מבחן דרכים: מיצובישי טרייטון 2020 החדש

מיצובישי טרייטון בדור חדש הכולל עיצוב ברוח רכבי הפנאי של היצרן, תוספת של חבילת בטיחות מקורית, מנוע דיזל 150 כ"ס חדש, ושדרוג משמעותי של המתלים, המבטיחה את נוחות הנסיעה הטובה בסגמנט הטנדרים. איך כל זה מתבטא על הכביש?

ששי כהן 29 בפבר, 2020
מיצובישי טרייטון 2020 החדש

40 שנה לאחר שהגיע לראשונה לשוק טנדר מיצובישי L200, חוגג הדגם 4.7 מיליון עותקים וחמש דורות שהעניקו לו כמעט שליש מנתח השוק בקטגוריית הטנדרים שלו בעולם. כעת יש לנו דור חדש ושישי לדגם, המבטיח לצד עיצוב חדש, טיפול בנושא זיהום האוויר שהפך לנושא חם בעולם הרכב ושדרוג מערכות בטיחות הכרחי בעידן הנוכחי. בישראל ה-L200 חוגג 30 שנה ושלל שמות לאורך השנים (בופלו, מגנום, האנטר וטרייטון), כאשר הטרייטון שווק כאן בחמש שנים האחרונות ולמרות שנמכר במספרים יפים מדי שנה, לא הצליח להתעלות במכירות על המתחרים מבית טויוטה ואיסוזו. האם הדגם החדש עשוי לשנות את מיקומו בטבלה?

מיצובישי טרייטון החדש נראה דומה למדי לדור היוצא, ולמרות קווי העיצוב המרכזיים שנותרו דומים, היצרן מתעקש שמדובר בדור חדש לחלוטין ולא מתיחת פנים מקיפה. את השינוי העיקרי בדגם תמצאו בחזית הרכב שזכתה לעיצוב חדש ומודרני ברוח דגמי הפנאי של היצרן, המקנה לרכב את ההופעה הנאה ביותר כיום בסגמנט הטנדרים, ומשלבת היטב בין מראה של רכב עבודה לרכב פנאי. בצידי הרכב תמצאו את אותו עיצוב מוכר בשינויים קלים ובחלקה האחורי של המכונית עבר הדגם עדכון עם יחידות תאורה בעיצוב חדש המשולבות פנסי LED ועדכונים קוסמטים למראה. רכב הפנאי שהגיע ברמת הגימור DAKAR, כלל גם שמשות אחוריות מושחרות, חישוקי גלגלים "18 קלים בעיצוב ספורטיבי ("16 בדגמים הבסיסיים), ומדרגות צד לכניסה ויציאה נוחים יותר מהרכב. שטח הארגז נותר פחות או יותר זהה לדגם היוצא ויכולת ההעמסה שלו עומדת על כ-1 טון.


מאובזרת

בתוך הקבינה מדובר באותו עיצוב מוכר של הדגם היוצא, בשינויים קלים: לוח השעונים קיבל גרפיקה חדשה, הספסל האחורי זוכה למשענת קצת פחות זקופה המשפרת את נוחות הנסיעה ליושבים מאחור, פה ושם תמצאו שינויים קלים בעיצוב והאבזור בדגם המבחן נדיב עם בקרת אקלים דיגיטלית, מראות צד מתקפלות חשמלית, בקרת שיוט, הגה, ידית הילוכים ובלם יד בציפוי עור, חיישני אורות וגשם ומולטימדיה CONNECTED הכוללת צג מגע "7, WAZE מובנה ושלל אפליקציות שימושיות פחות או יותר ומצלמת רוורס. קצת הפריע לנו שברכב שעולה 245K שקל אין כניסה והתנעה ללא מפתח וגם מסך המולטימדיה מתחיל להיראות קצת קטן בימינו. מעבר לכך, מדובר בתא נוסעים מרווח יחסית, עם המון מקום ליושבים מלפנים, ומרחב משופר גם לאלו שמאחור, הזוכים גם לידיות אחיזה לכניסה נוחה יותר לרכב. המזגן אינו כולל פיצול לאחור, אך יאמר לזכותו שהוא חזק ואינו מתקשה לקרר חיש את הרכב. לראשונה בדגם, הוא מצויד גם בחבילת בטיחות מקורית מתקדמת, הכוללת התראת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית (מלאה עד 80 קמ"ש, האטה עד 140 קמ"ש), שיחד עם התראת סטייה מנתיב (לא אקטיבית), מוותר גם על המובילאיי.

