מבחן דרכים: מרצדס ספרינטר 2019 החדש

הדור השלישי של מרצדס ספרינטר, אחת המסחריות המבוקשות בישראל, זוכה לעיצוב מחודש, הנעה קדמית שמצטרפת לראשונה להיצע ומשפרת את יכולות העמסה ותא נוסעים בסגנון מכונית פרטית. לעבודה יצאנו.

ששי כהן 17 באפר, 2019
מרצדס ספרינטר 2019

24 שנה לאחר שהוצג הדור הראשון של מרצדס ספרינטר, הואן פורץ הדרך שהציע לראשונה כושר העמסה של משאית קטנה עם חווית נהיגה של מכונית פרטית, ו-13 שנה לאחר שהוצג הדור השני, השיקה כלמוביל בחודש החולף את הדור השלישי והחדש של הספרינטר, הכולל מעבר לעיצוב מחודש, גם כמה שדרוגים משמעותיים והבטחה גם לקבינת נוסעים ברוח שפת העיצוב הנוכחית של דגמי הפרטיות של מרצדס.



מפגש במציאות עם הספרינטר החדש, חושפת עיצוב מחודש לחזית הרכב, עם פנסים צרים יותר ומראה כללי מעודן יותר מול הדור היוצא. מעבר לכך, מדובר באותו וואן מוכר בשינויים קלילים, עם עיצוב מלבני לטובת השימושיות וכושר ההעמסה, ואופציה למאות קונפיגורציות של מרכב, המעניקים ללקוחות אפשרות התאמה מירבית לשימושים. הגרסה שקיבלנו למבחן, היא מדגם הספרינטר 316 במשקל עד 3.5 טון ברכב קצר ועם קבינה כפולה להסעת 7 אנשים כולל נהג, ומיועדת לקבלנים שונים הזקוקים להובלת ציוד עבודה + מקום ל-7 עובדים.

מרצדס ספרינטר 2019

דור 3 מול דור 2 – חזית חדשה ומודרנית יותר

קבינה בהשראת דגמי הפרטיות של מרצדס

כניסה לקבינה חושפת עיצוב חדש ברוח שפת העיצוב של דגמי הפרטיות של מרצדס, עם הגה קטן יחסית וספורטיבי למראה, התנעה בכפתור, חיישן אורות, פתחי מיזוג המעוצבים בסגנון הטורבינה של מרצדס ולראשונה גם עם מערכת ה- MBUX – מולטימדיה מתקדמת מקורית הכוללת מגוון פקודות קוליות לתפעול שלל מערכות הרכב ומסך מרכזי "7 ברכב המבחן או "10.25 בדגמים המאובזרים יותר. מעבר לכך. תמצאו גם מסך דיגיטלי צבעוני "5.5 המשולב בלוח השעונים המעניק מידע אודות הדיבורית, מחשב הדרך, מערכות הבטיחות המתקדמות, הרדיו ועוד, וברכב המבחן גם 3 מושבים מקוריים בשורת הנהג, כאשר כסא הנהג הידראולי המשדרג משמעותית את נוחות הנסיעה, אך גם שאר היושבים נהנים מנוחות נסיעה טובה יחסית לרכב מסחרי. בסעיף השלילה: עם כל הגודל ושלל תאי האחסון השימושיים, לא ברור מדוע הועברו מחזיקי הכוסות קדימה מדי לעבר השמשה הקדמית באופן שאינו נוח לאחסון כוס שתיה/ פחית/ בקבוק וגם מצלמת רוורס שכ"כ חשובה לרכב מסחרי בגודל כזה, נעדרת מהתפריט ומשום מה "נמצאת בתהליך פיתוח" לדברי היבואן. בינתיים תסתפקו בחיישני רוורס וצפצפה של משאיות ברוורס…

מרצדס ספרינטר 2019

תא נוסעים מפנק (יחסית…) בניחוח חטיבת הפרטיות של מרצדס

ברכב המבחן שהגיע כאמור בתצורת 7 מושבים + תא מטען, נוסעי המושב האחורי מסתפקים באבזור מהתקנה מקומית של "אלכס אורגינל", עם ארבעה מושבים נפרדים ומרווחים בספסל השני, מדבקת פרקט נאה לרצפה, ודיפוני שטיחים בצדדים, אך ללא פתחי מיזוג אחוריים ברכב המבחן. מנגד, למרות המרחב העצום ליושבי המושבים האחוריים, הישיבה נמוכה למדי ושדה ראיה קדימה כמעט לא קיים.

כשמתמקדים קצת במידות הרכבהגרסה הקצרה בה נהגנו, נהנית מאורך של 5.93 מטרים, רוחב של 2.02 מטרים, גובה של 2.65 מטר ( גובה פנימי של 2.09 מטר המאפשר עמידה בחלל הרכב), דלתות אחוריות בגובה 1.84 מטר ודלת צידית אחת ברכב המבחן בגובה 1.81 מטר ורוחב של 1.26 מטר. כושר ההעמסה של הרכב עומד על 1.25 טון.

