מבחן דרכים: מרצדס A קלאס החדשה 2019

מרצדס A קלאס החדשה מתעדכנת במנוע טורבו 1.3 ליטר חזק, תא הנוסעים היפה ואיכותי בקטגוריה ועיצוב חדש ואלגנטי, רק שהמחיר שצמח בחדות כלפי מעלה, עלול לפגוע במכירות המצוינות של הדגם היוצא וחבל.

ששי כהן 30 בנוב, 2018
מרצדס A קלאס 2019

הדור הקודם של מרצדס A קלאס שהושק בארץ ב-2012, היה לאחד ממנועי הצמיחה העיקריים במכירות של מרצדס בישראל בשנים האחרונות, ובחלק מהשנים אף היה לדגם הנמכר ביותר של המותג בארץ. הדגם הראשון בהיצע דגמי הדור החדש (NGCC) של המכוניות הקומפקטיות של מרצדס, הציעה חבילה קוסמת בשוק המקומי של מרצדס חדשה בפחות מ-200 אלף שקל, מה שהביא מאות לקוחות חדשים למותג מדי שנה ( רובם קהל צעיר יחסית), שהיגרו לרוב משוק מכוניות המנהלים העממיות ובתוספת קלה של מחיר, העמידו מרצדס חדשה בחניית הבית. הדור החדש שהושק בארץ בחודש שעבר, מבטיח לעשות הכל טוב יותר, אך האם עליה חדה במחיר לא עשויה לפגוע באחד מהיתרונות הבולטים של הדור היוצא?


אלגנטית

מפגש עם ה-A קלאס החדשה במציאות, חושף משפחתית קומקפטית נאה למראה, הזוכה להיות הראשונה בדגמי הקומפקט של היצרן שזוכים לשפת העיצוב החדשה של החברה, עם חזית מרצדסית מרשימה הכוללת פנסי LED צרים, גריל רחב ממדים המקנה לרכב תחושה של רכב גדול יותר ועיצוב אלגנטי למרכב. חבל רק שחישוקי הגלגלים פשוטים למראה גם בדגם המאובזר יותר אותו קיבלנו למבחן, וגם רכב המבחן שהגיע בצבע אפור, קצת סירס את אפקט ההופעה המרשים שיש לרכב בגוונים אחרים. בנוסף, מבטיחה ה-A קלאס החדשה להיות מרווחת ושימושית מהדור היוצא, עם 4.42 מטר באורך המכונית (+12 ס"מ), 1.795 מטר רוחב (1.5+ ס"מ), 1.44 מטר גובה (0.7+ ס"מ) ובסיס גלגל ארוך ב-3 ס"מ (273 ס"מ), לצד תא מטען שצמח ב-29 ליטר ל-370 ליטר. ביחס למתחרות: ב.מ.וו סדרה 1 ואאודי A3, ה-A קלאס מציגה את המידות הגדולות ביותר במרבית הפרמטרים, ואם תרצו, גדולה אף יותר מה-Q3 הנוכחית.

תא נוסעים דיגיטלי

כניסה לתא הנוסעים חושפת את תא הנוסעים המרהיב ביותר אותו פגשנו עד עכשיו במשפחתית קומפקטית, ברמה שמשאירה רחוק מאוד מאחור גם את כל המתחרות שלה בסגמנט היוקרתי. ה-A קלאס החדשה מאמצת את שפת העיצוב החדשה אותה ראינו בדגמים אחרים של מרצדס, וכוללת לוח שעונים דיגיטלי "7 ומסך מולטימדיה מרכזי '10.25, המחוברים יחדיו ויוצרים מפגן טכנולוגי עשיר, צבעוני ויוקרתי, לצד פתחי מיזוג בעיצוב מעולם התעופה, תאורת אווירה מרשימה, עיצוב מוחצן ואפקט כללי של WOW בשילוב ריפודי העור הבהירים ושילובי הצבעים הנאים. איכות החומרים גבוהה ביותר וכך גם איכות ההרכבה ללא רבב, וגם המרווח צמח קלות לנוסעים (בעיקר לאלו היושבים מאחור), הנהנים ממושבים תומכים ונוחים. חבל רק שפתחי מיזוג אחוריים נעדרים מהתפריט, ומי שהתרגל לשקע USB, ימצא במקומו מחבר TYPE-C. מעבר לכך, אבזור הרכב ברמת הגימור הבסיסית סביר בלבד ולא כולל כמעט פינוקים שלא תמצאו במשפחתית עממית ממוצעת. רכב המבחן שהגיע ברמת הגימור האמצעית "Progressive", משודרג גם בגג זכוכית פנוראמי נפתח, מושבי עור, מושב נהג חשמלי עם זכרונות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מערכת לסיוע בחניה, תאורת אווירה עם גוונים משתנים בעלות של 27,000 שקל. מרגיז רק שפריטים כמו כניסה ללא מפתח, משטח טעינה אלחוטי לסמארטפון, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד מוצעים רק בתוספת נוספת של תשלום. בסעיף הבטיחות, מתספקת המכונית גם כאן באבזור סביר בלבד עם התרעת שמירת מרחק ובלימה אוטונומית, התרעת עייפות הנהג וסטייה מנתיב כסטנדרט, כאשר תיקון אקטיבי של סטייה מהנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, שטח מת במראות ועוד מוצעים בתוספת תשלום.

