאשר השינויים העיקריים מתרכזים בלוח שעונים בעיצוב מעט שונה, הכולל מד צריכת חשמל במקום מד סל"ד, שעון סוללה ועוד. אחת התלונות המרכזיות שנגעו עד כה לרכב, נגעה לאיכות תא הנוסעים הכולל שימוש נרחב בפלסטיק קשיח ואווירה כללית מעט פשוטה למרות שהדגמים אובזרו היטב. לצערנו גם בגרסה ההיברידית, נעשה שימוש באותם חומרים, אך סביר להניח שאת מרבית הלקוחות פחות מעניין היעדר דיפוני פלסטיק רך בדשבורד.
יונדאי קונה היברידית

אבזור

הדגם משווק בארץ ב-2 רמות גימור, כאשר גרסת הפרימיום הבסיסית הנבחנת כאן מצוידת במולטימדיה מקורית עם מסך "7 נשלטת מההגה ותומכת אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, מצלמת רוורס, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, הגה מצופה עור מתכוונן לגובה ולעומק, קיפול מראות חשמלי, בקרת אקלים דיגיטלית, בלם חניה חשמלי, שמשות אחוריות כהות, בקרת שיוט, חיישן אורות, תאורת LED קדמית ליום, חישוקי גלגלים קלים "16, ספוילר אחורי עם תאורת בלם, פנסי ערפל קדמיים, פנסי איתות במראות, מחשב דרך ועוד.

יונדאי קונה היברידית

את המבחן סיימנו עם 19 ק"מ לליטר בממוצע בנסיעה מעט מאומצת, אבל כשנהגנו באופן הכי חסכוני ומחושב, הגענו ל-23 ק"מ לליטר !

בטיחות

בסעיף הבטיחות מצוידת המכונית ב-6 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית במצבי חירום הכוללת זיהוי הולכי רגל, התרעת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי של ההגה, סייען לשמירת עירנות הנהג, ניטור לחץ אויר בצמיגים ועוד. הדגם טרם נבחן במבחן הריסוק של EURONCAP, אך גרסת הבנזין נבחנה וזכתה ל-5 כוכבים בריסוק. תמורת 3,000 שקלים נוספים, תוכלו לקבל את רמת הגימור פרסטיג' הכוללת גם כניסה והנעה ללא מפתח, התרעת שטח מת במראות הצד ויחידות תאורה אחוריות משולבות LED.

יונדאי קונה היברידית

על הכביש מדובר במכונית שונה לחלוטין מדגמי הבנזין. במקום ביצועים ספורטיביים, תקבלו ביצועים ממוצעים לקטגוריה וצריכת דלק חלומית, הפותרת את נקודת התורפה של דגמי הבנזין. מתחת למכסה המנוע הותקנה יחידת הכח המוכרת של דגם האיוניק, הכוללת מנוע 1.6 ליטר ומנוע חשמלי המפיקים הספק משולב של 141 כ"ס ו-27 קג"מ, המשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 6 הילוכים, ומציעים ביצועים זריזים (11.2 שניות ל-100 קמ"ש), מהירות מרבית שהוגבלה ל-160 קמ"ש ונהיגה חלקה, נעימה ושקטה המאפיינת לרוב דגמים היברידים. מעבר לכך, תנוחת הישיבה מעט גבוהה ביחס למשפחתית, אחיזת הכביש טובה והודות לממדים הקומפקטיים  מדובר במכונית אידיאלית לתנועה בסביבה אורבנית צפופה. בסוף ימי המבחן, עמדה צריכת הדלק על 19 ק"מ לליטר בתנאים מאומצים יחסית, שכללו נהיגה משפחתית בהרכב מלא של 5 נוסעים על ציודם לסופ"ש בצפון, שכלל הרבה נהיגה בין עירונית בתנאים מאומצים שפגעו בצריכת הדלק. נהגים שינהגו בצורה חסכונית, ישיגו גם 20 ק"מ לליטר ואולי אפילו מעט יותר.

יונדאי קונה היברידית

הג'יפון ההיברידי הזול בישראל

יונדאי קונה ההיברידית הולכת להיות ללא ספק הדגם המוביל במשפחת ה-KONA בישראל, כאשר היחידה ההיברידית מתאימה הרבה יותר לשוק המקומי מגרסת הביצועים החמים של דגמי הבנזין, ומציעה אמנם ביצועים ממוצעים לקטגוריה, אך יחד איתם גם צריכת דלק חלומית ואופי ירוק של רכב ידידותי לסביבה. ביחס למתחרות (טויוטה C-HR וקיה נירו), מדובר גם בג'יפון ההיברידי עם תג המחיר הנמוך כיום בארץ, עם תג מחיר בסיסי של 139,900 שקל לגרסת הפרימיום הנבחנת כאן. יחד עם אבזור נדיב כסטנדרט, מראה אופנתי, ומוניטין מוצלח של אמינות (מדובר ביחידת הכח ההיברידית המוכרת של האיוניק), אנחנו בטוחים שנראה הרבה עותקים שלה עולים על הכביש.

_____________________________________________________________________________________________________________________

מעוניינים ביונדאי קונה היברידית בהנחה נאה בתנאי 0 ק"מ מליסינג? לחצו כאן (מודעה)




עוד ממבחני דרכים