מבחן דרכים: מאזדה 6 החדשה 2019

"רכב המנהלים הטוב ביותר שיצרנו‏, חלופה נגישה למכוניות פרימיום, ספינת הדגל של מאזדה" ועוד, כך מתארים במאזדה את ה-6 החדשה. יצאנו לבדוק אם יש לזה כיסוי גם על הכביש. מאזדה 6 החדשה במבחן דרכים.

ששי כהן 11 בינו, 2019
מאזדה 6 החדשה 2019

מחשבת מסלול מחדש

"אנחנו מזמינים אתכם לקחת את מאזדה 6 החדשה ולהעמיד אותה מול ב.מ.וו או כל מכונית מנהלים של מותג יוקרתי אחר", כך הצהיר אמש שחר שמש, מנכ"ל דלק מוטורס היבואנית בהשקת ה-6 החדשה בישראל. האמירה השאפתנית שלו לא מנותקת מהמציאות ומתארת היטב את מה שעוברת מאזדה העולמית בעשור האחרון. על-מנת לשרוד ולהמשיך להתקיים (מאזדה עמדה לא פעם בפני פשיטת רגל), מאזדה שנחשבת ליצרן קטן במונחים עולמיים, היתה חייבת להגיע לייצור של 3 מיליון מכוניות בשנה כדי להיות ריווחית, נתון דמיוני שאין סיכוי שהיא תוכל לעמוד בו. במקום זאת, חישבה היצרנית היפנית מסלול מחדש, ויצאה לדרך חדשה בה היא הופכת להיות מותג פחות עממי שמייצר המון, אלא מותג איכותי שמכוון מאוד מאוד גבוה ומציע חלופה נגישה יותר למותגי יוקרה.


 מאזדה 6 החדשה 2019

ה-6 החדשה שהושקה אמש בישראל היא צעד נוסף במיצוב החדש של מאזדה בעולם ומתוארת אף כספינת הדגל של היצרן. אז נכון שלא מדובר בדור חדש לחלוטין, אלא במתיחת פנים מקיפה (ושלישית לדור שהוצג ב-2012), וגם העיצוב החיצוני יתקשה לסחוט מבטים מסתובבים על הכביש (משום שהוא דומה מדי לדגם היוצא), אולם ללא ספק ה-6 שהציעה תמיד מראה ספורט-אלגנט, עושה זאת היטב גם בדגם החדש שזוכה לחזית מחודשת, תוספת משטחי כרום בולטים יותר, פנסים היקפיים בטכנולוגיית LED, חישוקי גלגלים בעיצוב חדש ושלל נגיעות קוסמטיות, המצטרפות למימדים גדולים עם 4.87 מטר באורך, 1.84 מטר רוחב, 1.45 מטר גובה ובסיס גלגלים נדיב של 283 ס"מ, המציעים מרווח מכובד לחמישה נוסעים, לצד תא מטען בנפח 429 ליטרים.

מאזדה 6 החדשה 2019

השינוי העיקרי בעיצוב החיצוני מתרכז בחזית הרכב (צילום:גדי סיארה)

כנסו כנסו…

החדשה העיקרית בדגם נמצאת דווקא בתא הנוסעים, הכולל עיצוב חדש לסביבת הנהג והנוסעים ולראשונה עם תחושת פרימיום אמיתית המתבטאת כבר מגרסת הכניסה. העיצוב נקי כמיטב האופנה, הנדסת האנוש מצוינת, קל להתמצא ולתפעל את מערכות הרכב, ורק ממשק השליטה של מערכת המולטימדיה דורש היכרות מוקדמת ואינו ממש נוח לשימוש תוך כדי נהיגה. חבל גם שמסך המגע מתפקד רק בעת עמידה ודורש שליטה מסורבלת דרך הממשק בלבד במהלך הנהיגה. האבזור שודרג בדגם החדש כבר מרמת הגימור הבסיסית -Luxury (לשמחת לקוחות הליסינג) וכולל מעתה כסטנדרט: מולטימדיה בשפה העברית עם מסך "8 תומכת אפל קארפליי, יחידות תאורה חיצוניות היקפיות מסוג LED, ריפודי עור בצבע לבן או שחור, מושבים קדמיים חשמליים, גימורים פנימיים מסוג אלומיניום, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אחוריים, התנעה בכפתור, מצלמת רוורס, חיישני חניה קדמיים ואחוריים מקוריים, חישוקי "17 קלים ועוד.

מאזדה 6 החדשה 2019

מושבי עור חשמליים בצבע לבן או שחור ואבזור עשיר כבר בדגם הכניסה !

חבל רק שברכב שמתיימר להיות פרימיום אין כבר Keyless מלא כסטנדרט ולא תמצאו גם משטח טעינה אלחוטי לסמארטפון שהופכים להיות פריטים תקניים במכוניות זולות בהרבה. אבזור הבטיחות שודרג וכולל התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית (כולל ברוורס עד 8 קמ"ש), התרעת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי של ההגה, בקרת שיוט אדפטיבית חכמה, החלפת אורות אוטומטית, התרעת עייפות הנהג ו-6 כריות אוויר.