מרצדס A קלאס 2019

"Hey Mercedes"

מדובר גם במכונית הראשונה מבין דגמי מרצדס שמצויידת בממשק המשתמש החדש MBUX, המציע תפעול אינטואיטיבי וללא תפריטים מסובכים או כפתורים. ההפעלה נעשית באמצעות מסך המגע הגדול, לחצני מגע המותקנים בהגה, או באמצעות שליטה קולית מתקדמת עם זיהוי דיבור טבעי, הניתנת להפעלה ע"י פקודה קולית "Hey Mercedes" שיבצע הנהג. מה זה אומר במציאות? מדובר בסוג של מכונית שמדברת איתך: באמצעות פקודות קוליות, תוכלו למשל לפתוח או לסגור את הגג, להפעיל את המזגן, לחייג לאנשים, לשים יעד במערכת הניווט, לבחור תחנה ברדיו ועוד, ובאמצעות אפליקציה בטלפון, תוכלו לשמור גם את תחנות הרדיו האהובות שלכם, כיוונון המושב, טמפרטורת בקרת האקלים ועוד, אשר ילוו אתכם גם אם תעברו למרצדס אחרת, אשר תתאים את הרכב בדיוק לטעמכם האישי. יחד עם זאת, המערכת תדרוש ממכם לעבוד קצת על המבטא שלכם באנגלית ולשפר אותה, אחרת תצטרכו לחזור לעתים על הפקודות.

מרצדס A קלאס 2019

מנוע 1300 סמ"ק?

ה-A קלאס החדשה מצוידת במנוע טורבו קטן נפח חדש מתוצרת רנו-ניסאן, אשר משרת גם דגמים חדשים שלהם. מדובר ביחידת כח קומפקטית בנפח 1,332 סמ"ק, 4 צילינדרים מוגדשת, המפיקה בדגם הבסיסי (A180) הספק מרבי של 136 כ"ס או בדגם המבחן (A200) הספק של 163 כ"ס ומומנט מרבי של 25.4 קג"מ, ומשודכת לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. על הכביש, מדובר במנוע קטן אבל ממזר. היציאה מהמקום מלווה בדחיפה של הטורבו, המספקת ביצועים נאים עם 8 שניות ל-100 קמ"ש (8.8 שניות בדגם הבסיס), ויכולות עקיפה מרשימות, ותחושה של מכונית ספורטיבית משהו. יחד עם זאת, בצד החובה, נדמה שהמנוע עסוק מדי ומתאמץ לעתים יתר על המידה, ובחירה בבורר מצבי הנהיגה במצב "ספורט" מייצרת מצד אחד הרבה כח, תאוצות חלקות ושפע של מומנט הזמין לרגל ימין, אך מצד שני גם יותר רעש בתא הנוסעים ופחות נסיעה נינוחה. נסיעה במצב "קומפורט" מספקת מנגד נהיגה שקטה ועדיין עם מספיק כח לתת עקיפה מהירה בשעת הצורך. נוחות הנסיעה מסתפקת בעיר בציון בינוני, עם יכולת מוגבלת של המתלים לרסן מהמורות כביש, אך שיוט בכביש המהיר במהירויות גבוהות מספק שילוב מוצלח של נוחות ואחיזת כביש גבוהה. את ימי המבחן סיימה ה-A קלאס עם צריכת דלק ממוצעת של 11.9 ק"מ לליטר, בנסיעות מעט מאומצות שכללו גם המון תנועה עירונית בזבזנית בדלק.

מרצדס A קלאס 2019

פסק דין

מרצדס A קלאס היתה מכונית טובה בדור היוצא והפכה לטובה עוד יותר בדגם החדש כמעט בכל הפרמטרים. לצד עיצוב מעודכן, תא נוסעים מרווח ושימושי יותר, ומעוצב ברמות הכי יוקרתיות שתמצאו בקטגוריית הקומפקטיות היוקרתיות, מצוידת המכונית ביחידת כח חדשה קומפקטית ויעילה, המספקת שילוב מוצלח רוב הזמן של ביצועים וצריכת דלק, לצד נוחות נסיעה טובה (קצת פחות בעיר) והתנהגות כביש מרשימה. יתרון נוסף שנרשם לזכותה הוא שכל המתחרות הישירות שלה בסגמנט היוקרתי כבר וותיקות בשוק וחלקן כבר מיושנות למדי. הבעיה העיקרית של הדגם לדעתנו מגיעה בסעיף המחיר: החל מ-230,000 שקל לדגם ה-A180 הבסיסי (התייקרות של 40,000 שקל) והחל מ-270,000 שקל לדגם ה-A200 הנבחן כאן ברמת הגימור האמצעית (ויש להוסיף גם לא ממש מאובזרת) הם הרבה כסף לרכב הזה, מה שעשוי להשאיר מחוץ לתמונה את קהל הלקוחות הצעיר ממעמד הביניים שהצליח לרכוש את הדור היוצא, ויהיה לו עכשיו הרבה יותר קשה לעשות שוב את הצעד הנ"ל וחבל, כי למי שבעיית התקציב לא משחקת תפקיד, מדובר בסה"כ במכונית טובה מאוד.

בעד: עיצוב, תא נוסעים, ביצועים, איכותית נגד: אבזור נוחות, אבזור בטיחותי, מחיר לסיכום: הכי מודרנית בסגמנט, אך יקרה מדי



עוד ממבחני דרכים