מבחן דרכים: יונדאי i20 החדשה 2021

עם 2 דורות ויותר מ-60,000 מכוניות שעלו לכביש, הפכה יונדאי i20 לסופר-מיני הפופולרית בישראל. האם הדור ה-3 שהגיע עתה לארץ ימשיך את ההצלחה, או שייכנע גם הוא לאופנת הג'יפונים הקטנים?

ששי כהן 04 במאי, 2021
יונדאי i20 החדשה 2021

בסיבוב הקודם שהושק כאן הדור היוצא של יונדאי i20 בשנת 2015, נחתה המכונית עם הסלוגן המקומי "פרימיום זה הסטנדרט שלנו", שבאופן קצת מצחיק, גם מי שביקש לרכוש את רמת הגימור הגבוהה ביותר של הדגם, לא מצא באמת סימנים לפרימיום… עכשיו יש לנו דור חדש ושלישי לדגם (או חמישי אם שואלים את היבואן), שמבטיח לעשות הכל טוב יותר, ובגרסאות הבכירות שלו מגיע הפעם דווקא עם אבזור מרשים במיוחד. אז מה יש לו לחדש בתוך קטגוריית הסופר-מיני שהתייקרה משמעותית בשנים האחרונות ומאבדת לקוחות לטובת קטגוריית הג'יפונים הקומפקטיים (B-SUV) הלוהטת? יצאנו לבדוק.

יפה ומרווחת יותר

הדור השלישי של ה-i20 שהוצג בעולם כבר לפני כשנה, זוכה לעיצוב חדש לחלוטין, עם מראה מודרני ומפתה יותר, עם קריצה מסוימת גם לדגמים ספורטיביים ויישור קו עם שפת העיצוב החדשה של היצרן. אחד מהיתרונות המסורתיים של הדגם, היה מידות גדולות מהמקובל בקטגוריה, והדגם החדש צומח קלות אפילו עוד במידות עם 4.04 מטר לאורך (+15 מ"מ), 1.77 מטר לרוחב (40+מ"מ), גובה שהצטמצם קלות ל- 1.45 מטר (20- מ"מ) לטובת שיפור התנהגות הכביש, ובסיס גלגלים של 258 ס"מ ( 10+ מ"מ), שיחד עם תכנון חכם יותר, מבטיח תא נוסעים מרווח יותר, עם צמיחה של לא פחות מ-9 ס"מ למרווח הרגליים של היושבים מאחור, ולא על חשבון נפח תא המטען שצמח ב-51 ליטר ל-352 ליטר.


תא נוסעים

גם בתוך הקבינה מתעדכנת ה-i20 בעיצוב חדש לחלוטין, הכולל עיצוב מודרני יותר לדשבורד, הגה בעיצוב החדש של יונדאי ומראה יותר טכנולוגי. יחד עם זאת, ניכר שימוש של שפע פלסטיק קשיח בצבע שחור, שיוצא אווירה מעט קודרת בתא הנוסעים, וטוב היה אם היו משלבים גם צבעים בהירים יותר בתא הנוסעים לשדרוג אווירה חמימה יותר. רכב המבחן שהגיע ברמת הגימור הגבוהה ביותר "סופרים+" מציע רשימת אבזור ארוכה, לרבות צביעה דו-גוונית למרכב הרכב, חישוקי גלגלים קלים "17 בעיצוב יפהפה, פנסים ראשיים בטכנולוגיית LED, קיפול מראות חשמלי וחיישני רוורס מקוריים, כאשר בתוך תא הנוסעים תמצאו גם מולטימדיה מקורית עם מסך מגע "8 הנשלטת גם מההגה וכוללת תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, מצלמת רוורס, כניסה והנעה ללא מפתח, הגה וידית הילוכים מצופים עור, בקרת אקלים דיגיטלית, שלל חיבורי USB הפזורים בתא הנוסעים ולוח שעונים דיגיטלי הניתן להתאמה אישית בהתאם לבחירה בבורר מצבי הנהיגה.

