מבחן דרכים: מרצדס C300e פלאג-אין החדשה

מרצדס C300e החדשה משלבת בין ביצועים של מכונית ספורט לצריכת דלק של מכונית מיני ותא נוסעים בסגנון מחלקה ראשונה, אבל האם זה מצדיק את תג המחיר הגבוה בקטגוריה?

ששי כהן 05 במרץ, 2020
מרצדס C300e פלאג-אין

גרסאות הפלאג-אין הייבריד הפכו להיות הסחורה החמה בשוק מכוניות המנהלים היוקרתיות: גם השנה, עם עדכון המס כלפי מעלה למס רכישה של 25%, והגבלת הטבת המס עד 60,000 שקל, מספקות הגרסאות ההיברידיות הנטענות חבילה אטרקטיבית לרכוש הכוללת ביצועים ספורטיביים, צריכת דלק נמוכה במיוחד וחבילת אבזור עשירה, הארוזים במחיר משתלם, מה שהופך אותן לבחירה הפופולרית במשפחת הדגמים שלהן. 3 שנים לאחר שהגיע הגרסה ההיברידית PHEV של מרצדס C קלאס לשוק, נחתה לאחרונה הגרסה המחודשת, שזוכה לרענון מקיף עד שיעזור לה להתחרות מול המתחרות החדשות מבית וולוו וב.מ.וו, עד להגעת הדור הבא איפושהו ב-2021.

 אז מה חדש?

במסגרת מתיחת הפנים, זוכה ה-C300e לעיצוב מחודש בחזית, הכולל יחידות תאורה בעיצוב חדש מסוג LED וליטושים קלים לסבכה הקדמית, המחדדים את המראה האלגנטי-ספורטיבי של הדגם. בצידי הרכב תמצאו חישוקי גלגלים חדשים וקלים בעיצוב אוירודינמי שמסייע להפחתת צריכת הדלק, ובקוטר "18 ברכב המבחן. בחלקה האחורי עודכנו קלות יחידות התאורה והפגוש. בשורה התחתונה, למרות העיצוב הוותיק שמקורו עוד ב-2014, הדגם נראה מצוין גם היום ולא מרגיש מיושן ליד המתחרים החדשים. מעבר לכך, שונה שם המכונית מ-C350e ל-C300e, בדומה למהלך שנקט היצרן גם בגרסת ה-PHEV של ה-E קלאס.


תא נוסעים מעודכן

כניסה לקבינה חושפת את אותו עיצוב מוכר של הדגם היוצא בתוספת עדכונים שונים. במרצדס לא מאמצים לעת עתה בדגם את שפת העיצוב החדשה של תאי הנוסעים שלה, כפי שראינו ב-A קלאס וב-CLA החדשות, ובמקומם מסתפקים בעדכונים שונים, הכוללים ציוד הרכב בלוח שעונים דיגיטלי, תומך עברית הניתן להתאמה אישית, מסך מולטימדיה חדש בגודל "10.1 המחליף את מסך ה-"7 הקודם ואף תומך לראשונה באנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי ומאפשר למעשה הרצת WAZE ואפליקציות נוספות מהטלפון ישירות על מסך הרכב, וכן שלל עדכונים קוסמטיים לתא הנוסעים שעדיין נראה מצוין ומרגיש מאוד מאוד איכותי. האבזור כולל בדגם המבחן (רמת הגימור האמצעית Ultimate Harmony) ריפודי עור, גג זכוכית פנוראמי נפתח חשמלית, מושבים קדמיים חשמליים ומחוממים (של הנהג עם זכרונות), תאורת אווירה ב-64 גוונים שנראית מעולה בשעות הלילה ומאירה כל חלקה טובה, חיישני חניה אחוריים וקדמיים, מצלמת רוורס, מערכת חניה אוטומטית ובקרת אקלים כפות אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, מצלמות היקפיות עם מבט על, גימורי עץ ועוד, ובסעיף התלונות, חבל לנו שמסך המולטימדיה לא עבר להיות מסך מגע ועדיין תצטרכו לתפעל את המולטימדיה דרך ממשק שליטה לא הכי ידידותי. נקודת התורפה העיקרית של הדגם היתה ונותרה תא המטען הקטן (300 ליטר), בשל הסוללה הגדולה הממוקמת מתחתיו וגוזלת מקום יקר.

מרצדס C300e פלאג-אין

בטיחות

אבזור הבטיחות עשיר במיוחד וכולל מערכת Pre-Safe המכינה את הרכב לתאונה, מערכת זיהוי תאונות מאחור, מערכת בלימה אוטונומית במקרה והנהג אינו מגיב, מערכת סיוע אקטיבית בתמרוני חירום, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית זחילה בפקקים, התראת שטח מת במראות עם בלימה ברוורס ועוד ולמכונית ציון מלא של 5 כוכבים בריסוק.

