מבחן דרכים: יונדאי i10 החדשה 2020

יונדאי i10 החדשה מבטיחה חבילה מנצחת של אבזור בטיחותי, חסכון בדלק ועיצוב מרהיב המשולבים בנוחות גבוהה, אך האם הקרבת הגיר האוטומטי לטובת פליטת מזהמים נמוכה עשויה לחרוץ את גורלה בארץ? יצאנו למבחן דרכים.

ששי כהן 30 באפר, 2020
יונדאי i10 החדשה 2020

יונדאי i10 היא מותג בסגמנט מכוניות המיני בארץ. צמד הדורות היוצאים שלה מכרו כאן קצת יותר מ-54,000 מכוניות, מה שהפך אותה למכונית הנמכרת השניה בקטגוריה (אחרי הפיקנטו), עם ביקוש גבוה הן בשוק הפרטי והן בציי הרכב. בשנה האחרונה הצטמצם כאן מאוד ההיצע בשוק מכוניות המיני, עם עזיבתן של שלל מכוניות בשל היותן מצוידות בגיר רובוטי חד-מצמדי, מהסוג שמקובל מאוד באירופה, אך בארץ סובל מעוינות הלקוחות (ולא תמיד בצדק). הדור השלישי של ה-i10 שנחת עתה בארץ, מציע חבילה שעל הנייר נראית מנצחת, אך וויתור על הגיר האוטומטי הפלנטרי לטובת גיר רובוטי מהסוג הנ"ל, מציב סימן שאלה גדול על המשך הצלחת הדגם בארץ, אך לפני שמשווקי האחות החורגת מבית קיה יוצאים לחגוג, נוסיף שבמסגרת מתיחת הפנים הקרובה לדגם, "תזכה" גם הפיקנטו לתיבת ההילוכים הנ"ל, מה שישאיר את הקטגוריה ללא דגם אוטומטי למהדרין, אך עם צמד מכוניות עם גיר רציף (שברולט ספארק ומיצובישי ספייס סטאר). עד כמה זה אמור להפריע ללקוחות? את זה יצאנו לברר.

מפגש במציאות עם ה-i10 החדשה חושף מכונית מיני יפהפיה. העיצוב הפך להרבה יותר קרבי עם שלל נגיעות ספורטיביות, רמת האבזור החיצונית שודרגה וכוללת כעת כסטנדרט חישוקי גלגלים קלים ("16 ברכב המבחן), מרכב דו-גווני עם אופציה ל-22 שילובי צבעים ושמשות אחוריות מושחרות שתקבלו אפילו בגרסאות הליסינג. התוצאה היא לא פחות ממלהיבה, וה-i10 נראית מודרנית ומפתה, ואפילו יותר גדולה ממה שמצפים ממכונית מיני, למרות שהיא צמחה רק בחצי ס"מ באורך.


תא נוסעים שימושי ומאובזר

כניסה לקבינה חושפת עיצוב חדש לחלוטין, עם עיצוב צעיר ורענן, לוח שעונים עשיר במידע ולראשונה בארץ עם מולטימדיה מקורית המצוידת במסך מגע "8, הכוללת מצלמת רוורס ותמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי המאפשרים הרצת אפליקציית ניווט Waze ואפליקציות נוספות על המסך המקורי, וחוסכים מכם את הצורך בסים נפרד הכרוך בתשלום חודשי. מעבר לכך, תמצאו כסטנדרט גם הגה וידית הילוכים בציפוי עור, חיישן אורות, משענת יד לנהג, הגה מתכוונן לגובה, צמד יציאות USB ומחשב דרך, כאשר גרסת ה-"סופרים" הבכירה שנבחנת כאן כוללת גם בקרת אקלים דיגיטלית, חישוקי גלגלים קלים "16 במקום "15, תאורת יום מסוג LED, צביעה דו-גוונית למרכב (גג שחור או אדום), פנסי ערפל קדמיים עוקבי פניה ועוד.
יונדאי i10 החדשה 2020

שדרוג משמעותי של הבטיחות

אחד החידושים העיקריים בדור החדש נוגע לסעיף הבטיחות, שם את מערכת המובילאיי מחליפה לראשונה מערכת בטיחות מקורית מתקדמת, הכוללת התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, החלפת אורות אוטומטית, בקרת ערנות הנהג ולראשונה בסגמנט גם התרעת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי של ההגה. יחד עם זאת, הדגם טרם נבחן במבחן הריסוק של EURO-NCAP, אך בהסתמך שהדור היוצא דורג ב-4 כוכבים, ייתכן והדגם החדש ששודרג משמעותית בבטיחות צפוי להשיג ציון גבוה יותר.

