מבחן דרכים: יונדאי i20 החדשה 2019

יונדאי i20 החדשה 2019 זוכה לעיצוב מחודש, מנוע טורבו קטן וחסכוני וחבילת בטיחות מקורית שמוצעת לדגם, ובנוסף נהנית גם מירידת מחיר. יצאנו לבדוק איך כל זה מתבטא על הכביש.

ששי כהן 01 בדצמ, 2018
יונדאי i20 החדשה 2019

"פרימיום זה הסטנדרט שלנו" – כך הצהירו יבואני יונדאי לפני קצת יותר משלוש וחצי שנים, בעת השקת יונדאי i20 החדשה בארץ. עיון במפרט הרכב לא חשף נתוני אבזור ויוקרה חריגים לקטגוריה, ולמעשה אבזור הרכב גם ברמת הגימור הגבוהה ביותר היה מקסימום ממוצע לקטגוריה. למרות שה-i20 היתה לאחת הבולטות בקטגורית הסופר-מיני, היא התקשתה לשחזר את הצלחת הדור הראשון שלה בישראל, שהיה לנמכר ביותר בסגמנט בשנים 2010-2014, משום שמצד אחד הציעה את תא הנוסעים המרווח בקטגוריה ויחידת כח אמינה ומוכחת, אך בשאר הפרטים התקשתה לעלות על יריבותיה.


יונדאי i20 החדשה 2019

הדור המחודש שהושק השבוע בארץ, זוכה למתיחת פנים קוסמטית הכוללת חזית מחודשת ונאה למראה, חישוקי גלגלים קלים בעיצוב חדש, עיצוב מחודש גם לחלקה האחורי של המכונית ואופציה לקבלת הרכב עם צביעה דו-גוונית בדגם הבכיר (גג בצבע שחור). החדשה העיקרית נמצאת מתחת למכסה המנוע, עם מעבר לעידן הטורבו, נטישת מנוע ה-1.4 ליטר הוותיק ואימוץ מנוע טורבו 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר, המציע הספק זהה של 100 כ"ס ומומנט מירבי של 17.5 קג"מ כבר מ-1,500 סל"ד (במקום 13.7 קג"מ ב-3,500 סל"ד עד כה), אשר יחד עם תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים (במקום אוט' פלנטרית 4 הילוכים), הופכים את הרכב להרבה יותר זריז ומהנה לנהיגה. על הכביש זה מתבטא עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-11.4 שניות (לעומת 13.2 שניות) ותחושה של מכונית זריזה, עם יכולות עקיפה טובות משמעותית מבעבר, וחשוב מכך, עם תחושה של רכב שעושה הכל בקלילות יותר ועם הרבה פחות מאמץ. יחד עם זאת, מנוע ה-3 צילינדרים מעט פחות חלק מקודמו וטיפ טיפה יותר רועש, אך בהחלט לא משהו שעשוי להטריד אתכם במציאות. מעבר לכך, מדובר במכונית בעלת אחיזת כביש גבוהה ונוחות נסיעה טובה ברוב סוגי הדרכים.

יונדאי i20 החדשה 2019

זיהום אוויר כמו של רכב היברידי

מעבר לשיפור המוחשי בביצועים, מציגה ה-i20 החדשה גם קפיצת דרך משמעותית בצריכת הדלק ובפליטת המזהמים: אמנם את ה-20 ק"מ לליטר בממוצע שמבטיח היצרן לא שחזרנו במציאות, אולם בנסיעה משולבת לא התקשינו להגיע לצריכת דלק של כ-15 ק"מ לליטר במציאות. תדלוק מיכל מלא חושף גם טווח נסיעה מרשים של יותר מ-850 ק"מ למיכל דלק בודד, נתונים שמקובלים יותר לרוב בדגמי דיזל או הייבריד. גם בפליטת המזהמים רושמת המכונית שיפור ניכר, וזוכה לדרגת זיהום 2 המקבילה אפילו למכוניות היברידיות.

