מבחן דרכים: מיצובישי ASX החדש 2020

דור חדש כפי שטוען היבואן, או בסה"כ מתיחת פנים מקיפה? מיצובישי ASX נוחת בגרסה מחודשת עם עיצוב קרבי יותר, מנוע חסכוני יותר בדלק ורשימת אבזור מכובדת כבר מגרסת הבסיס. שווה את הכסף?

ששי כהן 25 בנוב, 2019
מיצובישי ASX החדש 2020

מיצובישי ASX, הדגם הקטן במבחר דגמי ה-SUV של היצרן, כבר אינו חדש ומשווק בעולם כבר 9 שנים, במהלכם הוא כבר עבר מספר מתיחות פנים כדי לרענן את הדגם מול המתחרים החדשים. לארץ הוא הגיע לראשונה בדיוק לפני שנתיים, וזכה לקבלת פנים חמה עם קרוב ל-6,000 מכוניות שנמכרו כאן מאז הושק, שהפכו אותו לאחד הדגמים הפופולרים בשוק הג'יפונים הקומפקטיים. בשבוע החולף השיקה יבואנית מיצובישי את הדור החדש של ה-ASX ל-2020, שאמנם מוצג כדור חדש לחלוטין, אך מתגלה יותר כמתיחת פנים מקיפה ומשמעותית לדגם. מה יש לו להציע? יצאנו לבדוק.

ה-ASX החדש נחשף בתחילת השנה בתערוכת הרכב של ז'נבה, ומציג עיצוב מחודש המיישר קו עם שפת העיצוב הנוכחית של מיצובישי, אותה ראינו גם באקליפס קרוס החדש ובאאוטלנדר המחודש, וכולל חזית חדשה ואגרסיבית יותר למראה, פנסים ראשיים בטכנולוגיית LED כסטנדרט, פנסי ערפל מסוג LED, חישוקי גלגלים "18 כסטנדרט בעיצוב חדש ועיצוב מחודש לחלקה האחורי של המכונית, הכולל יחידות תאורה מסוג LED בעיצוב חדש ופגוש אחורי בעיצוב דמוי רכב שטח. למרות שמדובר בסה"כ בעדכון משמעותי לעיצוב וותיק של הרכב, ה-ASX ללא ספק נראה מודרני, מרשים ואפילו די קרבי ביחס למרבית המתחרים בקטגוריה.


גבוה ומרווח מהמתחרים

ביחס לסגמנט ה-B-SUV בו הוא פועל, מדובר גם ברכב גדול ומרווח מהמקובל בקטגוריה, המציע מידות משפחתיות למדי ופחות סופר-מיני מוגבה, עם 4.36 מטר באורך המכונית, 1.81 מטר רוחב, 1.64 מטר גובה ובסיס גלגלים של 267 ס"מ, המציעים מרווח נאה למשפחה ממוצעת, כאשר גם מאחור יוכלו לשבת 2 מבוגרים בנוחות, או שלושה ילדים. בסעיף השימושיות רושם הדגם תא אחסון נדיב בנפח 393 ליטר, הצומח עד 1,193 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים, לצד שלל תאי אחסון ומחזיקי כוסות. חבל רק שמאחור לא ציידו את הרכב ביציאת 12V או USB להטענת הטלפונים.

מיצובישי ASX החדש 2020

ביחס לעיצוב החיצוני המחודש והמרשים, כניסה לתא הנוסעים חושפת את אותו עיצוב בדיוק של הדגם היוצא, בתוספת שינויים קוסמטים קלים בלבד. למרות שמדובר בסה"כ בסביבת נהג ונוסעים נעימה, העיצוב מתחיל להתיישן וגם איכות החומרים לא תמיד מרשימה, אם כי איכות ההרכבה ללא דופי ונדמה שגם בעוד 10 שנים תא הנוסעים ישרוד היטב. החדשה העיקרית בתא הנוסעים נוגעת לציודו של הרכב במערכת מולטימדיה חדשה עם מסך "8 מסדרת ה- Connected של כלמוביל, בעלת תפעול משופר ומגוון אפשרויות קוליות מורחבות, שלא בטוח שמרבית הלקוחות בכלל ישתמשו בהם. מעבר לכך, האבזור נדיב וכולל כסטנדרט (רמת גימור INTENSE" חישוקי "18, שמשות אחוריות מושחרות, תאורת LED היקפית, את מערכת המולטימדיה הכוללת גם מצלמת רוורס, ניווט WAZE ושלל אפליקציות, חיישן אורות, הגה מצופה עור, מנופי העברת הילוכים מההגה, ובסעיף הבטיחות גם 7 כריות אוויר, מערכת התרעה על סכנת התנגשות (כולל זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי) עם בלימה אוטונומית עד 85 קמ"ש, התרעה על סטייה מנתיב והחלפת אורות אוטומטית.

