מבחן דרכים: מיצובישי ספייס סטאר החדשה 2020

מיצובישי ספייס סטאר החדשה זוכה לעיצוב נאה יותר, תוספת של חבילת בטיחות מקורית מתקדמת ואבזור נדיב המשפר את התמורה לכסף, אבל הסיבה העיקרית כנראה לזינוק המרשים במכירות מתחילת השנה מגיעה מכיוון אחר.

ששי כהן 16 ביול, 2020
מיצובישי ספייס סטאר החדשה

עם כל האהבה והחיבה שלכם לשוק הג'יפונים, לקטגוריית המכוניות הקטנות עדיין מקום של כבוד בשוק הרכב הישראלי ואשתקד היא ריכזה כאן סביב ה-25,000 מכוניות, מחציתן מקטגוריית הסופר-מיני ומחציתן מקטגוריית מכוניות המיני, שארבעה דגמים בלבד מרכזים בו את מרבית המכירות כיום (פיקנטו, i10, ספארק וספייס סטאר). בתחילת השנה הושקה כאן מיצובישי ספייס סטאר המחודשת ל-2020, שזכתה לעדכון משמעותי לעיצוב החיצוני ושדרוג המפרט הבטיחותי, מה יש לה להציע מול המתחרות ומה הסיבה שגרמה לצמיחה משמעותית במכירות בחודשים הספורים בהם היא נמכרת כאן, יצאנו לבדוק.

עיצוב חיצוני מודרני יותר

הספייס סטאר שכבר וותיקה בארץ והושקה כאן עוד ב-2013, זוכה בדגמי 2020 לעיצוב חיצוני מודרני יותר הכולל עיצוב מחודש לחזית הרכב עם יחידות תאורה בעיצוב חדש, תוספת תאורת LED ליום ויישור קו עם שפת העיצוב הנוכחית של מיצובישי. בצידי הרכב עודכן הרכב בחישוקי גלגלים "15 קלים בעיצוב חדש וגם מאחור נרשמים יחידות תאורה חדשות משולבות LED ופגוש בעיצוב חדש. בתוך תא הנוסעים, מדובר בשינויים קוסמטיים קלים יותר, הכוללים ריפודי מושבים בעיצוב חדש וצעיר, דיפוני בד לדלתות המקנים לרכב תא נוסעים חמים, נעים יותר ופחות פלסטיקי (פריט שהפך לצערינו כיום לנדיר גם בקטגוריות גבוהות יותר) ורמת אבזור גבוהה מהמקובל בקטגוריה, שכבר ברמת הגימור האמצעית "Supreme" כוללת:  מולטימדיה עם מסך מגע "8, מצלמת רוורס, ניווט WAZE, אפליקציית פאנגו, רדיו אינטרנטי ואפליקציות נוספות, חישוקי מגנזיום "15, שמשות אחוריות מושחרות, בקרת אקלים דיגיטלית, הגיה וידית הילוכים מצופים עור, חיישני אורות וגשם, בקרת שיוט, 6 כריות אוויר, מחשב דרך, 6 כריות אוויר, חיישני לחץ אוויר ועוד.


לראשונה עם חבילת בטיחות מקורית 

רכב המבחן שהגיע ברמת הגימור הגבוהה יותר Premium כלל בנוסף גם מושבים דמוי עור בשילוב בד במראה יוקרתי, מראות צד עם איתות, תאורה ראשית מסוג LED, תאורת חניה מסוג LED, מערכת תאורת יום DRL מסוג LED, מראות צד מחוממות, פנסי ערפל קדמיים וכניסה והתנעה ללא מפתח. בסעיף הבטיחות מיישר הרכב קו עם המתחרות וכולל כסטנדרט חבילת בטיחות מקורית מתקדמת הכוללת התראת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית עד 80 קמ"ש (65 קמ"ש להולכי רגל), התראת סטייה מנתיב והחלפת אורות אוטומטית.

מיצובישי ספייס סטאר החדשה

חסכונית בדלק

מתחת למכסה המנוע מצוידת המכונית באותו מנוע בנזין מוכר בנפח 1.2 ליטר, 3 צילינדרים, המפיק 80 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. על הכביש מדובר ביחידת כח יעילה, המספקת ביצועים טובים יותר ממרבית המתחרות בקטגוריה, עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-13.5 שניות. יחד עם זאת, למרות השיפור בבידוד תא הנוסעים מרעשי מנוע, תחת נהיגה מאומצת וניסיון לסחוט ביצועים, מדובר במנוע שקצת יותר רועש מהמקובל בקטגוריה. נהגים שאופי נסיעתם רגוע ואינם אוהבים לסחוט ביצועים ולצאת ראשונים מהרמזור, יגלו דווקא רכב נעים למדי לנהיגה. מעבר לכך, מדובר במכונית עירונית מאוד קלה לנהיגה, מרווחת יחסית למתחרות (גם צמד מבוגרים יוכלו לשבת בנוחות בספסל האחורי), וחסכונית בדלק (14.7 ק"מ לליטר בממוצע בימי המבחן), ולזכותה גיר אוטומטי רציף חלק בפעולתו, נתון שהופך להיות לצערם של הישראלים פריט נדיר במכוניות מיני (יונדאי i10 החדשה עברה לגיר רובוטי חד מצמדי וקיה פיקנטו תאמץ אותו גם משנת 2021), מה שמשאיר את הספייס סטאר ושברולט ספארק היחידות בקטגוריה עם תיבה אוטומטית משנה הבאה.

מיצובישי ספייס סטאר החדשה

שווה את הכסף?

במחירים שנעים בין 77,900 שקל לגרסת הבסיס ועד ל-85,900 שקל לגרסת ה-Premium הבכירה הנבחנת כאן, מציעה מיצובישי ספייס סטאר החדשה תמחור הדומה למתחרות בקטגוריה, תמורתו תקבלו מכונית מיני מרווחת מהמקובל, נאה יותר למראה בדגם המחודש, מאובזרת מהממוצע ואף נהנית מיחידת כח יעילה וחסכונית בדלק, לצד בטיחות משופרת ומוניטין מוצלח של אמינות יפנית (עם צבירת ניסיון של 7 שנים בארץ). בסעיף החובה, היא עדיין מעט יותר רועשת מהמתחרות. במחצית הראשונה של השנה, זכתה הספייס סטאר החדשה לזינוק במכירות, עם 1,179 מסירות בעידן הקורונה, זינוק מרשים מול 1,470 מסירות בכל שנת 2019. עם היעלמותם ההדרגתי של מכוניות מיני אוטומטיות מהשוק ומעבר לגיר רובוטי חד מצמדי, יתרונה של התיבה האוטומטית הרציפה של המיצובישי, תמשיך לדעתנו להיות אחד ממנועי הצמיחה של הדגם בארץ גם בשנים הקרובות.

____________________________________________________________________________________________________________________

מעוניינים במיצובישי ספייס סטאר בהצעה הכי טובה בשוק? לחצו כאן (מודעה)




עוד ממבחני דרכים