ספורטיבית ומפנקת

ה-C300e המחודשת זוכה למערכת היברידית חדשה, הכוללת את אותו מנוע בנזין טורבו 2.0 ליטרים מוכר של הדגם היוצא, בתוספת מנוע חשמלי חדש ויחידה היברידית מחודשת מסדרת ה-EQ POWER של מרצדס, הכוללת מצבר ליתיום -יון חדש בהספק כפול מהדגם היוצא, המפיקים הספק משולב של 320 כ"ס (עליה של 41 כ"ס), ומומנט אדיר של 71.3 קג"מ (הגבוה בסגמנט), המתקבל כבר מ-1,200 סל"ד, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים חדשה עם 9 הילוכים במקום 7, ויחד מספקים ביצועים ספורטיביים של ממש, עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-5.4 שניות ומהירות מוגבלת מחשב של 250 קמ"ש. על הכביש מדובר בסוג של מכונית ספורט קומפקטית יחסית בגודלה, המפנקת עם נוחות בסגנון מרצדס S קלאס: נהגים המעוניינים בנהיגה ספורטיבית, ימצאו בתפריט הנעה אחורית, שפע של מומנט הזמין בכל רגע לרגל ימין ומאפשר תאוצות דרמטיות אך חלקות כמו חמאה, אחיזת כביש מעולה והתנהגות ספורטיבית עם הגה מתקשר למדי.

מרצדס C300e פלאג-אין

יחד עם בורר מצבי נהיגה ומתלי אוויר שצויד רכב המבחן, מדובר במכונית שנעה בין נוחה במצב הספורט+ הקיצוני לבין נוחות מושלמת במצב ה-COMFORT עם מתלים שמגהצים כל מהמורה בכביש ומספקים נוחות נסיעה פשוט מעולה. אל אלו מצטרפים בידוד מושלם מרעשים ונסיעה שקטה במיוחד הודות האפשרות לנהוג על חשמל בלבד לטווח של עד 45 ק"מ בדגם המחודש (במקום 30 ק"מ בדגם היוצא). זמן הטעינה של הסוללה דרך עמדת טעינה ביתית לא מהירה עומד על כ-7 שעות, ודרך טעינה במצב "CHARGE" תוך כדי נסיעה השלמנו טעינה בקרוב לשעה. בסעיף צריכת הדלק, היצרן מצהיר על 55 ק"מ לליטר בממוצע. במציאות, זה מאוד תלוי באופן נהיגתכם: אלו שלא מבצעים ק"מ יומי גבוה, יוכלו בהחלט להשיכ נתונים שקרובים להצהרת היצרן. אלו שנוסעים סביב ה-50-60 ק"מ ביום יוכלו להגיע לאיזור ה-30 ק"מ לליטר ואלו המרבים לנהוג, יורדים לאיזור ה-15-20 ק"מ לליטר בממוצע בהתאם לאופי הנסיעה שלהם.

מרצדס C300e פלאג-אין

נקודת התורפה העיקרית של הדגם היא תא המטען שבנפח 300 ליטר בלבד. 2 מיזוודות ותיק בינוני יכנסו ולא יותר מזה.

שווה את הכסף?

כשמגיעים לשורת המחיר, מחיר מרצדס C300e מתחיל כיום ב-345,900 שקל לגרסת ה-Harmony הבסיסית, נע דרך 375,900 שקל לגרסת ה-Ultimate Harmony הנבחנת כאן ומגיע עד 385,900 שקל לגרסת חבילת העיצוב הספורטיבית AMG. ביחס למתחרות, מדובר במכונית עם תג המחיר הגבוה בקטגוריה, אולם מרצדס לרוב יקרה יותר מהמתחרות, מה שלא מפריע לה אגב להימכר היטב. בתמורה למחיר הנ"ל, תקבלו לא פחות ממכונית ספורט חוויתית ומרגשת עם נוחות מושלמת של לימוזינה ופאר ופינוקים של מכונית יוקרה. לדעתנו, מדובר ב-C קלאס הטובה ביותר אי פעם, ואם היינו צריכים לבחור באחד מדגמי ה-C קלאס המוצעים כיום (כולל ה-C63 AMG הקיצונית), היינו ללא ספק בוחרים ב-C300e.

_________________________________________________________________________________________________________________

לקבלת הצעת מחיר מדהימה לדגם, התקשרו ל-052-4559999 או השאירו פרטים כאן (מודעה)

לייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים ונציגנו יחזור אליכם




    עוד ממבחני דרכים