מבחן דרכים: מיצובישי טרייטון PRO בנהיגה ראשונה

4 חודשים לאחר שהחל שיווק מיצובישי טרייטון החדש בישראל, השיקה כלמוביל היבואנית את גרסת ה-PRO הקרבית של הטנדר הפופולרי, המהווה רכב שטח בכל רמ"ח אבריו ובתוספת מחיר צנועה למדי. מי היה מאמין שרכב השטח הקרבי ביותר של מיצובישי היום בישראל הוא בכלל טנדר?

ששי כהן 12 ביונ, 2020
מיצובישי טרייטון PRO

מאז עזיבתו של מיצובישי פאג'רו את השוק, אמנם התרחבה משפחת רכבי הפנאי של היצרן משמעותית וכוללת כיום את דגמי ה-ASX, אקליפס קרוס ואאוטלנדר, הנמכרים כולם במספרים יפים ואחראים לגידול המרשים במכירות של מיצובישי בשנים האחרונות, הממוקמת כיום במקום החמישי והמכובד בטבלת המסירות של רכב חדש בישראל. יחד עם זאת, אם נותרתם מאלו שעדיין נחשבים לשועלי שטח, אף אחד מליין ג'יפוני מיצובישי כיום בישראל לא באמת יכול להשביע את רצונכם, למעט אחד שהוא בכלל טנדר, והוא כמובן מיצובישי טרייטון. השבוע הושקה בארץ גם גרסת השטח הקיצונית שלו העונה לשם טרייטון, בהשקה חוויתית שהדגימה מיכולתיו המופלאות של הטנדר, הנחשב כיום לרכב השטח המוביל של מיצובישי בישראל וכנראה גם אחד מהמובילים בכלל בארץ.


אז ביום רביעי האחרון התייצבנו עם שחר בחניון הנתיב המהיר לת"א, ולאחר קפה ומאפה של בוקר יצאנו לדרך בשיירת טרייטונים חדשים, אשר כללה גרסאות 4X4 ברמות גימור שונות וסטנדרטיות המגיעות ישירות מפס הייצור, ו-3 טנדרים שצוידו בחבילת ה-PRO הייעודית לשטח מקצועי שפותחה והורכבה בארץ בשיתוף חברת אספיר, ועל המסלול שהתפרס על יום שלם פיקד עופר אוגש, מבכירי וטובי מדריכי נהיגות השטח בישראל.

מיצובישי טרייטון PRO

בוא נתאפר קצת עם פודרה (צילום: רונן טופלברג)

חבילת ה-PRO החדשה כוללת גם חבילת עיצוב חיצונית קשוחה המקנה לדגם הופעה ייחודית וקרבית וגם מכלולים טכניים משודרגים לשטח הכוללים הגבהת הרכב ב- 5 ס"מ (רשומה ברישיון הרכב) באמצעות סט קפיצים מבית  PEDDERS ובולמים מבית  BILSTEINצמיגי All-Terrain מבית PIRELLIחישוקי סגסוגת שחורים בעלי מראה קשוח, גריל קדמי שחור, קשת ספורטיבית שחורה, מיגון גחון מלא (חבילת 6 חלקים) ומדרכי צד  high lift שחורים מבית אספיר. 

מיצובישי טרייטון PRO

(צילום: רונן טופלברג)

את עשרות הק"מ הראשונים שנעשו על הכביש, ביצע הטרייטון בקלילות ובנוחות, כאשר מערכת המתלים החדשה מצליחה לשלב היטב בין יכולות שטח מופלגות לנוחות נסיעה טובה על האספלט ועם מינימום נדנונים וטלטולים המאפיינים לרוב טנדרים מהסוג הנ"ל. אל אלו מצטרפים בידוד מוצלח של תא הנוסעים מרעשי חוץ ומנוע (במהירויות בין עירוניות מדובר ברכב שקט למדי, אך בעיר קצת פחות), וגם בנהיגה מהירה הטנדר משדר ביטחון ואחיזת כביש גבוהה. צריכת הדלק שלו בכבישים המהירים תחת נהיגה מאומצת יחסית נעה סביב ה-11.5 ק"מ לליטר.

מיצובישי טרייטון PRO

מיצובישי טרייטון PRO (צילום: רונן טופלברג)

חווית השטח החלה בקידר הישנה (ליד מעלה אדומים), שם ירדנו מהאספלט והתחלנו את החלק המעניין של היום, שכלל עשרות ק"מ של נסיעה מאתגרת בשטח, שכללה לא רק גיהוץ שבילים מהיר, אלא גם שטח טכני אמיתי, טיפוס להר המונטר, ירידה לבקעת הורקניה וחציית נחל קדרון החרב, כשבתפריט נכללה גם נהיגה לאורך ציר הבארות עד ל״סיבוב המוות״ היורד לנחל דרגות. בדרך נחשפנו לבורות אחסון מי גשמים שהוקמו בסיוע האירופאים לטובת עבודת הבדואים שמגדלים בקר בשטחי מדבר יהודה, ולצד נוף מרהיב ותצפית מדהימה לעוטף ירושלים ובהמשך לים המלח, קישטו את הנוף כמות מטורפת של גמלים שנעו לצידי המסלול.

מיצובישי טרייטון PRO

ספינת המדבר: מיצובישי טרייטון PRO (צילום: רונן טופלברג)

יאמר לזכותו של מיצובישי טרייטון שגם דגמי ה-4X4 הסטנדרטים חצו את המסלול באופן מרשים ומשביע רצון ולא עמדו בעמדת נחיתות מול דגמי ה-PRO המאובזרים יותר לשטח, אך לאחר שנהגנו בצמד הדגמים, ללא ספק דגמי ה-PRO מרגישים חסונים ובטוחים יותר ואפילו מהודקים יותר בשטח. בסעיף הדלק, נרשמה צניחה לכיוון ה-7.5 ק"מ לליטר בשטח, נתון בחלט טוב בהתחשב בתנאים המאומצים ולא פשוטים, שכללו נהיגה בשט מגוון ברמות קושי שונות, שלל הצלבות, הנפות גלגלים וזוויות קשוחות שעשויות להפחיד נהגים לא מיומנים.  בשורה התחתונה, מדובר בטנדר שטח קשוח עתיר יכולות, המאפשר לשלב היטב בין רכב עבודה לרכב פנאי מקצועי ומהנה לשטח וכן לרכב לשימוש משפחתי בחיי היום יום בנוחות סבירה למדי ביחס ליכולות השטח הגבוהות.

מיצובישי טרייטון PRO

יכולות שטח מרשימות (צילום: רונן טופלברג)

במיצובישי מייעדים את חבילת ה-PRO של הטרייטון לאלו המעוניינים ביכולות שטח של ממש, ויחד עם זאת אין באפשרותם או רצונם לרכוש רכבי שטח "אמיתיים" בסכומים שנעים סביב 400,000 שקל או יותר. החבילה מוצעת כיום בכל דגמי ה-4X4 של הטרייטון ומוצעת כיום במחיר השקה של 19,900 ₪ בלבד, במקום 35,000 ₪ מחירון היבואן, מחיר אטרקטיבי מאוד שזול כנראה משמעותית מכל ניסיון של שדרוג הכלים לבד לאחר הרכישה, כאשר מחיר מיצובישי טרייטון PRO מתחיל כיום ב-254,890 שקל בלבד לגרסת ה-DESERT PRO ועד 275,800 שקל לגרסת ה-DAKAR SE PRO הבכירה (כולל מע"מ).



עוד ממבחני דרכים