מבחן דרכים: מיצובישי אאוטלנדר החדש 2021

רכב הפנאי 7 מושבים הפופולרי בשנים האחרונות בישראל, מתעדכן בדור 4 שמגיע אלינו הפעם בתקינה אמריקאית, עם מנוע חזק יותר, עיצוב קשוח ואבזור משודרג, אך גם עם התפשרות קלה בכמה סעיפים. שווה את הכסף?

ששי כהן 20 ביול, 2021
מיצובישי אאוטלנדר החדש 2021

צילומים: רונן טופלברג

שבועיים לאחר שהושק כאן הדור הרביעי של מיצובישי אאוטלנדר, יצאנו למבחן השקה ראשון לדגם, בו טעמנו מיכולותיו של הדגם החדש שמחליף את הדור היוצא ששווק כאן מאז 2012, שהפך בשנים האחרונות לרכב הפנאי 7 מושבים המבוקש בארץ, עם שוק חזק גם לדגמי היד השניה. בינתיים, העולם משתנה ומיצובישי הודיעה שהיא יוצאת מהשוק האירופאי (שכולל גם אותנו), מה שהוביל ליבוא של הדור החדש בתקינה האמריקאית שלו (בישראל מתאפשר יבוא של רכבים חדשים גם בתקינה הזו). עד כמה הגרסה האמריקאית מתאימה לשוק הישראלי ועד כמה היא תוכל לשחזר את הצלחת הדור היוצא? יצאנו לסיבוב היכרות ראשון בכביש ובשטח.

קפיצת מדרגה בעיצוב

ביחס לדור היוצא של האאוטלנדר, מפגש במציאות עם הדגם החדש חושף מראה חדש לחלוטין, אשר פותח על שלדה חדשה וכולל הופעה מודרנית יותר וחזית קרבית למראה, המשלבת יחידות תאורה גדולות ושילוב נרחב של כרום כמיטב טעמם של הלקוחות האמריקאים, וסביר להניח גם של הלקוחות הישראלים. בקיצור, האאוטלנדר הרבה יותר קשוח למראה ונראה הרבה יותר SUV ופחות מיניוואן שהתחפש לרכב פנאי. מעבר לכך, מדובר גם ברכב שצמח קלות במידות, עם 4.71 מטר לאורך, 1.86 מטר לרוחב, 1.74 מטר גובה וצמיחה משמעותית יותר בבסיס גלגלים שעומד מעתה על 270 ס"מ ומאפשר מרווח משופר לנוסעים. הדגם משווק בשלב הראשון רק בגרסת 7 מושבים, אך צמד המושבים בשורה השלישית מתאימים בעיקר לילדים קטנים. כל ניסיון לספק להם יותר מקום לרגליים על חשבון שורת המושבים האמצעית (הנעה על מסילה), מצמצם משמעותית את המרווח ליושבי השורה השנייה.נפח תא המטען עומד על 160 ליטר, הצומחים עד 793 ליטר עם קיפול שורת המושבים השלישית.

מיצובישי אאוטלנדר החדש 2021

ניחוח פרימיום בתא הנוסעים בגרסאות הבכירות

תא נוסעים בניחוח פרימיום

קפיצת מדרגה משמעותית נוספת נרשמת גם בתא הנוסעים, עם עיצוב חדש לחלוטין, מראה מושך יותר, ואווירה מתקדמת עם לוח שעונים דיגיטלי "12.3 (החל מרמת הגימור פרימיום) ומסך מולטימדיה מקורי "8 המציע קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי כסטנדרט בכל רמות הגימור ( חיבור CAR-PLAY אלחוטי ברכב המבחן). אל אלו מצטרפים איכות חומרים והרכבה מרשימים ואווירה הרבה יותר מזמינה בתא הנוסעים, אשר קופצת מדרגה בדגמים הבכירים שמציעים כבר ניחוחות פרימיום. החל מרמת הגימור הבסיסית "EXECUTIVE" תמצאו גם מצלמת רוורס, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, הנעה בכפתור, בלם יד חשמלי, בורר מצבי נהיגה 5 מצבים, חישוקי חישוקי גלגלים "18, קיפול מראות חשמלי, תאורה היקפית מלאה מסוג LED, חיישני רוורס, חלונות מושחרים מאחור ועוד. רמת הגימור השניה "INSTYLE" מוסיפה גם חישוקי גלגלים "20 עם צמיגים בחתך נמוך, גג זכוכית פנורמי נפתח חשמלית, מסילות גגון, כניסה והנעה ללא מפתח, חימום מושבים קדמיים וטעינה אלחוטית לטלפון. רמת הגימור "פרימיום" כוללת בנוסף ריפודי עור סינטטי מולטימדיה עם מסך מגע "9, לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 וחיבור CARPLAY אלחוטי. רמת הגימור "LUXURY" כוללת בנוסף דלת תא מטען חשמלית, בקרת אקלים עם 3 אזורי אקלים, תצוגה עילית של נתוני הדרך על השמשה הקדמית, מערכת שמע יוקרתית עם 10 רמקולים של BOSE ועוד. מעל רמת גימור זו תמצאו הנעה כפולה, אופציה למרכב בצביעה דו-גוונית ועוד כמה שדרוגים קלים.

