מבחן דרכים: מאזדה CX-30 פרימיום 2.0 ליטרים

מאזדה CX-30 מצטרף לקטגוריית הקרוסאוברים הספורטיביים, עם עיצוב מושך, תא נוסעים היוקרתי בקטגוריה ותוצאות מבחן ריסוק המרשימות שהושגו בשנה האחרונה, אך מסתפק במנוע וותיק שמפיק ביצועים בינוניים. שווה את הכסף?

ששי כהן 06 בינו, 2020
מאזדה CX-30

שוק רכבי הפנאי-שטח שבר שיאי מכירות בשנה החולפת וריכז לא פחות מ-45% ממסירות רכב חדש בישראל. המשפחתית החדשה של ישראל היא ג'יפון ומבחר הדגמים שמתחרים בשלל קטגוריות הג'יפונים הפורחת עולה כמעט מדי חודש. עכשיו יש גם למאזדה ג'יפון חדש (שלישי במספר בארץ) וקוראים לו CX-30, המתברג בהיצע הדגמים של היצרן בארץ בין ה-CX-3 הקומפקטי לבין ה-CX-5 הגדול.

מאזדה CX-30 פותח על שלדת ה-3 החדשה ולמעשה מהווה את גרסת הג'יפון של ה-3, אשר זוכה למרכב קרוסאובר ספורטיבי נאה ומפתה. ביחס ל-3 המשפחתית, מדובר גם בתוספת של 10.5 ס"מ בגובה (1.54 מטר גובה), שהופכים אותה לבולטת מעל למשפחתיות הסטנדרטיות, אך לא בגובה של הג'יפונים הגדולים. אל אלו מצטרפים מידות משפחתיות עם 4.4 מטר אורך, 1.8 מטר רוחב ובסיס גלגלים של 265 ס"מ, המספקים תא נוסעים מרווח יחסית למשפחה, כאשר מאחור בעיקר 3 ילדים לא יתלוננו על צפיפות. בסעיף השימושיות רושמת המכונית תא מטען בנפח 430 ליטר, האמור לספק את השימושים שלכם בחיי היום יום. כחלק מהיותה ספורטיבית באופי, כחלק מהשלמת העיצוב הספורטיבי, מצוידת המכונית כסטנדרט בחישוקי גלגלים "18 קלים, שמשות אחוריות מושחרות ותאורת LED היקפית כולל פנסי החזית.


בתוך תא הנוסעים מדובר באותה סביבת נהג ונוסעים המוכרת מה-3 המשפחתית, בתוספת עדכונים קוסמטים קלים, המציעים את תא הנוסעים לא רק היפה בקטגוריה, אלא גם האיכותי ומאובזר בקטגוריה. גרסת הפרימיום הבכירה שנבחנת כאן, כללה גם אבזור נדיב במיוחד, שללא ספק עשוי להביך שלל ג'יפונים קומקפטיים של מותגי יוקרה. אם תרצו, אאודי Q2 בתא הנוסעים כמכונית עממית לעומת ה-CX-30. הדגם שמשתייך לדור המוצרים החדש של מאזדה (ה-G7), מציע תא נוסעים איכותי במיוחד, עם איכות חומרים ברמה של מותגי יוקרה ואיכות הרכבה מושלמת שפשוט נראה ומרגיש נהדר, ובמיוחד בגרסת הפרימיום שכוללת מושבי עור נאפה איכותיים, שילוב צבעים יוקרתי, ואבזור מושלם כולל דלת תא מטען חשמלית, תצוגה עילית של נתוני הדרך ומושב נהג חשמלי עם זכרונות. תלונות נרשמו בסעיפי גג השמש החשמלי הקטן מדי, ומערכת המולטימדיה שאינה ממש ידידותית למשתמש ודורשת היכרות מוקדמת לתפעול חלק שלה. מצד שני, היא דוברת עברית (כולל לוח השעונים) ונהנית ממסך "8.8 גדול ואיכותי.