מאזדה 6 החדשה 2019

מושבי עור נאפה מאוווררים ומשטחי עץ אמיתיים בדגם ה-"Signature" – אלטרנטיבה אמיתית למותגי יוקרה

רמת הגימור האמצעית "Premium" כוללת בנוסף: גג שמש חשמלי, Keyless, התרעת שטח מת במראות, התרעת תנועה חוצה מאחור, שמשות אחוריות כהות, חישוקי "19, תוספות כרום בחזית הרכב, תצוגה עילית של נתוני הנסיעה, וילון אחורי חשמלי ועוד. רמת הגימור החדשה והבכירה "Signature" כבר מעניקה תחושת יוקרה אמיתית בתא הנוסעים, עם מושבי עור נאפה מהודר לבן / חום, לוח שעונים דיגיטלי "7, אוורור מושבים, מערכת שמע של BOSE, תאורת פנים עשירה, מערך מצלמות היקפיות, גימור עור הפוך בדלתות ובקונסולה המרכזית ועוד.

מאזדה 6 החדשה 2019

התנהגות ספורטיבית (צילום:גדי סיארה)

מכונית שאנשים רוצים לנהוג בה?

דגמי מאזדה באופן מסורתי הציעו חווית נהיגה עם ניחוח ספורטיבי, וגם ה-6 החדשה מבטיחה להיות מכונית שאנשים ירצו לנהוג בה. האמנם? למרות שבחו"ל מוצע הדגם החדש גם עם אופציה למנוע טורבו 2.5 ליטר חזק, לארץ מיובא הדגם עם אותם מנועים אטמוספרים מוכרים בשינויים קלילים, הכוללים את מנוע ה-2.0 ליטר 165 כ"ס ו-21.4 קג"מ, ומנוע 2.5 ליטר שהתחזק קלות ל- 195 כ"ס ו-26.1 קג"מ המשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים. נהיגה בשטחים עירוניים חושפת שתי יחידות כח נעימות וחלקות, אך בשל היעדר טורבו, גרסת ה-2.0 ליטר מרגישה מעט כבדה (10.5 שניות ל-100 קמ"ש), בעוד גרסת ה-2.5 ליטר מרגישה חזקה וקלילה יותר (8.2 שניות ל-100 קמ"ש) וכוללת טכנולוגייה של ניתוק 2 צילינדרים בשיוט לטובת חיסכון בדלק. יציאה אל הכביש הפתוח שכללה גם נסיעה מהירה באזורים הרריים עם כבישים מפותלים, חשפה את אותו ה- "Zoom Zoom" המסורתי של היצרן, ה-D.N.A הספורטיבי המאפשר נהיגה נמרצת ומהנה (בעיקר בדגם ה-2.5 ליטר), עם אחיזת כביש פנטסטית, הגה חשמלי שדווקא מתקשר יחסית וכיול מוצלח של המתלים המאפשר שילוב של נהיגה ספורטיבית קשיחה יחד עם נוחות נסיעה גבוהה. מעבר לכך, מדובר במכונית שקטה עם בידוד מוצלח של רעשי מנוע וחוץ, אולם סחיטה של דוושת הגז תייצר רעשי מנוע קלילים גם בתא הנוסעים. במבחן ההשקה שנערך בתנאים מאומצים וריבוי נהגים שונים, היה קשה למדוד את נתוני צריכת הדלק, שעמדו סביב ה-10 ק"מ לליטר בדגם ה-2.5 ליטר ו-11 ק"מ לליטר בדגם ה-2.0 ליטר בממוצע.

מאזדה 6 החדשה 2019

(צילום:גדי סיארה)

פסק דין

במחיר החל מ-169,900 שקל לדגם ה-2.0 ליטר הבסיסי והחל מ-179,900 שקל לדגם ה-2.5 ליטר, קשה לראות את הלקוחות הפרטיים נוטשים את רכבי הפנאי וחוזרים בהמוניהם לרכוש מכונית מנהלים בעידן הנוכחי. יחד עם זאת, עבור אלו שעדיין אוהבים לנהוג ומעריכים מכוניות מנהלים איכותיות, או עבור קציני רכב במקומות עבודה שלא מעוניינים לספק עדיין רכב פנאי למנהלים, מאזדה 6 החדשה ממשיכה לספק מכונית מנהלים איכותית ומעוצבת, המעניקה חווית נהיגה בניחוח ספורטיבי משולבת עם נוחות נסיעה טובה, ושדרוג משמעותי נוסף באיכות תא הנוסעים, באבזור ובבטיחות, שללא ספק מצמצם למינימום פערים מול דגמי יוקרה מקבילים, כשלדעתנו גרסת ה- "Signature" הבכירה שעולה 199,900 שקל, באמת עשויה להציע חלופה נגישה למכונית יוקרה, עם הרבה עודף בכיס, וייתכן גם עם ראש שקט יותר בכל הנוגע לאמינות הרכב לאורך שנים ומחירי אחזקה נמוכים משמעותית.


עוד ממבחני דרכים