מיצובישי אאוטלנדר החדש 2021

חבילת בטיחות מרשימה אבל…

האאוטלנדר החדש מצויד כסטנדרט בחבילת בטיחות מקורית מרשימה הכוללת 11 כריות אוויר (כולל כרית אוויר בין צמד המושבים הקדמיים), מערכת התרעת שמירת מרחק כולל זיהוי הולכי רגל עם בלימה אוטונומית, התרעת שטח מת במראות הצד, התרעה על תנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת עירנות הנהג, החלפת אורות אוטומטית ועוד, והחל מרמת הגימור "LUXURY" תקבלו גם מצלמות 360 מעלות. חבל רק שהדגם מוצע עדיין רק עם מערכת התרעת סטייה מנתיב ללא תיקון אקטיבי של ההגה, בעוד שבארה"ב מוצעת המערכת הזו כאופציה.

מיצובישי אאוטלנדר החדש 2021

לא באמת מיועד לשטח. מקסימום לשבילים קלים.

מנוע חזק יותר

אם רציתם רכב בניחוח אמריקאי, אז מתחת למכסה המנוע משתדרג האאוטלנדר ביחידת כח חדשה בניחוח אמריקאי, הכוללת מנוע בנזין 4 צילינדרים חדש בנפח 2.5 ליטר, המפיק 181 כ"ס ומומנט מרבי של 25 קג"מ ותיבת הילוכים אוטומטית רציפה עם 8 יחסי העברה ואופציה להנעה כפולה חכמה. יחידת הכח החדשה מטפלת באחת מנקודות התורפה של הדור היוצא, עם תוספת של 500 סמ"ק לנפח המנוע ו-31 כ"ס, המאפשרים ביצועים טובים יותר. יחד עם זאת, בעוד שבנהיגה שגרתית רגילה, מדובר במכונית שקטה ונוחה למדי, במסלול הנסיעה שהכין לנו היבואן בהשקת הנהיגה לעיתונאים, תחת נהיגה מאומצת בכבישים הרריים, ניתן היה לשמוע את רעשי המנוע חודרים לתא הנוסעים בשל אופיה של תיבת ההילוכים הרציפה. יחד עם זאת, חשוב להזכיר שמרבית לקוחות הדגם לא יקחו אותו לנהיגה מאומצת וסחיטת ביצועים באזורים הרריים, כך שעבור רובם מדובר במכונית שקטה, נוחה ונעימה למדי לנהיגה. גם הניסיון לרדת איתו למסלול קליל בשטח הבהיר שהאאוטלנדר לא באמת מיועד לנסיעת שטח, ולמרות מרווח גחון נדיב של 23 ס"מ, בורר מצבי נהיגה שכולל כמה מצבי שטח ובקרת ירידה במדרון, עם חישוקי גלגלים גדולים וצמיגים בחתך נמוך, האאוטלנדר מכוון לנסיעות כביש וממש לא מיועד למסלולי שטח. בסעיף צריכת הדלק, למנוע הגדול יותר יש מחיר, ובחלקו המאומץ של המבחן נעה צריכת הדלק סביב ה-7 ק"מ לליטר, ובחלקו השני בשיוט נינוח על כבישים בין עירוניים, הרבה מחשב הדרך נתון שמתקרב ל-11 ק"מ לליטר. העידן הנוכחי, היינו בהחלט שמחים לפגוש כאן לפחות איזו יחידה מיקרו היברידית קלה, שתשפר קצת את צריכת הדלק ופליטת המזהמים. גרסת פלאג-אין הייבריד ששווקה כאן בדור היוצא, תוצע כאן ככל הנראה ממחצית השנה הבאה.

מיצובישי אאוטלנדר החדש 2021

שווה את הכסף?

מיצובישי אאוטלנדר החדש הוא ללא ספק רכב טוב יותר מול הדור היוצא: הוא מודרני יותר למראה, בטיחותי ומאובזר יותר, נעים למדי לנהיגה (על הכביש כמובן) ומציע ביצועים טובים יותר המטפלים באחת מנקודות התורפה של הדגם היוצא. בסעיף השלילה, המנוע מעט רועש תחת נסיעה מאומצת וצריכת הדלק שלו סבירה בלבד ביחס למקובל לקטגוריה, ובהחלט היינו שמחים לראות כאן בהקדם שילוב כלשהו של חשמל ביחידת הכח. במחיר החל מ-178,900 שקל לגרסת הכניסה ועד 234,900 שקל לגרסת ה-4X4 ברמת הגימור הבכירה ביותר, מדובר אמנם בעליית מחירים (בדומה למה שקורה כרגע בכל שוק הרכב), אך אנחנו מאמינים שהאאוטלנדר ימשיך להימכר כאן במספרים מרשימים, כל עוד וליבואן לא תהיה בעיית הקצאת מלאי, שהפכה להיות אחת מהבעיות הכואבות כיום בשוק הרכב בעידן הקורונה.

 

עוד ממבחני דרכים