מרצדס ספרינטר 2019

בטיחות: 

מרצדס ספרינטר שהתמחה בשני הדורות הקודמים שלו בבטיחות (בדור הראשון היה למסחרית ראשונה שצוידה ב-ABS, ובדור השני לראשונה שצוידה בהתרעת שמירת מרחק וסטייה מנתיב), מציע התקדמות רבה בתחום גם בדור השלישי, עם בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת ערנות הנהג, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב אקטיבי ומערכת CrossWind המפחיתה השפעה רוחות צד, שחלקן יוצעו כסטנדרט בכל הדגמים וחלקן כאופציה. רכב המבחן צויד במפרט בסיסי שכלל התרעה על שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב (לא אקטיבית), מערכת ה-CrossWind המפחיתה השפעה רוחות צד וצמד כריות אוויר.

מרצדס ספרינטר 2019

מרחב עצום לארבעת הנוסעים בשורה השניה

על הכביש

בחזיתו של הדגם הנבחן, שוכן מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.1 ליטר, המפיק 163 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית 7G- Tronic PLUS כפולת מצמדים עם 7 הילוכים כאשר לראשונה בספרינטר, העברת הכח נעשית לגלגלים הקדמיים (בדגמים נוספים הנעה אחורית או כפולה). המעבר להנעה קדמית משפרת את יכולות ההובלה ומאפשרת כושר העמסה גבוה ושפת הטענה נמוכה. גובה הרצפה בגרסה זו נמוך ב-80 מ"מ והיא בעלת כושר גרירה מקסימלי של עד 2 טון. על הכביש, למרות הגודל והממדים, מדובר ברכב קליל למדי לנהיגה, שאינו דורש הסתגלות ארוכה לרכב גם עבור מי שאינו מורגל בנהיגה ברכבים מסחריים. תנוחת הישיבה גבוהה מאוד (הורבה מעל לנד קרוזרים, פאג'רו ושלל רכבי שטח מגודלים), שדה הראייה קדימה ולצדדים מצוין, אך שדה הראיה לאחור כמעט ולא קיים (למרות מראות הצד המיוחדות) ונדרשת כאן כאמור גם מצלמת רוורס ובדחיפות לשיפור הבטיחות בנסיעה לאחור. מעבר לכך, מדובר ברכב נח למדי ביחס לסגמנט המסחריות, המזגן מספיק חזק וקירר ללא בעיה מיוחדת גם את יושבי הספסל האחורי (למרות שאין להם פתחי מיזוג) וגם מבחינת הנוסעים אשר אינם מצוידים בכסא הידראולי כשל הנהג, לא נרשמו תלונות על היעדר נוחות. מנוע הדיזל חזק ויחד עם תיבת ההילוכים האוטומטית המצוינת, מספקים ביצועים נאים וקצב התקדמות משביע רצון גם כאשר הרכב מועמס, לצד נוחות תפעול וקלילות של גיר אוטומטי לנהג. ביחס למסחריות, מדובר גם ברכב שקט יחסית, אולם בתנועה עירונית במהירויות נמוכות, רעשי המנוע בהחלט נשמעים בתא הנוסעים. בסיום ימי המבחן, נרשמה גם צריכת דלק של 10.5 ק"מ לליטר בממוצע. נתון יפה מאוד לרכב מהסוג הנ"ל.

מרצדס ספרינטר 2019

סוס עבודה

מרצדס ספרינטר החדש, לוקח את כל היתרונות המובהקים של הדור היוצא, בנוגע לכל הקשור בהובלה (ובהיסעים בגרסאות הנוסעים), ומשדרג אותם בהופעה חיצונית מעט יותר מודרנית, תא נוסעים מתקדם שמקל על עבודת הנהג, בטיחות משודרגת כצו השעה עם שלל מערכות בטיחות מתקדמות (חלקן כסטנדרט וחלקן כאופציה) ויחידת כח חזקה וחסכונית (2.1 ליטר דילזל אוט' במקרה הנוכחי), המספקים ביצועים יעילים לצד חיסכון ניכר בדלק. כשמוסיפים לתפריט גם אחריות לשנתיים או 200,000 ק"מ ואופציה לרכישת אחריות מורחבת ל-4 שנים או 400,000 ק"מ ואת חבילת השירות "כלמוביל PRO" החדשה של היבואן, הכוללת מסלולי רכישה נוחים יותר, שירות 24/7 ועוד, מתקבלת כאן חבילה מרשימה מאוד, אך גם בשוק תחרותי מאוד, בו כנראה מרצדס לא אמרה את המילה האחרונה. בעידן הנוכחי בו מתחזק עולם הסחר המקוון ונרשם ביקוש עולה לרכבי הובלה קומפקטים-גדולים, השוק מתרחב ועימו גם המכירות צפויות לעלות. בכלמוביל היבואנית, מדווחים כבר על לא פחות מ-700 הזמנות נרשמו לדגם החדש !

מחיר מרצדס ספרינטר החדש 2019 לדגמי ההובלה מתחיל ב- 199,000 ₪ (עבור דגם בסיסי של ואן 3.5 טון).

לקבלת הצעת מימון מדהימה לדגמי מרצדס ספרינטר או מסחריות אחרות, הכניסו פרטים כאן (מודעה)

לייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים ונציגנו יחזור אליכם




    עוד ממבחני דרכים