זול וחסכוני יותר: יונדאי קונה 2X4 מבחן דרכים

בדיוק שנה לאחר שנחת בארץ לראשונה בדגם 4X4, זוכה יונדאי קונה לגרסת הנעה קדמית המשפרת את הביצועים, מצמצמת את צריכת הדלק וחשוב מכך, זוכה גם להפחתת מחיר של 10,000 שקל. יצאנו להתרשם

ששי כהן 08 במרץ, 2019
יונדאי קונה 2X4

קרוב ל-2,000 יחידות שנמכרו כאן מאז שהושק יונדאי קונה 4X4 בישראל בינואר 2018, הביאו את הג'יפון הקומפקטי בעל העיצוב הייחודי למקום השני והמכובד בקטגוריית ה-B-SUV, אחרי סיאט ארונה ולפני כל השאר, וזאת למרות תג מחיר בסיסי שהחל ב-133,900 שקל לגרסת הכניסה (ובחודשים האחרונים אף טיפס ל-135,900 שקל), היקרים משמעותית ממרבית המתחרים בסגמנט. כשבתפריט תמצאו מנוע טורבו חזק (177 כ"ס), הנעה כפולה כסטנדרט ואבזור נדיב, אין מנוס כנראה מתג מחיר גבוה, מה שהרחיק אותו עד כה מחלק גדול מהלקוחות הפוטנציאלים של הקטגוריה. השבוע השיקה היבואנית בארץ גרסת הנעה קדמית לדגם, הכוללת תג מחיר מוזל ב-10,000 שקל, שעשויה להגדיל משמעותית את המכירות. איך היא במציאות? יצאנו לבדוק.


ייחודי

מפגש במציאות עם הקונה 2X4 החדשה, חושף לשמחתנו את אותו עיצוב ייחודי ואופנתי שמייחד גם את דגם ה-4X4, ולמרות הקיצוץ הקל במפרט, בכל הנוגע לעיצוב החיצוני הוא זהה לחלוטין. בעידן בו אנשים מחפשים יותר אחר ייחודיות, סטייל ואמירה אישית, הקונה פוגע בול במטרה, עם עיצוב מודרני ובולט (למרות שיהיו גם כאלו שפחות יאהבו) וחליפת אביזרי שטח חיצונית, המעניקה לרכב הופעה קשוחה. הצביעה הדו-גוונית שהוצעה כאופציה דגמי ה-4X4, מוסרת בדגם החדש מהתפריט.

יונדאי קונה 2X4

מהגבוהים בקטגוריה

מעבר לעיצוב החיצוני הנאה, יונדאי קונה מציע מידות משפחתיות קומפקטיות, כשמצד אחד עם 4.16 מטר אורך, הוא מעט קצר ביחס למתחרים בקטגוריה, אך מצד שני עם 1.8 מטר רוחב, הוא הכי רחב ואף די גבוה עם 1.57 מטר (נתון חשוב למדי בקרב הרוכשים ג'יפונים קומפקטיים). עם בסיס גלגלים של 260 ס"מ, הוא גם לא מתקשה להציע מרחב סביר למשפחה צעירה הכוללת זוג+ 2 או 3 ילדים. נפח תא המטען עומד על 361 ליטר, ושפת ההטענה שלו נוחה למדי, וסוף סוף זוכה הרכב למגש המכסה את תא המטען, פריט שמשום מה נעדר מדגמי ה-4X4.

תא המטען בנפח 361 ליטר ולראשונה גם עם מגש כיסוי

כניסה לקבינה חושפת עיצוב כבר הרבה יותר סטנדרטי והרבה פחות מקורי. הנדסת האנוש טובה, תפעול המתגים ידידותי ומסך המולטימדיה "הצף" בגודל "7, איכותי, אך שדרוג המערכת המקורית ל- "Connected" גרר גם תפעול לא ממש ידידותי ואף מסורבל משהו לשימוש. עדיף לטעמנו לנצל את יכולות האנדרואיד אוטו ואפל קארפליי המקוריות של המולטימדיה להרצת WAZE. לצד אלה, לוח השעונים מעט פלסטיקי מדי, ואינו כולל כלל משטחים מפלסטיק רך ואיכותי יותר, מה שמקנה לתא הנוסעים תחושה מעט זולה. האבזור מנגד עשיר כבר ברמת הגימור הבסיסית " Premium", ולמרות שקוצץ קלות מול דגמי ה-4X4, כולל כסטנדרט: חישוקי "17 קלים, שמשות אחוריות כהות, הגה בציפוי עור, בקרת אקלים דיגיטלית, בקרת שיוט, חיישן אורות, מולטימדיה מקורית עם מצלמת רוורס ועוד. תמורת 6,000 שקלים נוספים, תוכלו לשדרג לדגם ה- Prestige הכולל גם קיפול מראות אוטומטי, משטח טעינה אלחוטי לנייד, כניסה והנעה ללא מפתח וחישוקי סגסוגת 18 אינץ'.

