מבחן דרכים: מרצדס GLE350d קופה החדש 2020

"רכב פנאי עם נשמה של מכונית ספורט", כך מכנים במרצדס את הדור החדש של ה-GLE קופה, המבטיח לשלב בין היתרונות המוכרים של SUV, לצד חווית נהיגה ספורטיבית, הארוזים בהופעה נוצצת. הצליח לו?

ששי כהן 20 ביול, 2020
מרצדס GLE350d קופה החדש 2020

צילומים: משה נרקיס

קצת פחות משנה לאחר שנחשף בעולם הדור החדש של מרצדס GLE קופה, גרסת הספורט של ה-GLE המוכר, נחת בישראל הדגם החדש, הזוכה למרכב דמוי קופה ספורטיבי מפתה למראה, קיזוז קל בסעיף השימושיות ומנוע דיזל חזק וחסכוני, האמורים לסייע לו להתחרות בדגמים כמו אאודי Q8, ב.מ.וו X6 ופורשה קאיין קופה. מה יש לו להציע בקטגוריה היוקרתית והתחרותית המרכזת מאות מכוניות מדי שנה? יצאנו לבדוק.

יפה יותר, גדול יותר

הדור השני של ה-GLE קופה מחליף את הדור הראשון שהוצג ב-2015 ומציע את אותה נוסחה של רכב פנאי גדול מימדים הנהנה מעיצוב ספורטיבי דמוי קופה 5 דלתות. הדור החדש מיישר קו עם שפת העיצוב הנוכחית של מרצדס אותה ראינו גם ב-GLE החדש, ועיקרה עיצוב שרירי, כוחני ומרשים שיוצר המון עניין על הכביש, בטח בגרסת ה-AMG שנבחנת כאן וכוללת עיצוב ספורטיבי מחודד יותר וחישוקי גלגלים "21. מעבר לכך מציע הדגם החדש גם מידות נדיבות מבעבר, עם אורך של 4.94 מטר (3.9+ ס"מ), רוחב של 2.01 מטר (0.9+ ס"מ) ובסיס גלגלים שצומח ב-20 מ"מ ל-293 ס"מ, אך מסתפק בחמישה מושבים לעומת גרסת ה-GLE החדשה שמוצעת גם בגרסת 7 מושבים. בסעיף השימושיות רושם הדגם תא מטען ענק בנפח 655 ליטר, הכולל רצפה כפולה וללא גלגל רזרבי בתפריט.


מפנק

כניסה לקבינה חושפת את תא הנוסעים המרהיב של ה-GLE החדש בשינויים קלים, ועיקרו מראה סופר יוקרתי בניחוח הייטקי, עם צמד מסכים הענקיים (לוח שעונים ומולטימדיה MBUX), באיכות מעולה, הניתנים להתאמה אישית וכוללים תמיכה מלאה בעברית וקישוריות של אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי. אל אלו מצטרפים סביבת נהג ונוסעים מעוצבת ואיכותית, איכות הרכבה כמעט ללא תחרות וניחוח יוקרתי שמלווה כמעט כל פריט בחלל הנוסעים. רשימת האבזור נדיבה כבר מרמת הגימור הבסיסית וכוללת את צמד המסכים הדיגיטלים הגדולים ("12.3 כל אחד), מושבי עור מלא, הגה בחיפוי עור נאפה איכותי ונעים למגע, תאורת אווירה ב-64 גוונים שיוצרת תאורה מרהיבה בשעות הלילה, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית ומחוממים,  גג זכוכית פנוראמי נפתח חשמלית ועוד, כאשר מבחוץ תמצאו תאורת LED היקפית מלאה, חישוקי גלגלים "20, דלת תא מטען חשמלית, חלונות אחוריים מושחרים, מצלמות 360 מעלות היקפיות ועוד. רכב המבחן שהגיע ברמת הגימור הבכירה AMG Line Plus, כלל גם חבילת עיצוב חיצונית ופנימית ספורטיבית, איוורור למושבים הקדמיים, מתלי אוויר אדפטיביים, חישוקי "21 ספורטיביים, ריפודי עור נאפה משולב, תצוגה עילית של נתוני הדרך על השמשה הקדמית (הגדולה מסוגה שנתקלנו בה עד כה) ועוד. בסעיף החובה, המרווח מאחור מצוין, אך נוסעים גבוהים מהמקובל היושבים בספסל האחורי עשויים להרגיש קרבה מוגזמת לגג המכונית בשל העיצוב דמוי הקופה וגם עם תג המחיר הגבוה שמוצמד לרכב היינו שמחים לקבל גם טעינה אלחוטית לטלפון ובקרת אקלים נפרדת גם ליושבים מאחור.