יונדאי i20 החדשה 2021

בטיחות משודרגת

ה-i20 החדשה מגיעה גם עם מפרט בטיחותי משודרג ומרשים, אך באופן די מאכזב, גרסת ה-INTENSE הבסיסית המיועדת בעיקר לצה"ל, אינה מצוידת בחבילת הבטיחות המקורית המתקדמת ומסתפקת במובילאיי בהתקנה מקומית. את האשם אנחנו מפנים בעיקר לצה"ל שעל רקע תקציב מוגבל פוגע בבטיחות הנוסעים ברכב. החל מרמת הגימור השניה "PRIME", תקבלו כבר את חבילת הבטיחות המקורית הכוללת התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, החלפת אורות אוטומטית והתרעת ערנות הנהג, כאשר בגרסת ה-Supreme תקבלו גם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, התרעה על תנועה חוצה בצומת, התרעת שטח מת במראות הצד ובגרסת ה-Supreme פלוס הבכירה גם התרעת תנוע חוצה מאחור עם בלימה ברוורס ומערכת אקטיבית למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב. יחד עם זאת, הדגם טרם נבחן במבחן הריסוק של EuroNcap.

יונדאי i20 החדשה 2021

חסכונית אבל…

ה-i20 משווקת כיום רק בגרסת מנוע אחת בארץ, הכוללת מנוע טורבו 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר, המפיק 100 כ"ס ומומנט מרבי של 17.5 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. למרות דמיון לדגם היוצא, ביונדאי מדברים על מנוע חדש העושה שימוש נרחב באלומיניום ומצויד בטכנולוגיה של תזמון משך פתיחת השסתומים, מה שמבטיח יעילות גבוהה יותר וצמצום פליטת המזהמים וצריכת הדלק. כשיוצאים לדרך, מדובר ביחידת כח יעילה שאינה מתקשה להניע את הרכב על יושביו בקלילות, אך עבור מי שחפץ בביצועים ותאוצות רמזורים, הדגם מספק ביצועים בינוניים בלבד עם תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-11.4 שניות, רחוק מהטובות שבמתחרות, אולם מספיק בהחלט עבור מרבית הלקוחות הפוטנציאליים. בנוסף, מדובר במכונית שקטה יחסית וקלה לנהיגה, אך בנסיעה עירונית במהירויות נמוכות הורגשו קצת יותר מהמצופה שיבושי הכביש בתוך הרכב. ייתכן ודווקא הגרסאות הפחות מאובזרות המצוידות בחישוקי "16 וצמיג עבה יותר, ישפרו קלות את נוחות הנסיעה. את ימי המבחן סיימה המכונית עם צריכת דלק של 11.5 ק"מ לליטר בממוצע, נתון מכובד למדי.

יונדאי i20 החדשה 2021

שווה את הכסף? 

במחיר החל מ-104,900 שקל ועד 113,900 שקל לגרסה הבכירה שנבחנת כאן (אם נתעלם רגע מגרסת הבסיס נטולת חבילת הבטיחות המתקדמת שמוצעת ב-99,900 שקל), מתומחרת יונדאי i20 החדשה בדומה למתחרות המודרניות בשוק. לזכותה: עיצוב חיצוני מרשים, תא נוסעים מרווח מהמקובל, חבילת בטיחות מרשימה ויחידת כח חסכונית בדלק. בסעיף החובה, תא הנוסעים מעט פלסטיקי למראה והביצועים רחוקים מלרגש חובבי נהיגה. בשורה התחתונה, ה-i20 מציעה חבילה טובה מאוד ותמורה נאה לכסף, וסביר להניח שתמשיך להוביל גם בתקופה הקרובה את סגמנט מכוניות הסופר-מיני, למרות ששם מחכות לה מתחרות חזקות ומוצלחות כמו סיאט איביזה וטויוטה יאריס. מי שעשוי בעיקר לפגוש במכירות שלה, הוא כמות המלאי שיקצה היצרן ליבואן בישראל (נושא כאוב בימים אלה בענף הרכב) ומעבר מואץ של לקוחות הסגמנט לעבור שוק הג'יפונים הקטנים.


עוד ממבחני דרכים