יונדאי i10 החדשה 2020

מנוע חדש

החדשה המעניינת בדגם נמצאת מתחת למכסה המנוע, שם הוחלף מנוע הבנזין במנוע 1.2 ליטר חדש, ארבעה צילינדרים, המפיק הספק זהה של 84 כ"ס, ומצויד בהזרקת דלק כפולה. בשל התקנות החדשות באירופה המחייבות את היצרנים לעמוד ביעדי פליטת CO2 (ממוצע ליצרן של 95 גרם לק"מ), זונחת ה-i10 החדשה כאמור את התיבה האוטומטית המסורתית, המוחלפת בתיבה רובוטית חד-מצמדית, בדיוק כפי שמצוידות כיום מרבית המכוניות בקטגוריה (כולל הדגמים של טויוטה, סוזוקי, סקודה, פיג'ו ואחרות). היתרון של התיבות הללו ברור: הן זולות יותר לייצור ולתיקון בהמשך הדרך, הן קלות משקל ופחות מסרסות את ביצועי המנוע, אך מעל לכל, הן תורמות משמעותית לשיפור צריכת הדלק ופליטת מזהמים נמוכה יותר.

יונדאי i10 החדשה 2020

 

אז איך התיבה הרובוטית מתנהגת?

ביונדאי מצהירים שהתיבה החדשה מצוידת בכל מיני פטנטים של היצרן מדור חדש, והתנהגותה מעודנת ביחס למתחרות. על הכביש, אכן הצליחה המכונית להפתיע, כאשר העברות ההילוכים חלקות ובלתי מורגשות רוב הזמן, כאשר רק רגל דורסנית חובבת ביצועים, תחשוף את התנהגות התיבה, עם החלפות הילוכים שקצת יותר מורגשות. בתמורה אגב, הנהג הסורר לא יזכה למנת הביצועים הנדרשת, שכן התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש עומדת על כ-15.8 שניות לא זריזות. יחד עם זאת, חשוב לציין שמרבית לקוחות הקטגוריה הנ"ל, מחפשים רכב עירוני קטן, יעיל, נוח וקל לנהיגה, ואת זה עושה היונדאי החדשה בצורה מושלמת, עם נוחות נסיעה גבוהה, תא נוסעים שקט ומפנק, מרווח נדיב לארבעה מבוגרים או זוג עם 3 ילדים, ותא מטען בנפח 252 ליטר, שמספיק לשימושים יום יומיים. את התמורה לוויתור על הגיר האוטומטי המסורתי קיבלנו בתחנת הדלק, עם תדלוק מיכל מלא במחיר של 150 שקל (במחירי אפריל 2020) וצריכת דלק שעמדה על קצת יותר מ-16 ק"מ לליטר בממוצע, המהווה שיפור משמעותי מול הדור היוצא.

יונדאי i10 החדשה 2020

בפסגת מכוניות המיני

בסיכומו של מבחן יונדאי i10 החדשה היא מכונית מיני מרשימה מאוד: היא נראית מצוין (מבחוץ ומבפנים), היא מאובזרת היטב כסטנדרט (גם ללקוחות חברות הליסינג), יחידת הכח החדשה הכי חסכונית בדלק בין דגמי המיני 5 מושבים בארץ, ובסעיף הבטיחות היא מובילה עם חבילת הבטיחות המתקדמת המקיפה בסגמנט. נקודת התורפה העיקרית שלה נוגעת לסעיף הביצועים, שם מתקשה המכונית להציע ביצועים מעבר לסבירים, וגם תיבת ההילוכים החדשה לא תורמת לנושא. זה יפריע לדעתנו רק לחובבי הנהיגה האוהבים להאיץ מרמזור לרמזור, עבור מרבית הלקוחות הפוטנציאלים של הרכב, נדמה שהסעיף הזה כמעט ואינו רלוונטי. במחיר החל מ-79,900 שקל לגרסת הבסיס האוטומטית ועד ל-84,000 שקל לגרסה הבכירה הנבחנת כאן, מדובר בתמורה טובה מאוד לכסף, המגובה במוניטין המוצלח של יונדאי, ונדמה שבעידן הקורונה בו אנו נדרשים ליותר צניעות וחיסכון בהוצאות, ייתכן ומכוניות המיני עומדות בפני תנופה במכירות.



עוד ממבחני דרכים