מרצדס GLE350d קופה החדש 2020

גודל זה עניין יחסי… ליד הקרוואן הוא נראה כמו A קלאס…

בטיחות

בסעיף הבטיחות רושם הדגם חבילת בטיחות מקורית מתקדמת ומקיפה כסטנדרט בכל רמות הגימור, הכוללת יכולות נהיגה חצי אוטונומיות עם התרעת שמירת מרחק עם זיהוי הולכי רגל ובלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב אקטיבי, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת במראות הצד עם התרעת תנועה חוצה מאחור, התרעה על יציאה לא בטוחה מהרכב, שמירת הנסיעה במרכז הנתיב והכנת הרכב לקראת חלילה תאונה. הדגם טרם נבחן במבחן הריסוק של EURO NCAP אולם אחיו החצי תאום ה-GLE הרגיל נבחן וזכה לציון מלא של 5 כוכבים בריסוק.

מרצדס GLE350d קופה החדש 2020

על הכביש

ה-GLE קופה החדש משווק לעת עתה בארץ רק בגרסת 350D המצוידת במנוע טורבו-דיזל 6 צילינדרים בנפח 3.0 ליטרים המפיק 272 כ"ס ו-41 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 9 הילוכים והנעה כפולה כסטנדרט. על הכביש מדובר ביחידת כח עצמתית המניעה את 2.3 הטון משקל הרכב ללא כל מאמץ ומספקת ביצועים ספורטיביים עם תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-6.6 שניות. כשיוצאים לכביש מדובר במכונית שקטה לחלוטין, אך לחיצה בריאה על דוושת הגז מספקת צליל ספורטיבי נעים לאוזן. יחד עם מתלי אוויר שהגיע בהם צויד רכב המבחן, מציעה המכונית שילוב משובח של נוחות נסיעה מעולה, לצד קשיחות ונוקשות בנהיגה אגרסיבית בה נדרש הרכב ליציבות ואחיזת כביש גבוהים. מעבר לכך, תנוחת הישיבה גבוהה, ולמרות המידות הענקיות של הרכב, קל מאוד להתנהל איתו גם בסביבה עירונית צפופה, הודות למצלמות 360 מעלות ושפע של חיישנים שיעזרו לכם בתמרון גם בחניות צפופות. בסעיף צריכת הדלק, בימי המבחן, הרשימה המכונית עם קרוב ל-12 ק"מ לליטר בממוצע, אך בנהיגה לא מאומצת שכללה הרבה שיוטים מחוץ לעיר.

מרצדס GLE350d קופה החדש 2020

MADE IN USA

כמו הדור הקודם שלה, גם מרצדס GLE קופה החדש מגיע לארץ ממפעלי החברה בארה"ב (שם נמצא שוק היעד הראשי שלו), ובארץ מחכים לו שלושה מתחרים מבית אאודי, ב.מ.וו ופורשה, שיעשו מאמץ גדול לרכוש את הלקוחות בסגמנט היוקרתי והיקר הזה המרכז כמה מאות מכוניות מדי שנה. הדור הקודם של ה-GLE, למרות שמתומחר יקר ממרבית המתחרות בארץ שלט בקטגוריה בשנים האחרונות (נחשב בארץ גם מבוקש יותר מה-GLE הרגיל), ונראה שעם עם העיצוב החדש, שפע הטכנולוגיה ויחידת הכח החזקה והחסכונית, לא יתקשה לשמור על מעמדו בשוק גם בתקופה הקרובה.

מחיר: החל מ-679,900 שקל לגרסת הפרימיום ועד 739,900 שקל לגרסת ה-AMG LINE PLUS הבכירה.




עוד ממבחני דרכים