מאזדה CX-30

לצד המחמאות באיכות תא הנוסעים והאבזור, ה-CX-30 משווקת בארץ עם צמד מנועי בנזין גדולי נפח יחסית (2.0 ליטר 165 כ"ס ו-2.5 ליטר 195 כ"ס), המשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 6 הילוכים. מצד אחד, מדובר ביחידות כח וותיקות ויעילות שאמינותן מוכחת וללא ספק עשויות לשרת אתכם שנים ארוכות בנאמנות. מצד שני, בשעה שמרבית המתחרים הולכים ועוברים למנועי טורבו קטנים ויעילים, למנוע ה-2.0 ליטרים של מאזדה שנבחן כאן, חסר מעט פלפל, והוא מסתפק בנתוני תאוצה (0-100 קמ"ש) של 9.7 שניות, שבסה"כ זריזים ויספקו את מרבית דרישות הלקוחות, אולם הרכב מרגיש טיפה כבד, וכל ניסיון לסחוט ביצועים ילווה ברעש מנוע מוחשי שחודר לתא הנוסעים. לפחות הצליל לו ספורטיבי ונעים לאוזן…

מאזדה CX-30

מעבר לכך, בדומה למרבית דגמי מאזדה, גם כאן מדובר ברכב עם התנהגות כביש משובחת, הכוללת אחיזת כביש טובה (גם במהירויות גבוהות ובכבישים מפותלים), ונוחות נסיעה מצוינת, הודות למתלים המתמודדים היטב עם האספלט הישראלי ואף פועלים בשקט מופתי. בסה"כ מדובר ברכב חוויתי ומהנה לנהיגה, עם הגה חשמלי שלא ממש מנותק מהנעשה על הכביש, ואנו מניחים שגרסת ה-2.5 ליטר החזקה יותר תספק קצת יותר חובבי נהיגה. בסעיף צריכת הדלק, עמדה בסיומו של המבחן צריכת הדלק על כ-11 ק"מ לליטר בממוצע,  כאשר האבזור הבטיחותי כולל התראת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית (כולל זיהוי הולכי רגל),  מערכת להתראה וסיוע בשמירה על נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לאיתור שטחים מתים עם תעבורה צולבת, החלפת אורות אוט' ובקרת עירנות הנהג, המצטרפים לציון של 5 כוכבים בריסוק במבחן של EURO NCAP ותואר של המכונית שהשיגה את ציון הריסוק בהגנה על מבוגרים הטוב ביותר שבחן הארגון בשנת 2019 !

מאזדה CX-30

החל מ-151,900 שקל

מאזדה CX-30 מצטרפת לקטגוריית הג'יפונים הספורטיביים ומתחרה בארץ בדגמים כמו קיה אקסיד, טויוטה C-HR ובמידה מסוימת גם ביונדאי קונה. לזכותה עיצוב נאה ומפתה, תא הנוסעים האיכותי והמאובזר בקטגוריה (ברמה שעשויה להביך מותגי יוקרה בגרסת הפרימיום!), ציון בטיחות הטוב בקטגוריה, ויחידת כח אמינה ויעילה. בצד השלילה, המרחב לנוסעים בספסל האחורי לא הכי מרווח, גרסת ה-2.0 ליטרים מסתפקת בביצועים בינוניים, ומחיר הרכב מעט גבוה מהמתחרות ומתחיל ב-151,900 שקל, ומגיע עד 172,900 שקל לגרסת הפרימיום 2.0 ליטרים הנבחנת כאן (ו-10,000 שקל תוספת לגרסת ה-2.5 ליטרים). במאזדה מעריכים שהדגם יהפוך לנמכר ביותר של היצרן בשנה הקרובה בארץ, אנחנו בהחלט מאמינים שיש סיכוי גבוה שזה גם יקרה.



עוד ממבחני דרכים