מיצובישי ASX החדש 2020

רמת הגימור האמצעית INSTYLE כוללת בנוסף כניסה והתנעה ללא מפתח וקיפול מראות חשמלי, כאשר רמת הגימור "PREMIUM" הנבחנת כאן, כוללת גם גג זכוכית פנוראמי עם וילון חשמלי ותאורת אווירה, מושבים מרופדים עור הפוך, חימום מושבים קדמיים והתראת שטח מת במראות הצד, כולל התראה על תנועה חוצה מאחור.

חסכוני יותר בדלק?

כשיוצאים לדרך, ממשיך גם הדגם החדש של ה-ASX לספק ביצועים נאים הודות למנוע ה-2.0 ליטר 150 כ"ס שמצויד הדגם, שלדברי החברה מדובר במנוע שונה מהמנוע של הדגם היוצא (שצויד באותו נפח ובאותו הספק). ה-ASX מרגיש זריז למדי ואינו מתקשה לשנע את הרכב גם באזורים הרריים עם אכלוס מלא של נוסעים, אך מסתפק בסה"כ בנתוני תאוצה סבירים עם 11.7 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש. למנוע משודכת גם תיבת הילוכים אוטומטית רציפה חדשה, שתפקדה היטב במהלך ימי המבחן ואפילו העניקה תחושה בחלק מהזמן שמדובר בתיבה פלנטרית, עם נסיעה חלקה ופחות הרגשה של נסיעה על הילוך אחד שמאפיינת תיבות מהסוג הנ"ל. מעבר לכך, מדובר גם ברכב שקט יחסית, המספק נוחות נסיעה טובה הודות בין השאר לציודו של הרכב במתלה אחורי רב-חיבורי. את ההפתעה סיפק הרכב בסוף המבחן עם צריכת דלק שעמדה סביב ה-11.5 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת (אך לא מאומצת), המאשרים את הצהרות היצרן לשדרוג של 13% בצריכת הדלק בדגם החדש.

מיצובישי ASX החדש 2020

חסכוני יותר בדלק עם סביב ה-11.5 ק"מ לליטר בממוצע במבחן

יש יורש ללנסר האגדית 

במחיר החל מ-135,900 שקל בו מוצעת כיום מיצובישי ASX החדשה, מדובר במחירים ששוב יגרמו למרבית הלקוחות להעדיף רכב פנאי קומפקטי ואופנתי על פני משפחתית סדאן קלאסית, שנמכרת כיום במחירים דומים למדי, מה שמבטיח כנראה שנראה גם את הדגם החדש נמכר היטב בגם בשנה הקרובה. ביחס לדגם היוצא, מדובר בשדרוג משמעותי של ההופעה החיצונית ומנוע חסכוני יותר בדלק, כאשר בסעיף החובה, תא הנוסעים מאובזר ככל שיהיה, מתחיל להרגיש מעט מיושן. גרסת המבחן ברמת הגימור הבכירה כבר מצוידת בתג מחיר של 147,900 שקל, אך כוללת אבזור עשיר ותא נוסעים נעים משמעותית לשהייה, ושווה את תוספת הכסף עבור מי שפער המחיר אינו מטריד אותו. בשורה התחתונה, מיצובישי ASX הוא המחליף של הלנסר המשפחתית בעידן הנוכחי.



עוד ממבחני דרכים