מיצובישי טרייטון 2020 החדש

מנוע צנוע יותר

כחלק מהכניסה לדרישות זיהום האוויר המחמירות, נוטש הטרייטון החדש את מנוע הדיזל 184 כ"ס של הדגם היוצא, וזוכה למנוע טורבו-דיזל בנפח 2.2 ליטרים המפיק 150 כ"ס ומומנט מירבי של כמעט 41 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית 6 הילוכים חדשה. למרות ההספק הצנוע יותר, מדובר ברכב חזק למדי, עם כושר סחיבה טוב (הודות לנתון מומנט שלא ירד משמעותית), שסביר להניח שמרבית הלקוחות של הדגם היוצא לא יחושו בהבדל משמעותי בסעיף הביצועים. בתמורה תקבלו רכב ידידותי יותר לסביבה וחסכוני יותר בדלק, סביב ה-11 ק"מ לליטר במבחן, בתנאים שכללו גם הרבה נסיעות עירוניות. לקוחות שמרבית נסיעותיהם מחוץ לעיר, יוכלו להניב גם סביב ה-14 ק"מ לליטר בממוצע. עבור אלו שעובדים בשטח, או אלו שמתכננים לבצע איתו נסיעות שטח, מצויד ה-DAKAR בהנעה כפולה חכמה עם בורר מצבי נהיגה, המאפשרת לבחור בין הנעה אחורית להנעה כפולה עם דיפרנציאל מרכזי מוגבל החלקה בכביש, הנעה כפולה עם דיפרנציאל מרכזי נעול והנעה כפולה עם הילוך כוח בשטח, כאשר ניתן להעביר מ-2WD ל-4WD מבלי לעצור את הרכב עד מהירות 100 קמ"ש. אל אלו מצטרפים בורר תוכניות נהיגה, כביש, שטח, בוץ וחצץ, בקרת ירידה במדרון, יכולת נסיעה בשיפוע צד של 45 מעלות, זווית גחון של 24 מעלות, זווית גישה של 30 מעלות וזווית נטישה של 22 מעלות. 

מיצובישי טרייטון 2020 החדש

נוחות משופרת

את אחד השדרוגים המשמעותיים בדור החדש תצאו בסעיף המתלים, שם ציידה מיצובישי את הטנדר במערכת מתלים אחורית חדישה, הכוללת מתלי עלה עם עלה חדש ופרוגרסיבי, שיחד עם בולמים חדשים מאפשר שדרוג משמעותי של נוחות הנסיעה, והפחתת הקפיצות המוכרות של הטנדרים כאשר הארגז אינו מועמס בסחורה, מה שתורם במיוחד לנוחות נסיעה משופרת ובמיוחד עבור היושבים מאחור. במיצובישי מדברים גם על טיפול ב-NVH – הפחתת הרעשים ברכב, אך למרות השיפור, רעש המנוע במהירויות נסיעה עירוניות או נמוכות, חודר לתא הנוסעים קצת יותר מהצפוי. מצד אחד, לא נתון חריג לקטגוריה, אך מצד שני ציפינו לבידוד קצת יותר טוב.

מיצובישי טרייטון 2020 החדש

שווה את הכסף?

מיצובישי טרייטון החדש מציג התקדמות גדולה בכמה סעיפים: הוא מרשים למראה וכנראה גם היפה בקטגוריה לעת עתה, יחידת הכח שלו אמנם מעט יותר חלשה מהדגם היוצא, אולם יותר ידידותית לסביבה וחסכונית בדלק, הוא בטוח יותר למשפחה עם חבילת אבזור בטיחותי מתקדם שנוסף לראשונה בדגם, והודות למערכת מתלים חדשה המספקת נוחות נסיעה משודרגת, הוא מצליח יותר מתמיד לשלב בין רכב עבודה קשוח לרכב פנאי נעים לנהיגה, כאשר בגרסאות כפולות ההנעה שלו מדובר כיום ברכב שטח אמיתי. מחיר גרסת ה-DAKAR הנבחנת כאן עומד על 244,900 שקל (כולל מע"מ), כאשר גרסת הבסיס הידנית שלו מוצעת החל מ-199,000 שקל. האם כל זה מספיק כדי להזניק את מכירותיו בארץ? ימים יגידו.




עוד ממבחני דרכים