יונדאי i20 החדשה 2019

מרווחת, מאובזרת ובטיחותית יותר אבל…

אחד מיתרונותיו הבולטים של ה-i20 בדגם היוצא היה בסעיף המרווח בתא הנוסעים, שם עם בסיס גלגלים של 257 ס"מ, רוחב של 1.73 מטר וגובה של 1.47 מטר, הציעה המכונית את תא הנוסעים המרווח בקטגוריה, שהיה לאחד מנכסיה הבולטים, אך סבל מאבזור דליל ובמיוחד בדגמי הבסיס שיועדו לציי הרכב. הדגם המחודש זוכה לטיפול גם בנקודה זו, עם אבזור נדיב יותר כסטנדרט כבר ברמת הגימור הבסיסית "Prime" המיועדת לציי רכב וכוללת: אבזור חשמלי מלא, מולטימדיה " Connected" עם מסך מגע "7 נשלטת מההגה, דיבורית BT, יציאות USB ו- AUX, מצלמת רוורס, מערכת ניווט waze ושלל אפליקציות,  גלגל הגה וידית הילוכים מצופים עור, חיישן אורות, חישוקי מגנזיום "15, מחשב דרך ועוד. חבל רק שאבזור הבטיחות קוצץ בדגם הבסיסי ומסתפק ב-6 כריות אוויר ומערכת מובילאיי בהתקנה מקומית במקום חבילת בטיחות מקורית שמוצעת רק בדגמים המיועדים ללקוחות פרטיים.

יונדאי i20 החדשה 2019

רמת הגימור "Prestige" המיועדת ללקוחות פרטיים, כולל בנוסף: תאורת יום מסוג LED, שמשות כהות אחוריות, פנסי ערפל קדמיים עוקבי פניה, חיישני רוורס מקוריים, וחשוב מכל גם את חבילת הבטיחות המתקדמת המקורית של יונדאי, הכוללת: התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי של ההגה, החלפת אורות אוט' והתרעה על עירנות הנהג, כאשר רמת הגימור הבכירה "Supreme" כוללת בנוסף: קיפול מראות חשמלי, חישוקי "16, בקרת אקלים דיגיטלית ובקרת שיוט.

פסק דין

יונדאי i20 החדשה ל-2019 מציגה קפיצת מדרגה מרשימה כמעט בכל פרמטר מול הדגם היוצא, עם שדרוג משמעותי של ביצועי הרכב, צריכת הדלק ופליטת המזהמים, לצד אבזור ששודרג משמעותי כבר מרמת הגימור הבסיסית, ואבזורו של הרכב לראשונה במערכות בטיחות מתקדמות. נקודת התורפה העיקרית של המכונית נוגעת רק ללקוחות ציי הרכב, שם וויתר היבואן על חבילת הבטיחות המקורית וצייד את המכונית בדגם ה-PRIME הבסיסי במערכת מובילאיי בהתקנה מקומית, באופן שעשוי לגרום ללקוחות להעדיף בימינו מכונית אחרת. עבור לקוחות פרטיים, מדובר באחת המכוניות עם התמורה הטובה ביותר לכסף כיום בקטגוריה, וגם המחיר פחת בדגם החדש ומתחיל ב-97,900 שקל לדגם ה- "Prestige" המאובזר או 104,900 שקל לדגם ה-"Supreme" המהודר ביותר.

בעד: עיצוב, ביצועים, צריכת דלק, אבזור, בטיחות, מרווחת נגד: חבילת בטיחות בדגם הבסיסי לסיכום: ממובילות הקטגוריה

להצעת השקה מיוחדת לדגמי 2019 וקביעת נסיעת מבחן, התקשרו ל-052-4559999 או השאירו פרטים כאן למטה (מודעה)

לייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים ונציגנו יחזור אליכם

    עוד ממבחני דרכים