יונדאי קונה 2X4

אבזור הבטיחות נדיב וכולל כסטנדרט בלימה אוטונומית של הרכב במצבי חירום וזיהוי הולכי רגל עד 80 קמ"ש, בקרת סטיה מנתיב + תיקון הגה, מערכת התראה על עירנות הנהג ו-6 כריות אוויר, כאשר רמת הגימור הגבוהה כוללת גם התרעת שטח מת במראות הצד והתרעת תנועה חוצה מאחור.

מהיר יותר

הדגם החדש ממשיך להגיע לארץ עם אותה יחידת כח החזקה בקטגוריה, הכוללת מנוע טורבו 1.6 ליטר, המפיק 177 כ"ס ומומנט מרבי של 27 קג"מ המושג כבר ב-1500 סל"ד, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים, בעלת יחסי העברה מעט ארוכים יותר. על הכביש מדובר באותה קונה מהירה מהמקובל בקטגוריה ואף מהנה לנהיגה: הזינוק מהמקום התקצר ועומד על 7.5 שניות בלבד, קצב צבירת המהירות וביצוע עקיפות משביע רצון, ולמרות הוויתור על ההנעה הכפולה (שדי מיותרת למרבית הלקוחות), אחיזת הכביש נותרה גבוהה במפתיע, ולעתים כמעט וניתן לשכוח שמדובר בג'יפון גבוה. לרוב מדובר גם במכונית שקטה למדי, ורק נהיגה במהירויות גבוהות יחסית מספקת מעט רעשי רוח שחודרים לתא הנוסעים. נוחות הנסיעה ממוצעת לקטגוריה וסביר שהדגם הבסיסי המצויד בחישוקי "17 (במקום "18 בחתך נמוך ברכב המבחן) כולל יתרון קל בסעיף הנוחות.

יונדאי קונה 2X4

חסכוני יותר בדלק

יתרון משמעותי נוסף שרושמת גרסת ההנעה הקדמית החדשה מגיעה בסעיף הדלק, עם צריכת דלק נמוכה יותר שעמדה בימי המבחן על 12.8 ק"מ לליטר בממוצע ( לעומת 11.2 ק"מ לליטר בדגם ה-4X4 שבחנו בעבר), וגם חובבי איכות הסביבה ישמחו לשמוע שמדובר ברכב ידידותי יותר לסביבה, עם ציון ירוק 4 לעומת 12 בדגם ה-4X4, לפי שיטת המיסוי הירוק החדשה.

יונדאי קונה 2X4

שווה את הכסף?

במחיר החל מ- 125,900 שקל לגרסת ההנעה הקדמית "פרימיום", או 131,900 שקל לדגם ה" פרסטיז' " המאובזר יותר שנבחן כאן, מדובר בהפחתה של 10,000 שקל בגרסת הבסיס מול גרסת ה-4X4 הבסיסית, המקרב את יונדאי קונה לקהל פוטנציאלי גדול מבעבר ועשוי להגביר משמעותית את מכירות הדגם. לזכותו של הדגם הופעה חיצונית ייחודית ומפתה, מידות גדולות מהמקובל בקטגוריה, ביצועי כביש חסרי תחרות, צריכת דלק טובה יותר ואבזור נדיב (כולל בטיחותי), כאשר הוויתור על ההנעה הכפולה פחות קריטי על הכביש לתנאי מזג האוויר בארץ, ובשטח מדובר על יכולות מעט פחות טובות, מה שבכל מקרה לא מעניין את מרבית הלקוחות. בשורה התחתונה, יונדאי קונה הפך לנגיש יותר וחסכוני יותר וללא התפשרות כואבת באיזה סעיף. ההצלחה ככל הנראה בדרך.



עוד ממבחני דרכים